Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
1. Task supervision
- Delegate and monitor the daily booking of accounting team members and review all transactions to ensure the relevance and reliability of figures booked in the system.
- Prepare closing entries (accrual/ provision/ allocation/etc.).
- Manage month-end closing and support team members to meet the reporting deadline.
- Coordinate with relevant departments to follow budget spending (Including expenses and CAPEX).
- Review the balance (and details) of all accounts in Balance Sheet for month-end closing.
- Review the specification of CIP balance, collect information related to project progress and status, and ensure they are appropriately reflected in the financial statements.
2. Monthly reporting
- Prepare monthly reporting package, including supporting files.
- Provide explanations for monthly variances between actual and budget.
3. Statutory reports and Tax
- In charge of CIT quarterly estimates and annual finalization.
- Follow up and periodically reconcile tax status with HCMTD.
- Responsible for other statutory reports (to SHTP, Statistic Office).
- Support the Accounting Manager in preparing VAS reports to comply with current regulations.
- Assist the Accounting Manager in handling annual financial/tax audits & budgeting
- Update news or changes in the laws on tax and accounting.
- Keep track of tax alerts from professional publications or consulting firms to update the accounting team on local regulations/instructions.
4. Others
- Prepare ad-hoc requirements assigned by the manager with the provided deadline.
- Perform tasks delegated by managers as part of a backup/ successor plan.
- Assist the Accounting Manager in improving the accounting procedures/ workflows to enhance efficiency and reduce the team's workload.
- Support other departments or group entities when necessary.
Yêu Cầu Công Việc
1. Education
- Required: University, major in accounting/auditing
- Preferable: Accounting certification (CPA, Chief Accountant, etc.)
2. Professional knowledge of:
- Solid knowledge of accounting principles & tax
- Organized and Structured
- Flexible and open-minded
- Committed & dedicated
- Time management & ability to prioritize to meet multiple deadlines
- Good communication skills
3. Knowledge of computer servicing:
- Strong computer skills, MS Excel in particular
- Experience with accounting software (ERP/ Dynamics AX), preferable
4. Knowledge of foreign languages:
- Communication in English
- Good in English writing (email and report)
5. Professional experience:
- Mandatory: At least 4-5 years of experience in accounting/auditing
- Prefered:
Experience in Auditing services
Experience in international manufacturing company
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.