- Produce Net Promoter Score (NPS) reports for sellers and riders, including monitoring data collection, tracking performance to update weekly/ monthly trends, and identifying potential levers to improve seller/ rider/ driver satisfaction.
- Proactively conduct market scans to capture competitor activities and key updates for monthly Competitive Intelligence report
- Take responsibility for fulfilling the research requests from other teams: taking briefs, clarifying, designing proposals, managing fieldwork, and doing reports for projects (Qualitative/ Quantitative)
- Coordinate with stakeholders for research operation/ logistic arrangement (i.e. recruiting samples, scheduling interviews, etc.)
- Create methods to collect and analyze internal and external market data, and track and monitor performance to derive business insights.
- Provide strategic and clear direction to facilitate cross-functional collaboration and coordination across multiple teams (internal, external teams & partners) to ensure key objectives are aligned across the organization.
- BA / BS/ Bachelor’s Degree
- At least 3 year of work experience in Market Research, Consulting, or Marketing field (having working experience for companies managing large Riders/ Drivers communities such as Grab/ Be/ competitors in logistics is a plus)
- Strong business acumen and data analysis skills are prerequisites.
- Excellent command of English with stakeholder management and presentation skills
- Highly meticulous and good at coordination, able to work under extreme pressure; able and willing to learn quickly.
- Willing to be hands-on with strong project management abilities
- Resilient, reliable, and more importantly, someone who enjoys working in a fast-paced environment, and open learning.
CÔNG TY TNHH SHOPEE được chính thức ra mắt vào năm 2015 tại Singapore với định hướng là sàn thương mại điện tử và hoạt động chủ yếu trên các thiết bị di động. Sàn giao dịch này đáp ứng đầy đủ nhu cầu mua sắm hàng hóa của người dùng mọi lúc, mọi nơi nhờ việc tích hợp hệ thống vận hành, giao nhận và hỗ trợ thanh toán.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng gói sức khỏe AON
- Bảo hiểm 24/7
- Hỗ trợ các chi phí nội trú, ngoại trú và điều trị nha khoa
Các hoạt động ngoại khóa
- Board games
- Bi lắc
- Cờ tướng
- Tham gia các lớp học yoga và học nhảy vào buổi tối
- Teambuilding hàng quý
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 2015: Shopee lần đầu tiên được ra mắt tại Singapore với định hướng là sàn thương mại điện tử phát triển chủ yếu trên thiết bị di động. Sau đó, sàn giao dịch này đã giới thiệu chính thức 7 thị trường trong khu vực gồm: Indonesia, Malaysia, Thái Lan, Đài Loan, Philippines và Việt Nam
- Tháng 12/ 2015, sự kiện Shopee University lần đầu được tổ chức ở Đài Loan
- Tháng 06/ 2017, Shopee Mall chính thức ra mắt tại Đài Loan. Tính đến thời điểm hiện nay, sàn giao dịch này đã có hơn 11.000 nhà bán hàng trên Shopee Mall tại 7 thị trường.
- Năm 2018, doanh nghiệp này đã đạt tổng doanh thu chạm ngưỡng 10 tỷ USD với hơn 600 triệu giao dịch tại sàn.
- Tháng 12/2019, sàn giao dịch này đã bán được 80 triệu sản phẩm trong chương trình sale mừng sinh nhật.
- Cũng trong năm 2019, đã có hơn 500 triệu lượt xem trên chương trình Shopee Live, hơn 1 tỷ lượt chơi các game ứng dụng.
Mission
Shopee tin vào sức mạnh của công nghệ và muốn thay đổi thế giới tốt hơn thông qua việc cung cấp nền tảng để kết nối người bán và người mua trong cùng một cộng đồng. Với xu hướng mua sắm trên thiết bị di động hiện nay, Shopee hướng đến mục tiêu nâng cao nền tảng giúp khách hàng có sự trải nghiệm mua sắm thú vị và trở thành nền tảng thương mại điện tử của khu vực.
Review Shopee
Yêu thích bầu không khí của nhóm thiết kế
Làm việc nhóm và lợi ích của nhân viên rất tốt
Trải nghiệm và rút kinh nghiệm thực tế.