- The job holder acts as an expert and analyzes, designs and implements data solutions using Techcombank’s enterprise suite of BI tools.
- The job holder uses analysis, business understanding methods, processes, and systems to consolidate and analyze, visualize data to generate insights to inform and trigger business problems in the business decision process - improve of customer value and operation efficiency.
- The job holder helps the business to better understand the implications of what information means, identifies what has happened, why it happened, especially for performance management.
- The job holder needs to maintain the know-how and assure the capability development of team members and related team.
Strategic Planning
- Organize and work with stakeholders to develop and execute the strategic plan for BI activities
- Identify, analyze and interpret trends or patterns in complex data sets using script languages
- Perform analysis of datasets to develop metrics, reports and visualizations mostly for performance management.
- Use data visualization programs, tools and techniques to generate dashboards, reports and presentations that aid in data storytelling, understanding and interpretation of trends and patterns of business importance to provide meanings to data produce.
- Create and maintain statistical models for ongoing and ad hoc review and analysis of data.
- Understand data requirements from within and outside of the Data và Analytics Division and analyze needs of the business while assisting senior Data và Analytics Division members to develop the required technical requirements.
- Communicate and align with stakeholders on purpose and impact of analytical solutions on business.
Data Insighting
- Lead the identification and interpretation of meaningful and actionable insights from various data sources.
- Develop processes and tools to monitor and analyze model performance and data accuracy.
- Interact with squads within assigned Data và Analytics Division to identify questions and issues for data analysis.
- Assess the effectiveness and accuracy of new data sources and data gathering techniques.
- Manage project conflicts, challenges and dynamic business requirements to keep operations running at high performance.
- Work with team leads to resolve people problems and project roadblocks, conduct post mortem and root cause analyses to improve practices for maximum productivity.
Talent Development
- Mentor and coach team to become competent BI Specialist.
- Identify and encourage areas for growth and improvement within the team and support with personal development plan.
Senior Manager, Business Intelligence
Key Relationships - Direct Reports
Key Relationships - Internal Stakeholders
Members of Business and Data & Analytics Division, Enabling Data & Analytics Division (IT or Data - Engineer/Governance), BAU division heads (Business, Finance, Risk, Corporate Affair, IT)
Key Relationships - External Stakeholders
Partners and vendors providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- Bachelor's and Master’s degree in Finance, Risk Management, Statistics, Mathematics or Quantitative Analysis
- 5+ years of relevant experience in areas of data analysis, reporting và planning, problem solving for business
- English proficiency requirements are pursuant to Techcombank's policy
- Experience in querying databases and using programming languages (e.g. R, Python, Scala, SQL)
- Experience in building reporting with actionable intelligent
- Experience communicating complex analysis and models across a diverse team
- Experience in data management, ETL and analysis functions
- Experience with data analysis and BI tools such as Tableau, QlikView, Spark would be a plus
- Deep understanding of Information Security principles to ensure compliant handling and management of data
- Experience in leading activities, projects, teams
- Experience in Agile Software Development and has a strong understanding of Agile principles, practices and scrum methodology
- Experience working in (Agile) teams to lead successful digital transformation projects, involved in the end-to-end planning to implementation
Tổng công ty Cổ phần Bảo hiểm Bưu điện (PTI) được thành lập vào ngày 01/08/1998 theo quyết định số 160/TTg của Thủ tướng Chính phủ. PTI là đơn vị hoạt động trong lĩnh vực bảo hiểm phi nhân thọ. Đây là doanh nghiệp bảo hiểm uổng nhiệm đầu tiên được thành lập tại Việt Nam. Công ty có trụ sở tại Hà Nội, với hơn 100 chi nhánh và văn phòng đại diện trên toàn quốc. PTI cung cấp các sản phẩm bảo hiểm như bảo hiểm ô tô, bảo hiểm tài sản, bảo hiểm du lịch và các dịch vụ bảo hiểm khác cho khách hàng. PTI luôn nỗ lực để trở thành một doanh nghiệp bảo hiểm vững mạnh trong lĩnh vực bảo hiểm và công nghệ số.
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia BHXH, BHYT, BHTN theo đúng quy định luật lao động
- Bảo hiểm chăm sóc sức khỏe và các phúc lợi.
- Được hưởng bảo hiểm kết hợp con người, Phúc An Sinh theo quy định của PTI.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham quan nghỉ mát Du lịch hàng năm
- Team Building
Lịch sử thành lập
- Ngày 01/08/1998, PTI được thành lập theo quyết định số 160/TTg của Thủ tướng Chính phủ.
- Tháng 5/2013, PTI sở hữu vị thế đầu tiên với đơn vị bảo hiểm đa kênh và bán các sản phẩm bảo hiểm tại các điểm giao dịch của Bưu điện, cũng như thông qua các đại lý, trung tâm dịch vụ.
- Năm 2016, PTI đã khai trương ứng dụng di động cho phép khách hàng mua bảo hiểm trên thiết bị di động có tên là PTI Insurance.
- Năm 2021, PTI tiếp tục đẩy mạnh đầu tư cho công nghệ thông tin để trở thành doanh nghiệp bảo hiểm vững mạnh trong lĩnh vực bảo hiểm và công nghệ số.
- Tháng 2/2022, PTI ký thỏa thuận hợp tác với Công ty VPF để đưa sản phẩm bảo hiểm của PTI vào hệ thống bán hàng điện tử của VPF.
- Tháng 5/2022, PTI ký kết thỏa thuận hợp tác với MEDLATEC Group về việc cung cấp dịch vụ bảo hiểm phía trên trang web y tế của MEDLATEC.
Mission
- PTI là doanh nghiệp bảo hiểm phi nhân thọ hàng đầu trong lĩnh vực bán lẻ, thực sự trở thành "Công ty bảo hiểm của cộng đồng".
- PTI cam kết đem lại cho cộng đồng những sản phẩm bảo hiểm thiết thực, chất lượng dịch vụ chuẩn mực thông qua hệ thống bán hàng và dịch vụ khách hàng phủ kín toàn quốc.
Review Bảo hiểm Bưu điện
Làm việc mảng Bảo hiểm con người, môi trường làm việc tốt (fb)
Môi trường thân thiện, nhiều phúc lợi tốt, vị trí công ty đẹp(rv)
Công ty thân thiện, chuyên nghiệp, môi trường lành mạnh(rv)