Mô tả công việc
• Support innovation, trouble shooting for new product development and sourcing.
• Deploy and execute the responsible category/Key components sourcing strategy from global perspective.
• Research new technologies and lead innovation projects cross the global organization. Closely with PD/Quality to evaluate, apply the new technologies into new design.
• Manage Cost (total cost) throughout product life (from sketch concept until EOL) by negotiation, bid, cost analysis, VAVE, market benchmarking etc., purchasing tactics.
• Develop and maintain supplier relationship to secure FLX business suitability and growability.
• Manage supplier performance and develop supplier to achieve continuous improvement and contribute to FLX business.
• Negotiate purchase contracting Terms & Conditions inclusive but not limited to Price, payment term, Incoterm, warranty, liability etc.
• Responsible to lead supplier qualification evaluation and regular assessment.
• Market intelligence, and provide regular report refer to the relevant market intelligence refer to commodity or industrial, do best practice benchmark analysis.
• Support Operation refer to supplier performance issue, obsolescence and excess, Leadtime etc.
• Involve and strongly support new product development with global cross-functional team to achieve a best new product launch on target cost, quality, Leadtime, etc.
• Willing to take other special project assignment.
Yêu cầu công việc
• Bachelor’s degree in mechanical, e-mechanical, electronic preferable. MBA is a plus.
• Preferable to have R&D working experience for motion upholstery sofa products.
• Fluent English and Chinese in both oral and written is a must.
• Proficient in Microsoft office.
• 10+ years in sourcing, purchasing, supply chain management in international manufacturing company. Experience of finish goods sourcing in home furnishing industrial - upholstery, wooden etc is a plus.
• Team player. Good communication skill.
• Result-orientated, work under pressure, problem solving skill under uncertainty environment.
• Willing to travel up to 50%.
• Language: English and Chinese
Quyền lợi được hưởng
• Good salary and benefits according to ability.
• All benefits as per Vietnam Labor law.
• Opportunities to promote.
• Professional, dynamic working environment
Kể từ khi thành lập vào năm 1966, transcosmos inc. đã nỗ lực tăng cường khả năng cạnh tranh của các doanh nghiệp khách hàng bằng cách kết hợp những "con người" xuất sắc với "kỹ thuật" mới nhất nhằm đảm bảo giá trị dịch vụ và tính vượt trội. Hiện tại, công ty đang theo đuổi việc vận hành tối ưu, cung cấp các dịch vụ hỗ trợ quy trình nghiệp vụ của doanh nghiệp từ việc tối ưu hóa chi phí lẫn mở rộng kinh doanh tại 173 chi nhánh ở 30 quốc gia và khu vực trên thế giới, chủ yếu ở khu vực Châu Á ... nhằm theo đuổi triết lý "Vận hành Hoàn hảo"
Công ty TNHH Transcosmos Technology Việt Nam (TTV) được thành lập tại Việt Nam vào năm 2014 với vai trò là chi nhánh cung cấp dịch vụ / phát triển sản phẩm cho TCI Group, các công ty trong nước và khu vực APAC.
Chính sách bảo hiểm
- Đảm bảo đầy đủ chế độ phúc lợi: BHYT, BHXH, ngày nghỉ phép, lương tháng 13, thưởng lễ tết, hoạt động ngoại khóa, quà sinh nhật,...
Các hoạt động ngoại khóa
- Company trip, team-building event
Lịch sử thành lập
- 2014: Thành lập
- 2017: Chuyển đổi
- 2019: Tăng trưởng
- 2022: Thay đổi tên công ty
Mission
CUNG CẤP DỊCH VỤ GIÁ TRỊ CAO VỚI CHI PHÍ TỐI ƯU & ĐÚNG THỜI GIAN QUY ĐỊNH. Chúng tôi tự hào nhận được sự tin tưởng của các công ty toàn cầu vớinhiều dự án phát triển bởi những kỹ sư phát triển ưu tú.
Review Transcosmos Việt Nam
Công ty trả lương đúng ngày nhưng lương thấp, ngày nào cũng ot 10-11 tiếng, lúc xin nghỉ còn nhọc nữa (RW)
Lộ trình thăng tiến rõ ràng, mọi người đều có cơ hội ngang nhau (RW)
Công ty tốt đãi ngộ ổn, lương thì như mớ rau ngoài chợ y chang nhưng cty gia đình thu nhỏ. (RW)