Mô tả công việc
The primary responsibilities of the role are to support the AP team in
• Working as tier1 AP role in a 3 tiers AP STP model (Country Tier1 – Global Operating center Tier2 – 3PSP AP outsourcing base in both local and overseas).
• 1st contact of Country AP helpdesk services.
• AP gate control of SOA, POA, GPM and DTP processes following GFCF guidelines.
• Support the E-custom 247 payments on time and accuracy.
• Support Vendor payment Master Data maintenance in Velocity with full supporting documents.
POC of AP Unilever Vietnam for all supplier correspondence and internal business users’ concerns. Be a 1st contact of the 3P AP outsourcing team.
• To daily track vendor portal queries and group email AP helpdesk services, response in 24 hours. Effective escalation for exceptional cases.
• To incorporate with the 3P AP outsourcing IP & payment team, ensure DTP processes are well followed and GPM compliance in accounting of expenditures at all sites of the Company.
• To ensure payments and funds are properly managed in accordance with the Company policies and Local Regulations through intensive interaction with all internal and external partners from STP (PO/ GRIR/Advance clearing/ NPNP/ pricing variances...)
• To comply SOA, POA within financial controls framework.
• To support the E-custom 247 payments on time and accuracy.
• To collaborate with Treasury team in daily payment activities to ensure a smooth operation and well support in vendor payment master data maintenance with full supporting documents.
• Assist Finance Assistant Manager in day-to-day works related AP helpdesk services & solving payment pending issues and other AP team activities with high commitment for deadlines delivery & teamwork spirit.
Yêu cầu công việc
· Accounting background with minimum 1 year accounting experiences in FMCG company.
· Good understanding of risks management theory and application
· Breakthrough thinking to seize the opportunities and deliver improvements, value creation in AP.
· Demonstrate a high self-confidence integrity and competency in holding people accountable.
· Organization awareness, very good inter-personal skills.
· Good in business process design are plus
· English writing and listening pre-intermediate level up.
· Familiar with AP international accounting network.
· Ability to work under complexity and high pressures.
· Experience of relevant IT accounting systems, SAP functionality highly desirable
Quyền lợi được hưởng
13th-month bonus
Premium healthcare insurance for yourself and family
Hybrid working model
Unilever là một trong những công ty sản xuất hàng tiêu dùng nhanh lớn nhất thế giới. Unilever sản xuất chất tẩy rửa, sản phẩm chăm sóc gia đình & cá nhân và thực phẩm bao gồm một số thương hiệu hàng đầu thế giới như: Omo, Lux, Lifebuoy, Dove, Close-up, Sunsilk, Clear, Pond's, Lipton, Knorr…. Bắt đầu kinh doanh tại Việt Nam từ năm 1995, Unilever đã phát triển thành công và ổn định. Chìa khóa thành công của chúng tôi chính là sự thấu hiểu sâu sắc người tiêu dùng Việt Nam và cam kết làm cho cuộc sống của người Việt Nam tốt đẹp hơn. Tại Công Ty TNHH Quốc Tế Unilever VietNam, chúng tôi cam kết nâng cao chất lượng cuộc sống cho người dân ở mọi nơi thông qua việc cung cấp các sản phẩm và dịch vụ có thương hiệu. Chúng tôi tin rằng con người là trung tâm của tất cả những gì được thực hiện trong hoạt động kinh doanh của chúng tôi. Do đó, chúng tôi mang đến cho mọi người những sự nghiệp tuyệt vời nhất và coi việc phát triển nguồn nhân lực của chúng tôi là vô cùng quan trọng.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Bắt đầu kinh doanh tại Việt Nam từ năm 1995, Unilever đã phát triển thành công và ổn định.
Mission
Vào thời điểm thành lập công ty, những nhà sáng lập thời ấy đã đề ra sứ mệnh của Unilever là “To add vitality to life” - tạm dịch: Tiếp thêm sinh khí cho cuộc sống, và từ ấy Unilever vẫn luôn tuân thủ sứ mệnh này. Ý nghĩa của sứ mệnh này là Unilever muốn mang đến một cuộc sống tốt hơn cho mọi người thông qua sản phẩm của mình. Cho đến nay, sứ mệnh đó ngày càng được thể hiện rõ qua từng sản phẩm của Unilever khi tất cả sản phẩm của tập đoàn này đều hướng tới chung một mục đích đó là mang lại sức khỏe, vẻ đẹp và sự thoải mái cho con người. Minh chứng cho điều này là những nhãn hiệu nổi tiếng của Unilever rất đa dạng từ bột giặt, dầu gội đầu, kem đánh răng cho đến trà như Omo, Dove, Close-up, Lipton,...