Mô tả công việc
Department: Accounting
Location: Hanoi
Reports to: Manager (Ho Chi Minh City)
Job Description: We are seeking a skilled, dedicated, and detail-oriented Internal Accountant to join our finance team. You will be responsible for performing daily general accounting tasks, ensuring the accuracy and timeliness of financial reports, and collaborating closely with other departments within the company.
Key Responsibilities:
- Bookkeeping: Perform accounting transactions, ensuring compliance with Vietnamese accounting standards and international accounting standards (if applicable).
- Financial Reporting: Prepare periodic financial reports (monthly, quarterly, annually), including income statements, balance sheets, and cash flow statements.
- Tax: Handle tax-related tasks, including tax calculations, payments, declarations, and coordination with tax authorities.
- Internal Control: Participate in the development and implementation of internal control procedures to ensure the accuracy and transparency of accounting data.
- Financial Analysis: Analyze financial data and provide valuable insights to support management decision-making.
- Support Other Departments: Assist other departments with financial and accounting matters.
- Work with Manager: Communicate and report to the Manager in Ho Chi Minh City.
Yêu cầu công việc
Requirements:
- Education: Bachelor's degree in Accounting, Finance, or a related field.
- Experience:
- At least 3 years of experience in a General Accounting role.
- Preference will be given to candidates with experience working in foreign-invested companies.
- Candidates with a background in accounting and auditing firms are preferred.
- Skills:
- Proficiency in accounting software (Misa)
- Data analysis and reporting skills
- Excellent communication skills, especially in English (communication)
- Detail-oriented, responsible, and highly motivated
- Ability to work independently and as part of a team
- Personality: Honest, enthusiastic, eager to learn, and able to work under pressure.
Quyền lợi được hưởng
Why Us?
- Competitive salary
- Salary at 100% during the probationary period.
- 90% contribution of the gross salary to social insurance.
- 20 days leave (12 days of annual leave and 8 days of sick leave).
- Full work equipment will be provided
- Annual Health Checkup
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.