Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Việc làm L'Oréal Việt Nam
Cập nhật 29/07/2025 23:29
You will be responsible for shaping the long-term affiliate roadmap, managing high-impact partnerships, and ensuring alignment with broader business goals.
Key Job Description
1/ MEDIA PERFORMANCE
- Work with digital agency for planning and optimizing media performance of Ecommerce and related Digital campaigns.
- Work with ecommerce team and ecommerce platforms to develop media & activity plan, tracking performance and daily optimization.
- Plan and implement strategies of digital marketing and social media (paid & organic), mobile marketing and owned online channels.
- Develop and optimize of performance channels (Google, Facebook, Tiktok…) to keep KPI (Online Sales, Lead, Awareness…).
- Liaise with CDO team to further develop, follow golden rules of media and global standards.
- Supervise media agency biddable booking operation and others.
- Review digital reports monthly and quarterly to give recommendations to brand teams and ecommerce activities.
- Work with media agency to identify opportunities for improvement and development by analyzing industry trend, together with brand teams to implement pre & post campaign performance evaluation.
- Evaluate emerging technologies/innovation and provide recommendations for adaptation where appropriate.
- Support other channels to provide digital solutions and activities for online sales and awareness where applicable.
- Establish and maintain relationships with key stakeholders inside the Company (marketing, sales and Education), digital ecosystem and media partner
- Work with internal stakeholders (finance / commercial / brand) to ensure corporate process compliance
- Understanding of digital marketing with strong analytical skills and data-driven, critical thinking.
- 5+ Years experience in Digital marketing (esp Ecommerce industry with strong knowledge for performance media)
- Willing to Test & Learn with growth mind-set.
- Good understanding, sensitivity towards key trends in the beauty industry.
L'Oréal S.A. là tập đoàn chuyên về các sản phẩm chăm sóc cá nhân của Pháp có trụ sở chính tại Clichy, Hauts-de-Seine và một văn phòng đăng ký ở Paris. Đây cũng là tập đoàn số một thế giới trong ngành mỹ phẩm, tập trung vào các sản phẩm nhuộm tóc, dưỡng da, chống nắng, trang điểm, nước hoa và chăm sóc tóc.
L’Oreal là tập đoàn nổi tiếng về các nhãn hiệu như : Lancôme, Vichy, L’Oreal Paris, Kérastase, L’Oreal Professionel. Nhãn hiệu L’Oreal Professionel đã có mặt ở Việt Nam từ năm 2003 và đã hợp tác với các Salon tại TPHCM để đem đến cho khách hàng những dịch vụ tốt nhất.
Review L'Oréal Việt Nam
Review Highlights
Cập nhật 20/02/2025
Ưu điểm
- Mức lương thưởng cạnh tranh, môi trường làm việc năng động (182 reviews)
- Thời gian làm việc linh hoạt, có 2 ngày làm việc tại nhà mỗi tuần (79 reviews)
- Nhiều hoạt động dành cho nhân viên (61 reviews)
- Nhiều cơ hội dùng thử sản phẩm của công ty (83 reviews)
- Linh hoạt, không có hệ thống cấp bậc phức tạp, được làm việc với nhiều phòng ban (54 reviews)
- Cơ hội tốt để tìm hiểu về lãnh đạo, kỹ năng kinh doanh và tinh thần kinh doanh (91 reviews)
Nhược điểm
- Không cân bằng giữa công việc và cuộc sống, tăng ca thường xuyên, công ty không có chế độ cho OT (173 reviews)
- Áp lực công việc cao, nhịp độ công việc nhanh (214 reviews)
- Mỗi bộ phận có một môi trường văn hóa riêng, chưa có sự gắn kết giữa các phòng ban (105 reviews)
- Không có quy trình làm việc rõ ràng, không có kế hoạch phát triển trong 2 năm qua (199 reviews)
- Nơi làm việc có thể có tính cạnh tranh quá mức tùy phòng ban, dẫn đến bầu không khí căng thẳng giữa các đồng nghiệp (128 reviews)
đánh giá môi trường và công việc
Cơ hội việc làm của thực tập sinh
Bạn sẽ học được nhiều hơn những gì bạn mong đợi.(GL)
Những nghề phổ biến tại L'Oréal Việt Nam
Bạn làm việc tại L'Oréal Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn