Mô tả Công việc
JOB SUMMARY
This position is responsible for making/maintaining Master Production Schedule (MPS) and
New Projects within the limitations of the line rate and internal and external constraints to
ensure on time delivery (OTD) performance.
KEY RESPONSIBILITIES AND AUTHORITIES
- Weekly loading and capacity analysis, drive for solution if capacity has risk to support
customer demand.
- Review/double check orders which meet customers demand and provide realistic promise
date to customer.
- Develop / Maintain weekly level load production schedule based online rate.
- Respond to inquiries from sales and customers regarding delivery of new or existing orders.
- Monitor progress of manufacturing to ensure schedule compliance and expedite when
necessary.
- Lead Daily Production meeting with manufacturing team and other supporting team to drive
solution for open issue affect delivery. Escalate if necessary.
- Coordinate to related functions: Shipping, Project, Finance, Operation team
- Coordinate the implementation of engineering changes that affect material plans.
- Review and coordinate the disposition of excess and obsolete material for product line
responsibilities.
- Inventory control for WIP and FG.
- Continuous improvement for planning processes.
- Leadership and develop team/ subordinates
Yêu Cầu Công Việc
Education University graduated
Experience
5 years and above work experience in production planning, demand
management, inventory control role
Knowledge
- Knowledge in production planning and supply chain field
- Fully understand ERP system and excel operation formula, familiar with
Oracle is preferred
Functional
Skills
- Good oral and written communication in both English and Vietnamese
- Good communication, listening and interpersonal skills, good
coordination skills.
- Good sense of data analyzing
- Expertise on master planning and scheduling planning
Other Abilities Excel VBA, PowerBI is referred
Work Location: SHTP - Dist.9 - HCMC. We provide shuttle bus from HCM, Binh Duong, Dong Nai
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Kể từ khi thành lập vào năm 1966, transcosmos inc. đã nỗ lực tăng cường khả năng cạnh tranh của các doanh nghiệp khách hàng bằng cách kết hợp những "con người" xuất sắc với "kỹ thuật" mới nhất nhằm đảm bảo giá trị dịch vụ và tính vượt trội. Hiện tại, công ty đang theo đuổi việc vận hành tối ưu, cung cấp các dịch vụ hỗ trợ quy trình nghiệp vụ của doanh nghiệp từ việc tối ưu hóa chi phí lẫn mở rộng kinh doanh tại 173 chi nhánh ở 30 quốc gia và khu vực trên thế giới, chủ yếu ở khu vực Châu Á ... nhằm theo đuổi triết lý "Vận hành Hoàn hảo"
Công ty TNHH Transcosmos Technology Việt Nam (TTV) được thành lập tại Việt Nam vào năm 2014 với vai trò là chi nhánh cung cấp dịch vụ / phát triển sản phẩm cho TCI Group, các công ty trong nước và khu vực APAC.
Chính sách bảo hiểm
- Đảm bảo đầy đủ chế độ phúc lợi: BHYT, BHXH, ngày nghỉ phép, lương tháng 13, thưởng lễ tết, hoạt động ngoại khóa, quà sinh nhật,...
Các hoạt động ngoại khóa
- Company trip, team-building event
Lịch sử thành lập
- 2014: Thành lập
- 2017: Chuyển đổi
- 2019: Tăng trưởng
- 2022: Thay đổi tên công ty
Mission
CUNG CẤP DỊCH VỤ GIÁ TRỊ CAO VỚI CHI PHÍ TỐI ƯU & ĐÚNG THỜI GIAN QUY ĐỊNH. Chúng tôi tự hào nhận được sự tin tưởng của các công ty toàn cầu vớinhiều dự án phát triển bởi những kỹ sư phát triển ưu tú.
Review Transcosmos Việt Nam
Công ty trả lương đúng ngày nhưng lương thấp, ngày nào cũng ot 10-11 tiếng, lúc xin nghỉ còn nhọc nữa (RW)
Lộ trình thăng tiến rõ ràng, mọi người đều có cơ hội ngang nhau (RW)
Công ty tốt đãi ngộ ổn, lương thì như mớ rau ngoài chợ y chang nhưng cty gia đình thu nhỏ. (RW)