Mô tả công việc
Essential Duties and Responsibilities
1. Strategic Planning & Reporting
o Prepare, implement, and compile data for the strategic sales plan, weekly, monthly reporting, annual goals, and sales budget, and produce forecasts and other required reports.
o Analyze monthly P&L and month-end reports to identify deviations from business goals and formulate corrective actions.
2. Financial Management
o Collaborate with Finance in preparing and managing the department’s budget and financial forecasts.
o Participate in management meetings to discuss progress towards business goals and develop annual business plans for the department.
3. Team Management & Leadership
o Conduct daily briefings with the sales team to communicate current key activities and objectives.
o Identify and develop high-potential team members, conduct performance reviews, manage performance issues, and maintain team motivation and professionalism.
4. Sales & Revenue Generation
o Direct all group, transient, and catering/banquet sales activities to maximize hotel revenue.
o Analyze competitive trends, customer feedback, and market changes to adapt sales strategies proactively.
5. Marketing & Public Relations
o Oversee all advertising, PR, and promotional activities in conjunction with corporate marketing.
o Actively participate in sales presentations, property tours, and customer meetings to drive business.
6. Guest Relations & Market Analysis
o Evaluate guest needs, the guest mix, and competitive trends to recommend relevant product or service adjustments.
o Engage with community and professional organizations to maintain visibility and enhance the hotel's positive image.
7. Operational Oversight
o Monitor team performance, conduct monthly departmental meetings, and ensure high standards of professionalism.
o Stay fully conversant with hotel fire, life safety, and emergency procedures.
8. General Duties
o Attend all briefings, meetings, and training sessions as assigned by management.
o Maintain personal appearance and hygiene standards, performing other reasonable duties as assigned.
Quyền lợi được hưởng
- Service charge/Phí dịch vụ
- 2 days off / week/ Nghỉ 2 ngày/tuần
- Full Social Insurance/Bảo hiểm xã hội đầy đủ
- International work environment/Môi trường làm việc quốc tế
- Duty meal/Bữa ăn theo ca
- Accor Group employee benefits (discussed in interview)/Quyền lợi Nhân viên Tập đoàn Accor (trao đổi khi phỏng vấn)
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s Degree in Sales & Marketing, Business Administration, Hotel Management, or a related field preferred.
- 3+ years of experience in sales or marketing within the hospitality industry, including supervisory or managerial experience in a related role, or an equivalent combination of education and experience.
- Strong Communication Skills: Ability to engage effectively with clients, team members, and third parties, consistently reflecting positively on the hotel, brand, and company.
- Sales & Negotiation Skills: Proficiency in sales techniques, client relationship management, and negotiation to maximize revenue opportunities.
- Analytical & Strategic Planning: Strong analytical skills for market research, competitor analysis, and strategic planning to drive business growth.
- Technical Proficiency: Advanced knowledge of Microsoft Office and Opera or similar property management systems.
- Problem-Solving & Organizational Skills: Strong problem-solving and organizational abilities to manage multiple projects and priorities efficiently.
Yêu cầu hồ sơ
- Potrait Photo/ Ảnh thẻ
- Notaried ID Card/ Căn cước công dân
- Health check/ Giấy khám sức khỏe
ACFC - Thành viên thuộc tập đoàn Imex Pan Pacific Group (IPPG), là nhà phân phối và quản lý các thương hiệu thời trang quốc tế hàng đầu Việt Nam. Với hệ thống hơn 200 cửa hàng tại các trung tâm thành phố lớn trên toàn quốc, ACFC mang sứ mệnh đưa người Việt đến gần hơn với kinh đô thời trang hàng hiệu. Đến với ACFC, chúng tôi mang đến các dịch vụ mua sắm hàng hiệu chính hãng, đẳng cấp; kèm theo đó là các đặc quyền ưu đãi dành cho khách hàng thành viên, khách hàng VIP với sự quy tụ của hơn 22 thương hiệu thời trang quốc tế.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Môi trường làm việc chuyên nghiệp, năng động, thân thiện
- Team building
- Thể thao
Lịch sử thành lập
- Hình thành từ năm 2009, ACFC tự hào là nhà phân phối các thương hiệu thời trang quốc tế hàng đầu Việt Nam, mang người Việt đến gần hơn với thời trang hàng hiệu, đồng hành cùng IPP Group
Mission
- Công ty Thời Trang Và Mỹ Phẩm Âu Châu là công ty con của Tập đoàn Imex Pan Pacific (IPP), chuyên phân phối các thương hiệu quốc tế nổi tiếng tại Việt Nam như: Nike, GAP, Diesel, Tommy Hilfiger, Mango, Banana Republic, CK, Tumi… Chúng tôi là động lực thúc đẩy mạng lưới phân phối và bán lẻ cung cấp dịch vụ quản lý bán lẻ trọn gói tại Việt Nam. Chúng tôi là một công ty coi trọng và đánh giá cao TÀI NĂNG và ĐAM MÊ. Chúng tôi làm việc vì chúng tôi YÊU những gì mình làm.
Review MỸ PHẨM ÂU CHÂU (ACFC)
Lương OT thì không có, đãi ngộ thì như tàn hình
Công ty đối xử với intern lợi dụng vô cùng
Công ty có quy trình quá sức cồng kềnh, OT liên tục, không có plan nhất định và có quá nhiều campaign phát sinh liên tục.