Aspiring to grow brands, drive impacts for our clients and inspire our people, T&A Ogilvy has constantly pushed our creativity and mindset to transform from a leading PR agency to the best creative innovation partner and a borderless creative playground for our talents, so everyone can #GrowWithUs.
About The Role
Role: Data & Digital Strategy Intern
Duration: 4 months
Department: Data & Experience
Responsibilities
- Assist the planning team in exploring, analyzing data from different resources, and turning data into a story
- Support the development of social & digital strategy and performance evaluation
- Collaborate with and inspire creative teams with data-driven insight and business/ brand understanding
- Research new tech and innovation trends
- Curiosity, logicality, and willingness to get your hands dirty
- Constantly updated on new platforms, tools, and trends that are reshaping media and communications
- A self-starter who is highly organized, disciplined, detail oriented, and able to juggle multiple projects at the same time, sometimes with a tight deadline and under pressure
- Basic understanding of performance marketing, as well as digital, social, and mobile marketing
- Experience in Google Sheets and Excel, PowerPoint/Google Slides
- Background in Digital/ Data/ Planning is an advantage
- Can commit to 4-month internship
- Passionate, open, and willing to learn
If interested, please email to: [email protected] your resume and COMPLETE THE BELOW ASSIGNMENT:
We are assigned to do a Brand Watch report for our client in the F&B industry. Hence, we need you to conduct a social media audit on 3 brands: Coke, Pepsi, and Fanta to understand their marketing activities, message, content strategy, and content performance.
Duration of your research: minimum 2 months of content
Your Research Should Include
- Collecting data on websites, social media channels (page likes, followers), and page performance (number of interactions, views, shares, etc.)
- A categorization of content angles/ pillars/ messages
- An overall analysis of what are the strengths and weaknesses of each fan page, based on the data you have collected
- An overall observation and key learnings for your client to build their own content
Ogilvy celebrates its people. Fully. Enthusiastically. Unhesitatingly. We’ll empower you with the tools you’ll need to succeed. We’ll give you the autonomy to seek out new paths and better ways of doing things. We’ll support you with colleagues who are experts in their disciplines, drawn from across the Ogilvy network. And we’ll provide opportunities for you to do work of which you’ll be proud, with people you’ll be proud to call your teammates.
At Ogilvy, our people are at the heart of what we do: a creative agency that sparks game-changing ideas across culture and business through collaboration, integrity, and a celebration of self-expression.
We believe in building powerful teams with purpose. This means hiring and nurturing talent across all races, ethnicities, religions, abilities, sexual orientation, and gender identities – and we relentlessly curate transformative initiatives that make our commitment to fairness, and equity a reality.
Our ultimate mission is to leave a positive impact on the world, creating a better future for all, while supporting and uplifting the global communities we serve. This is central to our mantra of Borderless Creativity.
All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
“Bosch Global Software Technologies Company Limited là công ty con 100% vốn của Robert Bosch GmbH, một trong những nhà cung cấp công nghệ và dịch vụ toàn cầu hàng đầu thế giới, cung cấp các Giải pháp Kỹ thuật, CNTT và Kinh doanh đầu cuối.
Với hơn 3.000 cộng sự, đây là trung tâm phát triển phần mềm đầu tiên của Bosch tại khu vực Đông Nam Á, với dấu ấn toàn cầu và sự hiện diện ở Hoa Kỳ, Châu Âu và khu vực Châu Á Thái Bình Dương.
Với khả năng độc đáo của chúng tôi trong việc cung cấp các giải pháp kết nối cảm biến, phần mềm và dịch vụ theo quy trình đầu-cuối, chúng tôi hỗ trợ các doanh nghiệp chuyển dịch từ phương pháp truyền thống sang kỹ thuật số, hoặc giới thiệu yếu tố kỹ thuật số vào việc cải thiện quy trình và sản phẩm của doanh nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham quan du lịch, các hoạt động teambuilding, giải trí và thể thao.
- Sự kiện đặc biệt như Liên hoan Thể thao Vinaconex
- Chương trình từ thiện, tham quan các di tích lịch sử, danh lam thắng cảnh của đất nước
Lịch sử thành lập
- Được thành lập đầu tiên vào năm 2010 tại Tp. HCM.
Mission
Để phát triển các sản phẩm và giải pháp sáng tạo, hữu ích và thú vị nhằm nâng cao chất lượng cuộc sống – công nghệ “Được phát minh vì cuộc sống”.
Review BOSCH
Môi trường tốt và linh hoạt- Người quản lý tốt -Môi trường tốt, chỗ tốt, học hỏi tốt -Tốt cho việc cân bằng cuộc sống và học tập tuy nhiên - Cơ hội nghề nghiệp là đủ. Những tuyên truyền liên tục về Bosch được các nhà quản lý cấp thấp trưng bày và nhắc đến.
-Bosch là một công ty có thành tích trung bình nên làm việc ở đây cho thấy cái nhìn thoáng qua về ngành công nghiệp phần mềm -> một khởi đầu nghề nghiệp tốt cho hầu hết mọi người. Mức lương ở mức trung bình. Thiết bị chức năng tuy nhiên -Hầu hết các khuôn khổ được sử dụng đều là nội bộ - có nghĩa là kiến thức không thể chuyển giao được - hoặc cực kỳ lỗi thời, điều này cũng có nghĩa tương tự.
-Bosch là một ví dụ tuyệt vời về thế nào là một tổ chức đa quốc gia và cách thức tổ chức quản lý đa cấp. -Làm việc tại Bosch mang lại cơ hội làm việc với người nước ngoài. tuy nhiên -Lương thấp, làm thêm giờ, yêu cầu cao