The Process Excellence team is an important part of the OPEX (Operation Excellence) team. Main jobs include but are not limited to taking lead on sharpening the process framework, building process roadmap to improve Operations in many aspects including SLA, cost, and productivity,...
Job Description
- Fill up SOP roadmap and build SOPs as per priorities set;
- Take initiatives to identify problems/ Receive problems raised by stakeholders;
- Collect data, collaborate with functional teams to conduct analysis and identify key findings;
- Facilitate SOP to close gap and follow up with stakeholders on the SOP effectiveness;
- Find gaps between current practices and SOP and work on solutions to close gaps;
- Identify key metrics and indicators which impacts on each SOP;
- Create and manage trackers for those metrics and indicators;
- Work as a project coordinator to ensure each SOP project kick-off is well delivered with full alignment from relevant stakeholders and approval following to the company approval matrix;
- Conduct regular reviews and updates for SOP roadmap, check on the valid, effectiveness of each SOP;
- 2-5 years of proven experience in logistics, e-commerce, express services;
- Data driven mindset: Be able to understand insights via data;
- Effective communication: clear the messages to be sent out and clear what we want to receive from stakeholders;
- Take ownership and possess “go an extra mile” in each task;
- Result- driven mindset;
- Critical thinking, problem-solving attitude and continuous improvement mindset;
- Advanced Excel skills, PowerPoint/Slide Presentation;
- English speaking is a must;
- Understand/ experience in ISO, BPM, CMMi,...is a plus
Kể từ khi thành lập vào năm 1966, transcosmos inc. đã nỗ lực tăng cường khả năng cạnh tranh của các doanh nghiệp khách hàng bằng cách kết hợp những "con người" xuất sắc với "kỹ thuật" mới nhất nhằm đảm bảo giá trị dịch vụ và tính vượt trội. Hiện tại, công ty đang theo đuổi việc vận hành tối ưu, cung cấp các dịch vụ hỗ trợ quy trình nghiệp vụ của doanh nghiệp từ việc tối ưu hóa chi phí lẫn mở rộng kinh doanh tại 173 chi nhánh ở 30 quốc gia và khu vực trên thế giới, chủ yếu ở khu vực Châu Á ... nhằm theo đuổi triết lý "Vận hành Hoàn hảo"
Công ty TNHH Transcosmos Technology Việt Nam (TTV) được thành lập tại Việt Nam vào năm 2014 với vai trò là chi nhánh cung cấp dịch vụ / phát triển sản phẩm cho TCI Group, các công ty trong nước và khu vực APAC.
Chính sách bảo hiểm
- Đảm bảo đầy đủ chế độ phúc lợi: BHYT, BHXH, ngày nghỉ phép, lương tháng 13, thưởng lễ tết, hoạt động ngoại khóa, quà sinh nhật,...
Các hoạt động ngoại khóa
- Company trip, team-building event
Lịch sử thành lập
- 2014: Thành lập
- 2017: Chuyển đổi
- 2019: Tăng trưởng
- 2022: Thay đổi tên công ty
Mission
CUNG CẤP DỊCH VỤ GIÁ TRỊ CAO VỚI CHI PHÍ TỐI ƯU & ĐÚNG THỜI GIAN QUY ĐỊNH. Chúng tôi tự hào nhận được sự tin tưởng của các công ty toàn cầu vớinhiều dự án phát triển bởi những kỹ sư phát triển ưu tú.
Review Transcosmos Việt Nam
Công ty trả lương đúng ngày nhưng lương thấp, ngày nào cũng ot 10-11 tiếng, lúc xin nghỉ còn nhọc nữa (RW)
Lộ trình thăng tiến rõ ràng, mọi người đều có cơ hội ngang nhau (RW)
Công ty tốt đãi ngộ ổn, lương thì như mớ rau ngoài chợ y chang nhưng cty gia đình thu nhỏ. (RW)