Mô tả công việc
Assist B2B Development Senior Manager in initiating and developing specific customer strategy and sales initiatives.
Work with the Merchandise department and assist the B2B Development Senior Manager in defining assortment solutions for tap hoa, minimart, etc.
Become the expert of the respective customer group and develop a detailed understanding of customers' needs and service requirements.
Partner with SalesForce to implement tools and strategies to approach customers and develop customer portfolio
Set up a partnership within the Marketing team and across the organization to initiate and coordinate projects required for specific promotions and marketing efforts.
KEY RESULT AREAS
Supports B2B Development Senior Manager to initiate and develop the target group positioning process by segment through:
Understanding customers, competitors, and solutions (market research)
Defining the business propositions: range, price, merchandising (by segment), and marketing & communication (promotion)
Understanding the business, needs, and market drivers of the core target groups
Working on developing processes, tools, and solutions to support the customer by providing target-appropriate products and services
Initiate customer support & partnership program to the life cycle phase by:
Set up listening channels with key customers and within SalesForce and Operations organization to establish a rich source of information and knowledge serving as the base upon which further strategies like assortment & product development, pricing policy, loyalty program, customer approach, and Customer services can be developed.
Initiate, develop, and maintain a communication plan for various departments and a training program for the Sales Force to improve effectiveness and achieve individual levels of specialization.
WORKING RELATIONSHIPS
Internal
Operations, Merchandise, Marketing, Admin, HR, Controlling, PR
External
Purchasing Managers, Chefs, F&B Managers, Culinary, Restaurants, Agencies, Consultancies, Relevant government bodies, Selected suppliers, Purchasing Managers, Mom & Pop Customers.
PEOPLE SPECIFICATIONS
University degree, preferably in Economics, Business Management, Marketing
FMCG or trade / retail experience, at least 3 years of relevant working experience
Good expertise and intuition in marketing, customer insights
Good knowledge and understanding of local market, commodities, FMCG
Entrepreneurial and customer-focused, ability to quickly grasp and adapt to the MMVN business and how wholesale trading works
A hands-on professional with excellent communication and negotiation skills
High ability to understand and implement strategies and concepts
Must be fluent in Vietnamese and English (both written and spoken)
Self-disciplined with the ability to work independently and under stress
Strong analytical ability and good in data/figures.
MM Mega Market Việt Nam (MMVN) xây dựng chiến lược hướng đến việc xây dựng Chuỗi cung ứng Hiện đại, giúp Kết nối trực tiếp từ Trang trại và Nhà sản xuất Địa phương với đa dạng Kênh phân phối, đảm bảo Nguồn gốc Hàng Hóa với trên 90% Sản phẩm được sản xuất tại Việt Nam.
MM Mega Market Việt Nam (MMVN) xây dựng chiến lược hướng đến việc xây dựng Chuỗi cung ứng Hiện đại, giúp Kết nối trực tiếp từ Trang trại và Nhà sản xuất Địa phương với đa dạng Kênh phân phối, đảm bảo Nguồn gốc Hàng Hóa với trên 90% Sản phẩm được sản xuất tại Việt Nam.
Yêu cầu công việc
Lãnh Đạo
Marketing
Thuyết Phục
Quyền lợi được hưởng
Thưởng Tháng 13
Văn Hóa Công Ty Tốt
Văn Phòng Tiện Nghi
đào tạo nội bộ
Công ty MM Mega Market Việt Nam (trước đây là METRO Cash & Carry Việt Nam) khai trương Trung tâm đầu tiên năm 2002 tại Thành phố Hồ Chí Minh. MMVN tự hào là doanh nghiệp phân phối hiện đại duy nhất tại Việt Nam đạt được chứng nhận và vận hành hệ thống quản lý an toàn thực phẩm phù hợp với yêu cầu của ISO 22000: 2018.
Là Đối tác Hàng đầu, MMVN cung cấp Giải pháp Phù hợp cho các nhóm Khách hàng Chuyên nghiệp, đáp ứng các yêu cầu Chất lượng ngày càng cao với Đa dạng chủng loại hàng hóa đi cùng Chính sách Giá cả cạnh tranh.
Hiện nay, MM Mega Market đang là Đối tác Cung cấp Hàng hóa đến hàng trăm ngàn Khách hàng Chuyên nghiệp, là các Khách sạn Cao cấp, Nhà hàng, Suất Ăn Công Nghiệp, Căn tin nhà máy, Văn phòng… trên khắp cả nước.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, BHYT, BHTN
- Bảo hiểm Chăm sóc sức khỏe cho bản thân ngay khi gia nhập Công ty và cho người thân sau 3 năm gắn bó với Công ty.
Các hoạt động ngoại khóa
- Hiến máu nhân đạo
- Du lịch
- Teambuilding
- Party cuối năm, kỷ niệm sinh nhật công ty,...
Lịch sử thành lập
- Năm 2002, Mega Market chính thức có mặt tại Việt Nam
- Năm 2016, Tập đoàn Charoen Thái Lan (TCC) - công ty mẹ của Mega Market chính thức nhận chuyển nhượng chuỗi đại siêu thị từ Metro với 655 triệu Euro. Thay đổi nhận diện thương hiệu
- Năm 2017, TCC tiến hành đổi tên thương hiệu, từ Công ty TNHH Metro Cash & Carry Việt Nam thành Công ty TNHH MM Mega Market Việt Nam (MM Mega Market Việt Nam)
- Tháng 8/ 2019, Mega Market chính thức ký Biên bản ghi nhớ hợp tác với Bộ Công Thương trong việc hỗ trợ xuất khẩu hàng hóa Việt Nam ra thị trường nước ngoài.
- Năm 2021, Giới thiệu thẻ Mcard mới
Mission
Sứ mệnh của Công Ty MM Mega Market là đảm bảo sự hài lòng của khách hàng nhờ cung cấp sản phẩm chất lượng, giá cả cạnh tranh, dịch vụ hoàn hảo thông qua mô hình bán hàng đa kênh. Đồng thời chủ động đóng góp vào sự phát triển của cộng đồng thông qua đội ngũ nhân viên đầy nhiệt huyết.
Review MM Mega Market (việt nam)
Mức lương rất khác nhau.
Vui . Hòa đồng . Nhiệt tình.
Môi trường làm việc tốt, khối lượng công việc nhiều, cường độ làm việc liên tục.