Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
Role: To deliver overall KPI of Modern Trade to Develop & Deliver Cat/ Brands objectives per Channel/Customer (including volume, revenue, profitability etc) via Brand ITM activities, customer JBPs, insight-based categories development/customer development activities
Job Responsibilities
- Develop & Deliver Category / Brand objectives for Modern Trade
- Develop category/brand strategy & objectives across Modern Trade sub-channels
- Develop & Execute category/brand guidelines in terms of visibility, brand engagement/communication, and pricing, for large formats based on insights of channel and shoppers
- Plan, Develop & ensure execution of the New Launch plan and build new products in 6 months with KPI, tracking, and action plans accordingly
- Plan, Develop & ensure execution of Brand ITM deployment with effective costing
- Plan, Monitor & control effectively Budget: D&A (Promotion & Marketing fund), A&M Push, POSM production, TOT etc.
- Call on all customer wiring assignments as planned and as per the customer wiring matrix to build good relationships with customers and to get insights from customers
- Maximize Digital Marketing
- Customers JBP
- Plan, develop & ensure Insight-based Joint business planning activities per top customers, per ITM alignment
- Responsible for customized big events of top customers (in JBP) fitting with channel insight/customer strategy, shopper insight & brand strategies
- Support for Top-to-Top engagement with top customers & WCCE JBP with top customers
- Category management & development
- Do forecasting in monthly, rolling 3 months yearly MT, OP including new SKU
- Do Category development per sub-channel, formats: Pack/mix/Pricing & Revenue management and or portfolio initiatives
- Deliver CAT man with customers: assortment, opportunities to max portfolio, display, pricing, revenue management, pack mix, together with Cat Man project person
- Develop Category growth driver and Category Development
- Work/update regional/ Sector team to leverage best practices and/or to win regional/global customers re CMKT activities.
- Develop promotion strategy, initiatives, category development plans to improve the business performance
- Identify and evaluate new business opportunities & drive execution
- Identify & Win New Business: Identify and evaluate new business opportunities (new launch/portfolio/ideas/POSM innovations) & ensure execution.
Skills And Experience
- Strong knowledge of MT channel, Customer strategy & channel Operation understanding,
- Shopper Understanding per Sub Channel; Insight activator; Digital marketing understanding,
- Capability in analysis channel/ brand/ price/ pack trends in MT channel vs total industry.
- Strong communication/ interpersonal/ leadership skills to be able to communicate effectively with Senior Level Management of SPVB and Customers
- Strategic thinking, strong analytical, problem-solving skills
- Fluent in English & Computer skills (MS Office)
Please be noted that only shortlisted profiles will be contacted
Education
- Bcons service trực thuộc Công ty CPĐT Xây dựng Bcons, quản lý và vận hành các toà nhà văn phòng, chung cư, khách sạn, cho thuê văn phòng, kinh doanh khách sạn và căn hộ dịch vụ.
- Hiện nay Bcons Service đang Quản lý và vận hành 3 toà nhà chung cư ( hơn 2000 căn hộ), 4 toà nhà văn phòng ( diện tích khai thác …m2) và 1 khách sạn ( 70 phòng và khu vực hội nghị hơn 1000m2).
- Ngoài dịch vụ quản lý vận hành, Bcons service còn kinh doanh cho thuê các văn phòng, căn hộ dịch vụ, phòng khách sạn và tổ chức hội nghị, tiệc… với số lượng sản phẩm hiện tại và kế hoạch sẽ tăng thêm số lượng từ năm 2022, Phòng Kinh doanh Bcons Service được thành lập, điều hành trực tiếp từ Phó TGĐ.
Chính sách bảo hiểm
- BHXH, BHYT, BHTN, Thuế TNCN
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch 01 lần/năm,…
Lịch sử thành lập
- Tập đoàn BCONS được thành lập từ tháng 03 năm 2013
- Trong 6 năm đầu từ 2013 – 2018, mục tiêu đưa thương hiệu BCONS trở thành thương hiệu được nhiều nhà đầu tư trong nước biết đến, đồng thời là Tập đoàn đi đầu trong triển khai và ứng dụng BIM.
- Từ năm 2019 – 2021, dựa trên đà phát triển của BCONS và công nghệ BIM, Tập đoàn quyết tâm đào tạo nguồn nhân lực và xây dựng bộ máy làm việc chuyên nghiệp, hiệu quả, hoàn thành quy trình kiểm soát, quản lý trên tất cả các dự án và trên văn phòng công ty, xây dựng văn hóa cho công ty – mục đích nâng cao thương hiệu BCONS. Từ đó mang đến sự hài lòng của khách hàng, được nhiều nhà đầu tư trong và ngoài nước biết đến, doanh thu và lợi nhuận đi vào ổn định.
- Từ năm 2022 trở đi, xây dựng Bcons trở thành một trong những Tập đoàn đầu tư Đa Ngành, uy tín hàng đầu tại Việt Nam.
Mission
Với xu hướng phát triển và hội nhập với nền kinh tế thế giới, hiện nay Việt Nam đang kêu gọi mạnh mẽ sự đầu tư từ các quốc gia khác bằng các chính sách ưu đãi cho các đối tác đầu tư. Thêm vào đó là sự ổn định về chính trị và an ninh đã khiến Việt Nam trở thành điểm đầu tư an toàn và hiệu quả nhất trong khu vực. Do vậy sứ mạng của Tập đoàn BCONS là mang đến cho Khách hàng hiệu quả đầu tư, chất lượng sản phẩm và thời gian của các công trình xây dựng mà họ đầu tư, góp phần thu hút đầu tư nước ngoài và làm tăng trưởng nền kinh tế Việt Nam.
Review BCONS
Cty không minh bạch mà suốt ngày ca bài ca công bằng, minh bạch, kỉ luật
Đỉnh nhất là sếp không có trình độ chuyên môn mà cứ tự cho mình là nhất (RV)
Công ty lương bèo nhưng phải làm đủ thứ chuyện trên trời dưới đất, kiêm nhiệm, phạt thì nhiều, thưởng thì ít