Mô tả công việc
- Be responsible for book-keeping (payments, AR, & journal entries for the closing)
- Be in charge of contracts with clients and receivable accounts
- Issue invoices
- Update monthly allocation & depreciation tables and make journal entries
- Check weekly payment lists, prepare payment orders, and follow up payments
- Cross-check, reconcile, balance accounts, and report to the Chief Accountant
- Make monthly PIT & VAT tax declaration
- Be responsible for petty cash and make payment/receipt vouchers
- Conduct monthly payroll
- Prepare and update HR & accounting data for yearly reports (monthly tasks)
- Support ad-hoc tasks assigned by the Chief Accountant
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree in the field of accounting, finance, auditing
- From 2 years of experience in corporate finance/accounting (in foreign-invested enterprise is a plus)
- Strong in MS Office applications
- Experienced in general accounting, tax declaration (PIT, VAT, CIT, FCT – Foreign contractor tax)
- Good skills in organization, communication, and problem-solving
- Strong sense of responsibility and ability to work well under high pressure
- Teamwork spirit, willingness to support colleagues and relevant departments
- Familiar with MISA accounting software
- Hands-on experience & sound knowledge of VAS, and IFRS; knowledge of Japanese accounting is a plus
- Good English skills
- Careful, friendly, trustworthy, and honest
Quyền lợi được hưởng
- 13-month salary + business bonus + project bonus.
- Annual health check-up and premium health insurance.
- Extra annual leave +2 days for every 5 years of work.
- Welfare visits
- Various in-house training programs: technical training from experts, quarterly seminars, Cloud-services training program, soft skills sharing sessions, etc
Kể từ khi thành lập vào năm 1966, transcosmos inc. đã nỗ lực tăng cường khả năng cạnh tranh của các doanh nghiệp khách hàng bằng cách kết hợp những "con người" xuất sắc với "kỹ thuật" mới nhất nhằm đảm bảo giá trị dịch vụ và tính vượt trội. Hiện tại, công ty đang theo đuổi việc vận hành tối ưu, cung cấp các dịch vụ hỗ trợ quy trình nghiệp vụ của doanh nghiệp từ việc tối ưu hóa chi phí lẫn mở rộng kinh doanh tại 173 chi nhánh ở 30 quốc gia và khu vực trên thế giới, chủ yếu ở khu vực Châu Á ... nhằm theo đuổi triết lý "Vận hành Hoàn hảo"
Công ty TNHH Transcosmos Technology Việt Nam (TTV) được thành lập tại Việt Nam vào năm 2014 với vai trò là chi nhánh cung cấp dịch vụ / phát triển sản phẩm cho TCI Group, các công ty trong nước và khu vực APAC.
Chính sách bảo hiểm
- Đảm bảo đầy đủ chế độ phúc lợi: BHYT, BHXH, ngày nghỉ phép, lương tháng 13, thưởng lễ tết, hoạt động ngoại khóa, quà sinh nhật,...
Các hoạt động ngoại khóa
- Company trip, team-building event
Lịch sử thành lập
- 2014: Thành lập
- 2017: Chuyển đổi
- 2019: Tăng trưởng
- 2022: Thay đổi tên công ty
Mission
CUNG CẤP DỊCH VỤ GIÁ TRỊ CAO VỚI CHI PHÍ TỐI ƯU & ĐÚNG THỜI GIAN QUY ĐỊNH. Chúng tôi tự hào nhận được sự tin tưởng của các công ty toàn cầu vớinhiều dự án phát triển bởi những kỹ sư phát triển ưu tú.
Review Transcosmos Việt Nam
Công ty trả lương đúng ngày nhưng lương thấp, ngày nào cũng ot 10-11 tiếng, lúc xin nghỉ còn nhọc nữa (RW)
Lộ trình thăng tiến rõ ràng, mọi người đều có cơ hội ngang nhau (RW)
Công ty tốt đãi ngộ ổn, lương thì như mớ rau ngoài chợ y chang nhưng cty gia đình thu nhỏ. (RW)