Mô tả công việc
- In charge of timely payment of monthly salary, allowance, OT, Incentive, SHUI, PIT, final payment for employees;
- Control employees time sheets/attendance and reconcile with payroll;
- Follow-up of annual leave;
- Process procedures of sickness, maternity, convalescence to Social Insurance Dept.;
- Prepare and timely process required reports on the labor status to DOLISA and any other labor/Social Insurance related periodic reports as required by the law;
- To apply for issuance PIT code for employees, register for dependent relief;
- Handle PIT declaration and finalization with the HR Manager;
- Maintain & always keep up-to-date the Personnel database and employees information;
- Handle document processing for personnel changes in the company upon request (promotion, termination, transfer, salary adjustment, disciplinary measure...);
- Handle general healthcare insurance claims;
- Respond timely and follow-up with high level of customer service to the employees HR related issues;
- Follow up staff performance appraisal; renewal of labor contracts, update of employees’ promotion, transfer, termination and exit interview;
- Analyze compensation policies, new government regulations and prevailing wage rates to develop competitive compensation plan;
- Support the yearly events such as team-building; year-end party, in-house training courses;
- Other tasks as assigned by the HR Manager and/or BOM.
Yêu cầu công việc
- University Degree in related faculties or similar;
- Experience in Education is a plus;
- Minimum 2-3 year experience in HR & processing payroll, SHUI...in company size from 250 headcount;
- High focus on details; Always strive to ensure 100% payroll accuracy;
- Good communication and problem-solving skills
- Experience using HRM Software is a plus
- Good English
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary
- Mon-Fri, 9AM - 6PM, WFH policy
- Ample room to grow professionally, in a global environment
- Friendly work environment, no office politics
- Experience the true startup spirit of a fast growing and well funded Silicon Valley startup
- Opportunity to work on a mission that can transform the lives of 1.5 Billion language learners around the
Công ty Liên doanh Vận chuyển Quốc tế Hải Vân (gọi tắt là Hải Vân) được thành lập vào năm 1999 bởi hai công ty: Công ty TNHH Thương mại Hải Vân – Việt Nam và Công ty AC Electrical Accessories International Pte. Ltd. – Singapore (Công ty TNHH Thương mại Hải Vân là một công ty có hàng chục năm kinh nghiệm trong lĩnh vực dịch vụ vận chuyển khách du lịch quốc tế và cho thuê xe tại Việt Nam. Công ty AC Electrical Accessories International Pte. Ltd. là một chuyên gia trong lĩnh vực thiết bị điện và giao thông vận tải tại Singapore).
Hải Vân hiện nay là thương hiệu hàng đầu về mặt chất lượng trong lĩnh vực vận chuyển du lịch trên phạm vi toàn quốc. Hầu hết các công ty du lịch thuộc phân khúc khách du lịch nước ngoài cao cấp, khách hội nghị, hội thảo...(MICE) đều chọn Hải Vân làm nhà cung cấp dịch vụ vận chuyển.
Từ năm 2008, Hải Vân đã triển khai và trở thành một trong những thương hiệu hang đầu về mặt chất lượng trong lĩnh vực vận chuyển hành khách liên tỉnh trên phạm vi các tỉnh Tây Bắc. Với hệ thống xe giường nằm cao cấp, đội ngũ lái xe, tiếp viên được đào tạo chuyên môn bài bản, văn hóa phục vụ tận tình, chu đáo
Từ tháng 5 năm 2011 Hải Vân tiếp tục mở rộng hoạt động kinh doanh trong lĩnh vực vận chuyển hành khách công cộng với các Tuyến Bus từ Trung tâm Hà Nội về các khu vực Ba Vì, Sơn Tây, Mỹ Đức: Ba Thá và Xuân Khanh, Kênh Đào và tuyến bus nội đô 64: Nam Thăng Long – TT TM Bình An.
Làm việc tại Hải Vân là bạn đã tham gia vào một môi trường năng động, nhiều cơ hội thăng tiến và phát triển bản thân. Tại Hải Vân mọi đóng góp của bạn đều được ghi nhận và khích lệ bằng chính sách đãi ngộ hấp dẫn, và nhiều chế độ ưu đãi khác dành cho nhân viên sử dụng dịch vụ xe của Công ty.