Việc làm KUEHNE NAGEL
Cập nhật 13/03/2025 11:30
Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
About Dat Bike (Electric Motorbike)
Dat Bike is a technology startup whose mission is to drive mass adoption of green transportation in Vietnam. We make the most compelling and dependable electric bikes so that customers can just switch without making any compromises. To do this, we welcome the brightest people to join our journey.
Job Summary
As the Retail Manager for Dat Bike's D2C 3S Stores, you will play a pivotal role in driving sales growth, optimizing retail operations, and ensuring an outstanding customer experience (CX) at our stores. You will be responsible for managing sales, service, and spare parts teams to deliver on business objectives while building strong retail processes and elevating the Dat Bike brand.
Responsibilities
Sales and Growth
Drive retail sales by developing and executing effective sales strategies aligned with company goals.
Monitor store performance metrics and lead initiatives to boost sales and profitability.
Collaborate with marketing and regional sales teams to ensure store activities align with regional growth strategies.
Retail Operations Management
Oversee day-to-day operations of sales, service, and spare parts at the store level, ensuring efficient workflows and adherence to company standards.
Manage inventory levels, minimize stockouts, and optimize stock rotation for spare parts to ensure customer demands are met.
Implement and refine operational processes, aiming to streamline activities across sales, service, and parts departments for optimal efficiency.
Customer Experience (CX)
Create a welcoming, engaging, and efficient retail environment that prioritizes customer satisfaction.
Build and train a high-performing, customer-focused team dedicated to delivering an outstanding experience at every touchpoint.
Handle customer inquiries, complaints, and feedback with professionalism and empathy, turning customer interactions into brand loyalty.
Process Building and Optimization
Establish retail processes for sales, service, and spare parts management to ensure consistency and scalability as the business grows.
Identify opportunities for process improvement and implement changes to enhance operational efficiency.
Reporting and Analytics
Track, analyze, and report on store performance metrics, including sales, customer satisfaction, and operational efficiency.
Use data insights to inform decision-making and support continuous improvement in all areas of store performance.
Yêu Cầu Công Việc
Bachelor's degree in Business, Retail Management, or a related field.
Minimum of 5 years of experience in automotive industry or in selling physical tech products (At least 10 stores), with proven track record to meet and exceed goals (Prefer from MWG, FPT Shop, Centre Retail,...)
Experience managing multi-service retail environments (sales, service, and spare parts) is a strong advantage.
Demonstrated expertise in customer experience management and team leadership.
Superb critical thinking and problem solving skills.
Strong analytical skills with the ability to interpret data and make data-driven decisions.
Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to inspire and develop a high-performing team.
Versatile and results driven.
Ability to work independently and autonomously, without formal requirements documentation, in a fast-paced environment; ability to manage changing priorities.
Ability to travel (10-30%) required.
Proficiency in English is a plus.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 30 - 45
- Lương: Cạnh tranh

Công Ty TNHH Kuehne Và Nagel là công ty có 100% vốn đầu tư từ Đức, là công ty dẫn đầu trong lĩnh vực cung cấp chuỗi logistic với nhiều năm kinh nghiệm tại Việt Nam, chính thức thành lập năm 2014. Tập trung vào nhu cầu khách hàng, chúng tôi cung cấp các giải pháp phù hợp với chất lượng vượt trội để mang đến những giải pháp phù hợp nhất tới quý khách hàng tại Việt Nam.
Hoạt động chính: .
- Giao nhận vận tải bằng đường biển, đường hàng không, đường bộ.
- Thủ tục hải quan, kho bãi, phân phối hàng hóa,..
- Rất hân hạnh được phục vụ quý khách hàng.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, ….
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Được thành lập tại Việt Nam từ năm 1994, Kuehne+Nagel luôn được biết đến với các giải pháp logistics toàn diện đem lại giá trị cao và phù hợp với yêu cầu của khách hàng. Trong hơn 25 năm tại Việt Nam, Kuehne+Nagel đã xây dựng được một đội ngũ chuyên gia logistics hàng đầu trong nước và quốc tế với sự hiểu biết sâu sắc về thị trường Việt Nam và kiến thức chuyên sâu về các ngành công nghiệp.
Mission
- Chúng tôi tin tưởng vào việc đóng góp cho thế giới xung quanh mình và từ đó trở thành một phần của điều gì đó vĩ đại hơn. Là một đối tác logistics, chúng tôi coi mình là một phần của bức tranh lớn, đem mọi người và cộng đồng trên toàn thế giới đến gần nhau hơn. Đó là lý do tại sao chúng tôi dành thời gian của mình để đảm bảo rằng mọi người trên khắp thế giới có quyền tiếp cận với những gì tiếp thêm sức mạnh cho doanh nghiệp và cuộc sống của họ, từ các bộ phận kỹ thuật, thuốc men và đồ dễ hỏng đến các bộ phận thay thế khẩn cấp cho máy bay.
Review KUEHNE NAGEL
Lương thưởng tốt ok nhưng công việc áp lực OT nhiều
Lương thưởng tốt ok nhưng công việc áp lực OT nhiều
No Work-life balance
Những nghề phổ biến tại KUEHNE NAGEL
Bạn làm việc tại KUEHNE NAGEL? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
