Mô tả công việc
f the booking process.
The Ocean Booking Staff is responsible for delivering outstanding service to both internal and external customers, providing shipping schedule information and shipping instructions (bookings), updates on changes in destinations, and delays in transit, and checking the profit and loss for shipments. The staff must promptly respond to customer inquiries and complaints adhere to established quality guidelines, and coordinate closely with relevant departments to ensure the smooth and proper execution
• Cross- check carriers&039; debit notes or invoices and confirm payment.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information within 24 hours of receiving the initial inquiry.
• Maintain consistent, clear communication with all relevant parties.
• Make internal shipment instructions based on the Sales & Marketing&039;s information and quotation and provide timely handover to the Document Team.
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Maintain all booking- related data and update booking requests on daily App
• Work closely with the customer, Sales & Marketing, and Logistics departments to ensure proper booking procedures are followed.
• Notify customers and the Sales & Marketing of any schedule changes or booking delays.
• Place booking with carriers/co- loaders as directed by the Sales & Marketing and Procurement & Pricing Team/Ocean Booking Supervisor/carrier guideline from GPC
• Notify superiors of any irregular issues on time.
• Collaborate with the Sales & Marketing and Procurement & Pricing Team to handle any loss cases that require management approval.
• Ensure the smooth day- to- day operation of designated customer bookings and capacity.
• In collaboration with the team supervisor, establish a waitlist and rolling list as needed.
• Report to direct superiors as requested.
Yêu cầu công việc
► Education and experience:
• At least 01 year of experience in the forwarding and logistics industry with a solid understanding of its processes and practices.
• Working knowledge of all operational procedures and practices.
• College or Bachelor&039;s degree.
• Proficient in using systems for booking, documentation, shipping insurance, and intranet.
► Required skills and abilities:
• Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, etc.) is an advantage.
• Skilled in PC usage and familiar with business systems relevant to the role to effectively troubleshoot problems.
• Ability to work well under pressure and in a fast- paced environment.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place:
- HCM Office: Bluesky Office, 01 Bach Dang, Ward 2, Tan Binh District, HCMC
- HAN Office: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Insurance: 24 hours&039; Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Annual Salary Increase: once per year
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM
Quyền lợi
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Lương tháng 13 + Bonus
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Chăm sóc sức khoẻ
Thưởng
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-14 01:55:02
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.