Việc làm Thương mại MESA

Cập nhật 20/12/2024 13:42
Tìm thấy 4 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA
Senior Accountant
Thương mại MESA
92 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ: 08/01/2025
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc

Mô tả công việc

• Responsible for the full set of accounting in the Misa system or ERP system of customers including revenue, expense, payroll, and the intercompany AP/AR, etc. Ensure complete and accurate bookkeeping of all transactions, review the supporting documents attached to each transaction, and make sure all transactions tally with Vietnam tax & accounting laws as well as the company's internal control policy.
• Complete monthly accounting close timely.
• Review the financial reports prepared by PIC and ensure that all tax risks are communicated to clients in a timely manner.
• Review of monthly/Quarterly Financial Statements;
• Review of tax returns (e.g., VAT, PIT, CIT, FCT);
• Manage client relationships, identify risk and provide client with advice relating to accounting and taxation matter.
• Deal with the monthly tax filling and annual CIT filling, follow up on the company license renewal when needed, deal with HR document filling that is required by the social insurance bureau as needed, be knowledgeable in PIT, and be able to answer queries about PIT from the office staff.
• Work with the external auditor to complete the financial statement audit in a timely, support the group finance on the group consolidated financial audit for providing documents related to DSA VN, and support group CFO to complete the internal control audit when needed.
• Ad hoc jobs assigned by the Manager.
• Other tasks assigned by the Manager.

Yêu cầu công việc

Requirement ("All of the followings shall be met")
• Minimum 5 years of relevant professional experience preferably related to "accounting/ audit firm".
• A university degree in accounting or auditing would be preferable.
• CPA/ APC would be preferable.
• Familiarity with ERP such as Odoo or Microsoft Dynamic or financial software use/ implementation and flexibility to digitalize processes.
• Excellent interpersonal and communications skills including strong written and verbal skills.
• Excellent command of written and spoken English.
• Good command of accounting software (AMIS, XERO,) and/or Microsoft Office (Excel, Word and Outlook);
• Ability to work independently and responsibly.
• Must be proactive, analytical, meticulous, organized, and reliable.
• Experience in accounting, and taxation is preferable.
• Good EXCEL skills and familiarity with data analysis.
Salary and Benefits
- Opportunity to develop a long-term career path in professional services (accounting, tax, and
consulting services)
- Professional, Active, Creative, Disciplinary, and Friendly Environment
- Supported to attend various short-term and long-term training courses.
- Have many chances to learn new knowledge and improve yourself.
- Having an opportunity to be considered for a higher position depending on your performance.
- Have many chances to work in a global environment.
- Evaluate your performance every year.
- Gross salary: Depending on negotiation.
- Allowance: Based on the Company's policy
- Remote work: 4 days per month.
- Lunch allowance
- Guaranteed 13th Salary
- Other attractive benefits.

Quyền lợi được hưởng

Thưởng
Guaranteed 13th Salary
Chăm sóc sức khoẻ
Full Contribution Of Social Insurance
Nghỉ phép có lương
12 days of annual leave and 6 days of sick leave per year
Xem thêm
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA
Thương mại MESA Xem trang công ty
Quy mô:
Trên 10.000 nhân viên
Địa điểm:
20 Bùi Thị Xuân

CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.

Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.

Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động

Các hoạt động ngoại khóa

  • Teambuilding hàng năm
  • Du lịch

Lịch sử thành lập

  • Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng

Mission

Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.

Những nghề phổ biến tại Thương mại MESA

Bạn làm việc tại Thương mại MESA? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Thương mại MESA

Thương mại MESA

Click để đánh giá