Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
This role is responsible for collaborating with other departments to analyze MKT performance and strategy. They will participate in budgeting and forecasting processes, develop and track actual results, and recommend strategies. Additionally, this role will work closely with the heads of BUs to provide data analysis and insights to support informed business decisions.
* RESPONSIBILITY AND AUTHORITY
1. Strategic Brand Planning
- Support Senior MKT Strategy Manager to build cross-cate strategies.
- Collaborate with Sales Strategy to support Categories in building channel strategy, especially for NPIs
- Brainstorming fresh MKT ideas with senior management
- Support Categories to build up healthy portfolio with positive OP%
- Consolidate reports from Categories & Comm team to analyze & evaluate the campaign effectiveness (promotion scheme, sampling, branding, POSM). Set up ROI KPI for promotion scheme.
2. Market trends & Customer Insights:
- Handle all market research/ surveys both via agencies & in-house
- Lead the team to produce frequent reports on customer insights, consumer trends, market analysis, and marketing best practices to build successful strategies and to support key business decision making, including new launch opportunities
- Study other countries' portfolio to identify the potential NPIs for Vietnam
- Monitor & Analyze market reports (from agency & internal) on pricing, channels, promotion schemes, competitors activities... to identify business risks & opportunities & make recommendations to Category Leads
3. Budget Management:
- Manage the A&P budget to ensure investment efficiency, as agreed with the Category Leads and Head of MKT Strategy
- Represent MKT team to work with Finance on A&P forecast, budget allocation & changes.
- Work with Category Leads to make effective budget allocation amongst channels & activities (ATL/BTL)
Yêu Cầu Công Việc
- A Bachelor degree or equivalent
- Have 5-8 years of experience in strategic analyst positions of FMCG companies
- Have knowledge of financial management
- Strong strategic mindset & data analytics skillset
- Proficient in using data analysis tools
- Strong in presentation skills in English
- Positive attitude, result oriented, business acumen.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
METUB là một trong những công ty dẫn đầu về mảng giải trí và truyền thông số tại Việt Nam, khởi nguồn từ một đơn vị trực thuộc Mạng lưới đa kênh của Youtube (Youtube MCN). METUB hỗ trợ các cá nhân và tổ chức sản xuất, phát hành, tối ưu và thương mại hóa các nội dung mà họ sáng tạo ra. Hiện tại METUB đang sở hữu hàng ngàn kênh với hàng trăm triệu người theo dõi.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia các BHSK, BHXH
- Chế độ khám sức khỏe định kỳ hàng năm
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Team building
- Thể thao
Lịch sử thành lập
- 2016: Thành lập công ty
Mission
- Với mục tiêu mở rộng trong lĩnh vực giải trí và quảng bá, thương mại, chúng tôi mong muốn có thêm nhiều bạn trẻ đam mê giải trí, sáng tạo và muốn trở thành những người dẫn đầu các xu hướng mới nhất tham gia cùng chúng tôi. Hiện METUB Network có văn phòng tại TP.HCM và Hà Nội để các bạn thỏa sức thể hiện bản thân mình.
Review METUB
Công ty to mà nghèo đạo đức
Quản lý thì kém mà có vấn đề gì thì nhằm nv mà công kích
Công ty có văn hoá ăn sổi ko chuyên nghiệp (RV)