Mô tả công việc
• Complete monthly accounting close timely.
• Review the financial reports prepared by PIC and ensure that all tax risks are communicated to clients in a timely manner.
• Review of monthly/Quarterly Financial Statements;
• Review of tax returns (e.g., VAT, PIT, CIT, FCT);
• Manage client relationships, identify risk and provide client with advice relating to accounting and taxation matter.
• Deal with the monthly tax filling and annual CIT filling, follow up on the company license renewal when needed, deal with HR document filling that is required by the social insurance bureau as needed, be knowledgeable in PIT, and be able to answer queries about PIT from the office staff.
• Work with the external auditor to complete the financial statement audit in a timely, support the group finance on the group consolidated financial audit for providing documents related to DSA VN, and support group CFO to complete the internal control audit when needed.
• Ad hoc jobs assigned by the Manager.
• Other tasks assigned by the Manager.
Yêu cầu công việc
• Minimum 5 years of relevant professional experience preferably related to "accounting/ audit firm".
• A university degree in accounting or auditing would be preferable.
• CPA/ APC would be preferable.
• Familiarity with ERP such as Odoo or Microsoft Dynamic or financial software use/ implementation and flexibility to digitalize processes.
• Excellent interpersonal and communications skills including strong written and verbal skills.
• Excellent command of written and spoken English.
• Good command of accounting software (AMIS, XERO,) and/or Microsoft Office (Excel, Word and Outlook);
• Ability to work independently and responsibly.
• Must be proactive, analytical, meticulous, organized, and reliable.
• Experience in accounting, and taxation is preferable.
• Good EXCEL skills and familiarity with data analysis.
Salary and Benefits
- Opportunity to develop a long-term career path in professional services (accounting, tax, and
consulting services)
- Professional, Active, Creative, Disciplinary, and Friendly Environment
- Supported to attend various short-term and long-term training courses.
- Have many chances to learn new knowledge and improve yourself.
- Having an opportunity to be considered for a higher position depending on your performance.
- Have many chances to work in a global environment.
- Evaluate your performance every year.
- Gross salary: Depending on negotiation.
- Allowance: Based on the Company's policy
- Remote work: 4 days per month.
- Lunch allowance
- Guaranteed 13th Salary
- Other attractive benefits.
Quyền lợi được hưởng
Guaranteed 13th Salary
Chăm sóc sức khoẻ
Full Contribution Of Social Insurance
Nghỉ phép có lương
12 days of annual leave and 6 days of sick leave per year
Xem thêm
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.