Mô tả công việc
Develop and implement the fulfillment-from-store strategy, integrating physical stores into the eCommerce fulfillment network.
Collaborate with store teams and logistics partners to set up processes, systems, and training for efficient and accurate order fulfillment from store locations.
Monitor fulfillment performance metrics, identifying opportunities for improvement and implementing solutions to enhance speed, accuracy, and customer satisfaction.
Work closely with inventory management teams to ensure real-time visibility of stock availability across stores and eCommerce platforms.
Coordinate with the online commercial team and store teams to optimize product availability for omnichannel fulfillment.
Provide recommendation, assist troubleshooting with Store staff
2. Livestream Operations at Stores:
Support Commercial Team and Store staff for livestream operation at store, assortment selection and provide the sample, backend set up
Lead the development of livestream capabilities at store locations, working with store staff to train and equip them for livestreaming activities.
Work with external agencies and KOLs when necessary to coordinate joint livestreaming events at store locations.
Collaborate with Commercial and Store team to create a schedule for store livestreams, aligning with promotional campaigns and product launches.
3. Training and Development:
Develop training materials and conduct workshops for store staff to enhance Omnichannel Operations skills and support business
Ensure store staff knowledge continuous quality improvement and Consistency
4. e-Commerce Operation Support
Collaborate and Support T1 Loyalty program roll out and maintain daily operation
Prepare return and refund report and work with related team to increase customer satisfaction
Yêu cầu công việc
Education: Bachelor's degree in business, Ecommerce, or a related field.
Experience:
3+ years of experience in retail operations, eCommerce, or omnichannel logistics, preferably within the fashion or sports industry.
Experience in managing fulfillment processes, including store or warehouse operations, is highly desirable.
Proven track record of working cross-functionally with store teams, logistics, and marketing departments
Technical Skills:
Ability to plan, prioritize, and manage multiple tasks within tight deadlines.
Strong initiative and problem-solving skills.
Excellent communication skills, effective at all levels of the organization.
Detail-oriented with strong interpersonal and stakeholder management capabilities
experience in training and developing is a plus
Competency: (Technical, Operational, Managerial, Human & Cultural Requirements)
Operational: Ability to adapt quickly in a fast-paced environment and manage evolving requirements to support business growth. Problem-solving skills to enhance efficiency and quality
Managerial: Strong project management skills with the ability to manage multiple initiatives simultaneously, ensuring seamless execution of fulfillment and livestream activities.
Managerial: Analytical mindset for tracking and improving performance metrics related to order fulfillment and livestream effectiveness.
Technical: Knowledge of eCommerce platforms and retail systems, with a focus on integrating physical and digital operations for a seamless customer experience.
Human & Cultural Requirements: Excellent communication and training skills to engage store staff and coordinate with various teams, ensuring effective collaboration and alignment.
Quyền lợi được hưởng
Health checkup
Team building
Happy Birthday;
Review salary once a year;
International, professional and creative working environment with a team of friendly & young colleagues and respecting cultural diversity & difference.
TokyoLife là thương hiệu quốc tế kinh doanh đa thương hiệu. TokyoLife được ra đời trên cơ sở hợp tác quốc tế giữa Format và Will Japan International với ý tưởng mang đến cơ hội trải nghiệm những sản phẩm THÔNG MINH, tiện dụng, thời trang, công nghệ tốt nhất tới người tiêu dùng khắp nơi trên thế giới. Công ty cổ phần IntelLife giới thiệu phong cách tiêu dùng văn minh thông qua hệ thống cửa hàng được trải dài trên toàn quốc.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Team building
- Party
Lịch sử thành lập
- Ngày hoạt động: 05/01/2018
Mission
Tới năm 2025, TokyoLife trở thành công ty sản xuất và bán lẻ uy tín, cung cấp ra thị trường các sản phẩm - dịch vụ chất lượng, vượt mong đợi của khách hàng, phục vụ và làm hài lòng 10 triệu khách hàng Việt Nam.
Với giải pháp quyết liệt và giảm thiểu túi nhựa, cùng với những nỗ lực trong công cuộc tạo việc làm bền vững cho tầng lớp người yếu thế trong xã hội, cụ thể là người khuyết tật, TokyoLife đã vinh dự nhận giải thưởng Én Xanh 2019. Cuộc thi Én Xanh 2019, do Phòng Thương mại và Công nghiệp Việt Nam (VCCI), Trung tâm hỗ trợ sáng kiến phục vụ cộng đồng (CSIP), Liên hiệp các hội khoa học và Kỹ thuật Việt Nam (VUSTA) và Chương trình Phát triển Liên Hợp Quốc (UNDP) cùng tổ chức, để tìm kiếm và tôn vinh các doanh nghiệp có sáng kiến kinh doanh vì cộng đồng và góp phần giải quyết các vấn đề xã hội.
Với quan điểm “không chỉ tặng cần câu mà còn tạo ra hồ câu vui vẻ để người khuyết tật có thể tự mình câu cá”, TokyoLife đã tiên phong trong việc xây dựng mô hình việc làm bền vững và mang tính đa dạng cao cho người khuyết tật tại Việt Nam. Đến 2023, TokyoLife đã tạo việc làm cho hơn 200 người khuyết tật, góp phần đóng góp tích cực cho xã hội và mang lại cuộc sống tốt đẹp hơn cho cộng đồng người khuyết tật.
Review IntelLife - TokyoLife
Môi trường làm việc sạch sẽ, công việc vất vả
Môi trường làm việc sạch sẽ nhưng lương thấp, việc nhiều
Tokyolife lương cao phết, mọi người tạo điều kiện cho nhân viên up lên vị trí cao hơn(Fb)