Mô tả công việc
1. To ensure guest are serviced within specified time.
2. To keep the team updated the menu and presentation standards.
3. To communicate with guests and staff using clear and professional language, and answer phone calls using appropriate telephone etiquette.
4. To effectively answer any questions regarding menu and assist with menu selections.
5. To be able anticipate any unexpected guest need and reacts promptly and tactfully.
6. To apply service techniques correctly at all times, and serving Food & Beverage items with enthusiasm.
7. To assist in serving food courses and beverages to guests.
8. To ensure the set-up of tables is in accordance with types of event and service standards.
9. To record transaction / orders in Point of Sales systems at the time of order.
10. To communicate with the kitchen regarding any menu questions, the length of wait and product availability.
11. To communicate additional meal requirements, allergies, and dietary needs, and special requests to the kitchen.
12. To check with guests to ensure satisfaction with each food course and beverages.
13. Responsible for clearing, collecting and returning food and beverage items to proper area.
14. To maintain cleanliness of work areas, china, glass, etc. throughout the shift.
15. To review order dockets ensuring accurate and timely preparations for order requirements accordingly.
16. To present accurate final bill to guest and process payment.
17. To perform shift closing on the Point of sales terminal and tally cash and credit card settlements.
18. To ensure that the restaurant is always kept clean and organized, both at the front as well as the back of house areas.
19. To ensure that hotel brand standards and SOP's are consistently implemented.
20. To work with fellow staffs and manager to ensure that the restaurant achieves its full potential.
21. To complete closing duties, including restocking items, turning off lights, etc.
22. To conduct monthly inventory checks on all operating equipment and supplies.
23. To take an active role in coaching and developing junior staff.
24. To perform any other duties related to food and beverage service assigned by the manager.
Quyền lợi được hưởng
- 2 months of probation with full salary & service charge.
- Team building activities.
- Annual Summer Outing/Health checkup
- Accident insurance 24/24
- Attractive Medical package
- Uniform, Laundry service is provided by Hotel
- Delicious and nutritious meal at Hotel's Staff Cafeteria
- International working environment and friendly teammates.
- Other benefits according to Company's policy.
Yêu cầu công việc
1. Two to three years’ experience as an F&B Captain in high volume five-star hotels or upscale hotels/ or in fine dining restaurant with excellent oral and written communication skills.
2. Diploma in Hotel Management, Food & Beverage, or in a related field.
3. Good command of English and Vietnamese.
4. Ability to speak Chinese, Japanese or Korean as an advantage.
5. Ability to speak, read, write and understand the primary language(s) used in the workplace. Use judgment and reasoning to cope with emergencies such as sudden illness, accident, or interrupted service.
6. Exceptional knowledge and understanding of various dining cultures and food service techniques and standards.
Yêu cầu hồ sơ
Sau hơn 10 năm trưởng thành và phát triển, GOLDSUNFOOD được biết đến là một trong những thương hiệu ẩm thực hàng đầu Việt Nam với hơn 200 nhà hàng trên toàn quốc. Và đến nay, thông qua các nhà hàng mang đặc trưng văn hóa ẩm thực đến từ Nhật Bản, Hàn Quốc, Thái Lan, Ý, Lào,..này, mỗi năm chúng tôi đã đón khoảng 2,4 triệu lượt khách hàng sử dụng dịch vụ.
"KHÔNG CÓ VIỆC GÌ KHÓ - CÓ GOLDSUNFOOD LO. Đội ngũ nhân sự hùng hậu với hơn 6000 nhân viên làm việc tại Hội sở và các Nhà hàng trên toàn quốc, nhân viên GOLDSUNFOOD - Luôn kiên trì và khát khao được thăng tiến, nhờ làm việc trong một môi trường thúc đẩy bạn phải phát triển và tạo cơ hội cho bạn thể hiện năng lực của bản thân. Cơ hội được đào tạo và làm việc chuyên nghiệp trong ngành FnB hoặc thử sức với những vị trí trong Nhà hàng - Goldsunfood đánh giá cao sự nhiệt tình, tinh thần ham học hỏi và cầu tiến của nhân viên.
Với sự phát triển không ngừng và mong muốn được “sát cánh” với những trái tim nhiệt huyết, yêu ẩm thực từ khắp mọi miền để cùng thực hiện sứ mệnh của mình, chúng tôi hân hoan chào đón ứng viên cho các vị trí hấp dẫn tại GOLDSUNFOOD !
Chuỗi nhà hàng của GOLDSUNFOOD bao gồm các thương hiệu:
King BBQ ; ThaiExpress; Hotpot Story; Khaolao; Truly Việt; Dolpan Sam; BukBuk; Seoul Garden; Tasaki BBQ; Sushi Kei; Meiwei; Capricciosa
Review GOLDSUNFOOD
Phần lớn là COCC, làm việc không có kế hoạch, thường xuyên chậm lương, trừ lương không rõ lý do (RV)
Môi trường làm việc kém, chế độ lương thấp, làm việc không có quy trình, trừ lương không rõ lý do (RV)
Môi trường làm việc quá cũ, cơ sở vật chất rất kém, không có nước máy (RV)