Mô tả công việc
The Content Creator is responsible for developing captivating ideas and content that resonates with audiences across various platforms. From concept development and pre-production planning to production and post-production editing to you will be responsible for bringing the brand vision to life through visually compelling stories. The primary role will focus on content creation but will also collaborate with other business units within the company. This position reports directly to the Marketing & Communications Manager APA.
ESSENTIAL DUTIES AND RESPONSIBILITIES
• Conceptualize, develop and edit internal content to keep employees informed and engaged.
• Conceptualize, develop and edit external marketing content to support the Marketing Strategy.
• Support the Marketing & Communications Manager in developing a Social Media (LinkedIn, Facebook, TikTok,...) concept and creating a consistent still imagery, video content & copies.
• Ensure a consistent message across both internal and external channels and a storytelling that meets the company's values.
• Familiarize yourself with market trends in all countries of Asia Pacific, stay on top of industry, marketing & technology trends to ensure relevancy & to support creative brainstorming sessions
• Keep audience attention by improving successful campaigns, retiring irrelevant content, and testing new concepts.
• Test & try content creation with newest AI technologies and develop new ideas while using current relevant AI resources
• Perform all other duties as assigned.
Yêu cầu công việc
• Bachelor's degree in Production, Digital Media, Marketing, or a related field.
• 2-4 years of experience in Production, Content Creation, Marketing, or a related field.
• Strong storyteller with a creative mind that can envision a final piece from an initial concept discussion.
• In-depth knowledge of digital media platforms, and other distribution channels.
• Expertise in Adobe Creative Suite, After Effects, Canva and other relevant software.
• Expertise in Video editing tools such as Adobe Premiere, Davinci Resolve Studio or similar tools.
• Excellent Communication and collaboration skills with the ability to work effectively in a team environment.
• Excellent project management and organizational skills, with the ability to prioritize tasks and meet deadlines.
• Strong problem-solving skills, with the ability to use data to drive content decisions.
• Strong attention to detail and commitment to quality.
• Ability to generate original and innovative ideas.
• Strong experience with video, audio, and photo equipment.
• Experience with automation and AI, such as ChatGPT is a plus.
Quyền lợi được hưởng
Attractive salary and bonus; 13th salary
Chăm sóc sức khoẻ
Annual Health Check, Private Health Care, Outing trip
Đào tạo
Training
Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam) là một chuỗi siêu thị của Tập đoàn Central Group. Các siêu thị của Big C được điều hành ở nhiều quốc gia trong Đông Nam Á, bao gồm Việt Nam, Thái Lan và Lào. Công ty thành lập và mở siêu thị đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan năm 1994 và phát triển mạnh mẽ từ đó. Tại Việt Nam, Big C đã mở rộng hoạt động tại nhiều khu vực và trở thành một trong những chuỗi siêu thị phổ biến nhất ở đây. Ngoài bán lẻ, công ty cũng cung cấp các dịch vụ cho khách hàng như bảo hành và sửa chữa sản phẩm.
Kể từ tháng 12/2020, 5 Đại siêu thị Big C sẽ được tiến hành đổi tên thương hiệu thành Đại siêu thị GO! với thời gian dự kiến sẽ hoàn thành vào đầu tháng 01/2021. Sau đó các Đại siêu thị còn lại của tập đoàn sẽ được thay đổi hoàn toàn với tên thương hiệu mới là Đại siêu thị GO!.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách bảo hiểm như : BHYT, BHXH, BHTN
- Bảo hiểm Tai nạn 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Liên hoan tập thể
- Dã ngoại
- Team-building
- Tổ chức các hoạt động như dã ngoại, picnic, tham quan, du lịch, giải trí
- Tổ chức các buổi biểu diễn văn nghệ, cuộc thi tài năng để thể hiện sự sáng tạo và tài năng của nhân viên
Lịch sử thành lập
- Năm 1993, Tập đoàn Central Group thành lập công ty Tam Muội.
- Năm 1994, Mở siêu thị Big C đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan.
- Năm 1998, Big C mở rộng hoạt động tại Lào và Việt Nam. Mở siêu thị Big C đầu tiên tại TP. Hồ Chí Minh, Việt Nam.
- Năm 2010, Tập đoàn Casino trở thành chủ sở hữu của Big C.
- Năm 2016, Big C Việt Nam gia nhập Tập đoàn Central Group Thái Lan.
- Năm 2018, Central Group mua lại 49% cổ phần của Casino, trở thành chủ sở hữu đa số của Big C.
- Năm 2019, Big C Thăng Long ra mắt ngày 6/12 tại Hà Nội với quy mô lớn nhất Việt Nam.
- Năm 2023, Big C Thăng Long tổ chức sự kiện giới thiệu thực phẩm từ Canada tại cửa hàng vào ngày 28/7/2023
Mission
Điểm đến của người tiêu dùng và là nhà bán lẻ tốt nhất làm hài lòng quý khách hàng.
Review Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam)
Môi trường làm việc ổn, có thể xoay ca, đồng nghiệp hòa đồng, cần tăng thưởng (IT)
Văn phòng rộng rãi, môi trường yên bình, phù hợp người thích sự ổn định, đồng nghiệp vui vẻ (IT)
Nơi làm việc tốt môi trường hòa đồng, quản lý quan tâm nhân viên, cung cấp bữa trưa (ID)