Mô tả công việc
I. JOB OVERVIEW
• Manages the Human Resources function of the Hotel by developing the strategy aligned to the Hotel’s mission, goals and objectives.
II. DUTIES AND RESPONSIBILITIES
Develops the hotel’s HR strategy in conjunction with the mission, goals and objectives of the hotel and presents to Board of Directors
Establishes at the property, the Hotel HR framework including:
• The organization structure
• HR Policies and Procedures
• Recruitment system
• Induction and Orientation procedures
• Training procedures
• Performance Appraisal system
• Transfer and promotion procedures
• Develops a hotel succession plan
• Designs HR forms, documents and processes
• Develops staffing policies & guidelines
• Conducts training for manages in HR specialty areas (recruitment; effective roster costing; appraisals, etc )
• Assist Department Heads in customizing Job Descriptions
• Develops a reward and recognition system
• Perform the role of adviser, consultant and councilor to management and staff
• Develop strategies to correct operational problems relating to staff (including absenteeism, turn over, retention, morale etc)
• Manage industrial relations issues of the hotel
• Manage workers compensation and rehabilitation and medical insurance
• Manage the hotel’s superannuation scheme
• Develop and implement procedures for handling disciplinary and grievance interviews
• Managing legal licenses and permits of the Hotel including the application and renewal
• Establish relationships with external organizations including government agencies; training consultants; private training providers and professional associations
• Provide advice to the General Manager which will assist in the meeting of strategic objectives
• Manage the legal issues of the department
• Respond to requests for information from internal and external sources.
• Maintain remuneration scales in accordance with financial objectives
• Plan bonus, commission and incentive schemes for relevant staff
• Ensures comprehensive and regular staff communication sessions
• Prepares efficient work schedules considering the hotel and labor requirements
• Approves leave after considering hotel requirements
• Works with Financial Controller in the preparation and management of the Department’s budget
• Be responsible in keeping our property safe and secure, to participate in any hotel activity related to Fire Life safety.
• Perform any other duties which may be assigned by the management from time to time.
Quyền lợi được hưởng
- Good working environment with high standard of service;
- Competitive salary package;
- PVI Health Care and Accident Insurance;
- 2 days off per week/ 18 days of Annual Leave;
- Uniform Laundry by the Company;
- Daily meals;
- Other attractive benefits,....;
Yêu cầu công việc
Qualifications –
Bachelor’s degree in Human Resources/ Business Administration/ English Language.
Required Skills –
- Communication skills are utilized a significant amount of time when interacting with others; demonstrated ability to interact with customers, employees and third parties that reflects highly on the hotel, the brand and the Company.
- Knowledge of Local Labour and Employment Regulations.
- Proficient in the use of Microsoft Office
- Problem solving, analytical, reasoning, motivating, organizational and training abilities.
- Good writing skills
Experience –
Over 10 years of experience in the HR & Administration with at least 4 years of relevant experience or similar supervisory role, or an equivalent combination of education and work-related experience.
Yêu cầu hồ sơ
Công ty Liên doanh Vận chuyển Quốc tế Hải Vân (gọi tắt là Hải Vân) được thành lập vào năm 1999 bởi hai công ty: Công ty TNHH Thương mại Hải Vân – Việt Nam và Công ty AC Electrical Accessories International Pte. Ltd. – Singapore (Công ty TNHH Thương mại Hải Vân là một công ty có hàng chục năm kinh nghiệm trong lĩnh vực dịch vụ vận chuyển khách du lịch quốc tế và cho thuê xe tại Việt Nam. Công ty AC Electrical Accessories International Pte. Ltd. là một chuyên gia trong lĩnh vực thiết bị điện và giao thông vận tải tại Singapore).
Hải Vân hiện nay là thương hiệu hàng đầu về mặt chất lượng trong lĩnh vực vận chuyển du lịch trên phạm vi toàn quốc. Hầu hết các công ty du lịch thuộc phân khúc khách du lịch nước ngoài cao cấp, khách hội nghị, hội thảo...(MICE) đều chọn Hải Vân làm nhà cung cấp dịch vụ vận chuyển.
Từ năm 2008, Hải Vân đã triển khai và trở thành một trong những thương hiệu hang đầu về mặt chất lượng trong lĩnh vực vận chuyển hành khách liên tỉnh trên phạm vi các tỉnh Tây Bắc. Với hệ thống xe giường nằm cao cấp, đội ngũ lái xe, tiếp viên được đào tạo chuyên môn bài bản, văn hóa phục vụ tận tình, chu đáo
Từ tháng 5 năm 2011 Hải Vân tiếp tục mở rộng hoạt động kinh doanh trong lĩnh vực vận chuyển hành khách công cộng với các Tuyến Bus từ Trung tâm Hà Nội về các khu vực Ba Vì, Sơn Tây, Mỹ Đức: Ba Thá và Xuân Khanh, Kênh Đào và tuyến bus nội đô 64: Nam Thăng Long – TT TM Bình An.
Làm việc tại Hải Vân là bạn đã tham gia vào một môi trường năng động, nhiều cơ hội thăng tiến và phát triển bản thân. Tại Hải Vân mọi đóng góp của bạn đều được ghi nhận và khích lệ bằng chính sách đãi ngộ hấp dẫn, và nhiều chế độ ưu đãi khác dành cho nhân viên sử dụng dịch vụ xe của Công ty.