Mô tả công việc
Register consumption of each style.
Work closely with broker/trucking service to ensure Customs clearance procedure run smoothly.
Track original export CDF.
Perform the tasks related to Internal Audit (if any).
Make sale report (list of sale, contract, list of export status).
Liquidate (liquidate contract, transfer surplus raw materials to new contract).
Support Finance to make settlement report (in accordance with financial year of Accountant).
Transfer export, import documents to Finance for setting up payment and closing monthly sale.
Making and following to supply on time documents that customer's requirement, such as Fumigation certificate, phytosanitary certificate, CO
Yêu cầu công việc
Graduated in Import Export, Foreign trade, Shipping, Trade management from College.
2. Experience
At least 1 year of relevant experience in import export department of garment, shoes, bag, furniture companies.
3. Knowledge of:
Have knowledge in Customs liquidation process, including management of e-customs data, Customs BOM management, import-export customs declaration, reconciliation of customs data vs. company's inventory balances.
Good knowledge of applying HS code to comply with Customs law.
Have knowledge of current Customs law and related regulation for import export activities and able to present customs issues to the Management in timely manner.
Internet, Email, Microsoft office, Customs software programs: VNACCS.
Update Customs laws and regulations.
Procedures of import processing and exporting shipment.
4. Skills and Abilities
Good communication and import export working skills.
*Working hour for Customs Export Staff: Shift 3 (from 10:00 PM to 6:00 AM).
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Đồng phục
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Phụ cấp thâm niên
Nghỉ phép năm
Công ty TNHH Du lịch và Thương mại Sông Hồng được thành lập từ năm 1997. Trải qua hơn 20 năm thành lập và phát triển, công ty chúng tôi đã có những bước thành công vượt bậc, đặc biệt là trong những năm gần đây. Hiện nay, Công ty đã phát triển thành công các hạng mục kinh doanh đa ngành nghề theo mô hình Tổng Công ty.
TRỤ SỞ CHÍNH Với diện tích: 6531 m2. Nằm ở vị trí giao thông thuận lợi và mật độ dân cư đông. Công ty Sông Hồng hiện đang cho thuê mặt bằng showroom cho nhiều hãng xe nổi tiếng như: BMW, MAZDA, PIAGGIO, YAMAHA, YADEA, VINFAST,…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
Lịch sử thành lập
- 2015: Ký kết hợp đồng Gamuda Land về hợp tác đầu tư
- 1997: Chính thức thành lập Công ty TNHH Du lịch và Thương mại Sông Hồng
Mission
Chúng tôi đang tập trung nhiều nguồn lực, tạo sự liên kết với nhau trên mọi phương diện, nỗ lực hết khả năng để đem lại sự thỏa mãn cho khách hàng.