Dialectica is a B2B information services firm that serves the world's top business professionals, by enabling them to gather real-time information and insights from industry experts across various markets, industries, and regions.
Driven by our mission to achieve unparalleled customer recognition, we are developing the most trusted and innovative knowledge-sharing platform in the world.
Job Responsibilities
The Business Development Manager is crucial for managing Dialectica's largest client relationships, focusing on user base expansion and client satisfaction. Reporting to the Global Head of Business Development, this role collaborates with the Vice Presidents of the Client Service Team in Ho Chi Minh.
You will work with Client Service Managers on initiatives such as performance reviews, onboarding, reporting, and negotiations while strengthening relationships with key stakeholders, including senior executives and procurement administrators.
Your key responsibilities include:
Sourcing Opportunities
- Become a Business Development expert by crafting compelling emails and LinkedIn messages
- Perfect your cold-calling pitch to attract investors
- Research accounts and investors' backgrounds, collaborate with solution teams to create engaging content towards your prospect users
- Schedule meetings with prospects to understand their needs and provide tailored solutions
- Collaborate with Account Executives for smooth transitions and new user acquisition strategies
- Master our CRM for effective activity logging and data tracking
- Capitalize on your excellent work to ensure recurring demand
- Win & impress new users until you build a name for Dialectica within your target accounts
- 3-7 years of relevant professional experience
- High proficiency in English and in Japanese are essential!
- Demonstrated track record of career progression in account management, customer success, service delivery, project management, or a similar field
- A strategic thinking mindset to analyze problems, identify root causes, and design practical solutions
- Strong collaboration skills to work effectively across various teams and with multiple stakeholders
- Be part of a creative, entrepreneurial and fast-paced, workplace guided by the values of transparency, diversity, quality, caring, teamwork, ownership, leadership, and constant improvement
- Learning and Development programs including but not limited to our onboarding bootcamp, Mini-MBA program, and step up programs
- Competitive compensation schemes including a monthly performance bonus
- Private medical insurance and competitive savings plan
- Sponsored health and wellbeing and team bonding activities
- The opportunity to work and live in Athens, Montreal or Vancouver through our exchange program
- Work in a collaborative, and diverse hub in the heart of Ho Chi Minh City
Công ty TNHH Một Thành viên Quản lý Quỹ Dai-ichi Life Việt Nam ("DFVN") được thành lập và hoạt động từ tháng 02 năm 2014, tiền thân là Phòng Đầu tư Công ty TNHH Bảo hiễm Nhân thọ Dai-ichi Việt Nam, một trong những công ty Bảo hiểm Nhân thọ có vốn nước ngoài đầu tiên được thành lập tại Việt Nam.
Với sứ mệnh được đặt ra, DFVN cùng với các tổ chức thành viên của Tập đoàn Dai-ichi Life mang đến cho các khách hàng Việt Nam các giải pháp tài chính toàn diện bằng cách đưa ra thị trường các sản phẩm quỹ đầu tư và dịch vụ quản lý tài sản chuyên nghiệp, chất lượng, mang lại giá trị bền vững dài hạn và lợi nhuận đầu tư tối ưu. Trên cơ sở đó, DFVN đặt mục tiêu trở thành Công ty Quản lý Quỹ uy tín, được Nhà đầu tư tín nhiệm lựa chọn và được xếp hạng trong số các Công ty có hiệu quả đầu tư tốt nhất tại Việt Nam.