JOB PURPOSE/ROLE
The Application Support Specialist is responsible for providing technical support and maintenance for enterprise applications. This role involves troubleshooting application issues, performing software installations and updates, ensuring the smooth operation of applications, and managing application delivery and packaging, potentially using Citrix or other delivery systems. The position requires collaboration with various global departments to address application-related issues and improve user experience.
RESPONSIBILITIES:
Key Responsibilities
- Provide technical support for enterprise applications, including troubleshooting and resolving application issues.
- Monitor application performance and address any issues to minimize disruptions to users.
- Perform software installations, updates, and maintenance to ensure applications are up-to-date and functioning properly.
- Manage the delivery and packaging of applications using Citrix or other deployment tools.
- Optimize application delivery processes to enhance efficiency and user experience.
- Collaborate with various departments to address application-related issues and improve user experience.
- Document and implement application processes, development, and testing.
- Provide training to end users on application usage and best practices.
- Monitor application performance and ensure key performance alerts and monitoring metrics are captured.
- Assist with the development and implementation of new application solutions as required.
Additional Responsibilities
- Inform Leadership of recurring Incidents.
- Performs other duties as assigned.
- Complies with all policies and standards.
QUALIFICATIONS/ EXPERIENCE
- Bachelor’s Degree or equivalent experience.
- 2+ years’ experience with:
- Experience in application support, installation, and troubleshooting.
- Knowledge of Citrix or other application delivery systems.
- Experience with software updates, application packaging, and managing deployments.
– Experience with virtualization technologies (such as VMWare) is an advantage
- 1+ years - Intune and Azure (EntraID) experience
- Familiarity with operating systems (Windows and/or Linux), MS Active Directory, and basic networking fundamentals.
- Able to use Microsoft Office Applications at a high level.
- ITIL4 Foundation Certification desired.
- Experience with ITSM tools such as ServiceNow or Jira.
- Exceptional organisational skills and time management skills.
- Written and verbal communication skills in English.
PERSONAL SKILLS:
- Must be self-motivated, team oriented and possess strong communication and interpersonal skills.
- Candidate should possess strong organisational skills, be detail oriented, and self-motivated with a demonstrated ability to problem solve.
- Strong sense of urgency and strong commitment to quality customer service is required.
- Ability to analyse and interpret data (metrics) to improve the delivery and support of services to our customers.
- Well-honed analytical skills and logical thinking required for solving practical problems and dealing with a variety of variables in complex situations.
- Solid technical acumen and a fundamental grasp of IT principles are essential for effectively navigating and resolving complex technical challenges.
Why You'll Love Working Here
- Laptop
- Competitive salary
- 13th month and productivity bonus
- Yearly company trip
- Healthcare insurance package
- 24/24 Personal Accident insurance
- English training programs at office free
- Good working conditions and environment
- Continuing development of technical and soft skills through work and formal training
- Company’s labor policy completely pursuant to Vietnamese labor legislation plus other benefits offered by the -company (Company trips, Team building etc.)
- Parking free
- Staff Social Club - Sport clubs (football, badminton, yoga, Zumba, etc.)
Kể từ khi thành lập vào năm 1966, transcosmos inc. đã nỗ lực tăng cường khả năng cạnh tranh của các doanh nghiệp khách hàng bằng cách kết hợp những "con người" xuất sắc với "kỹ thuật" mới nhất nhằm đảm bảo giá trị dịch vụ và tính vượt trội. Hiện tại, công ty đang theo đuổi việc vận hành tối ưu, cung cấp các dịch vụ hỗ trợ quy trình nghiệp vụ của doanh nghiệp từ việc tối ưu hóa chi phí lẫn mở rộng kinh doanh tại 173 chi nhánh ở 30 quốc gia và khu vực trên thế giới, chủ yếu ở khu vực Châu Á ... nhằm theo đuổi triết lý "Vận hành Hoàn hảo"
Công ty TNHH Transcosmos Technology Việt Nam (TTV) được thành lập tại Việt Nam vào năm 2014 với vai trò là chi nhánh cung cấp dịch vụ / phát triển sản phẩm cho TCI Group, các công ty trong nước và khu vực APAC.
Chính sách bảo hiểm
- Đảm bảo đầy đủ chế độ phúc lợi: BHYT, BHXH, ngày nghỉ phép, lương tháng 13, thưởng lễ tết, hoạt động ngoại khóa, quà sinh nhật,...
Các hoạt động ngoại khóa
- Company trip, team-building event
Lịch sử thành lập
- 2014: Thành lập
- 2017: Chuyển đổi
- 2019: Tăng trưởng
- 2022: Thay đổi tên công ty
Mission
CUNG CẤP DỊCH VỤ GIÁ TRỊ CAO VỚI CHI PHÍ TỐI ƯU & ĐÚNG THỜI GIAN QUY ĐỊNH. Chúng tôi tự hào nhận được sự tin tưởng của các công ty toàn cầu vớinhiều dự án phát triển bởi những kỹ sư phát triển ưu tú.
Review Transcosmos Việt Nam
Công ty trả lương đúng ngày nhưng lương thấp, ngày nào cũng ot 10-11 tiếng, lúc xin nghỉ còn nhọc nữa (RW)
Lộ trình thăng tiến rõ ràng, mọi người đều có cơ hội ngang nhau (RW)
Công ty tốt đãi ngộ ổn, lương thì như mớ rau ngoài chợ y chang nhưng cty gia đình thu nhỏ. (RW)