United Overseas Bank Limited (UOB) is a leading bank in Asia with a global network of more than 500 branches and offices in 19 countries and territories in Asia Pacific, Europe and North America. In Asia, we operate through our head office in Singapore and banking subsidiaries in China, Indonesia, Malaysia,Thailand and Vietnam as well as branches and offices. Our history spans more than 80 years. Over this time, we have been guided by our values – Honorable, Enterprising, United and Committed. This means we always strive to do what is right, build for the future, work as one team and pursue long-term success. It is how we work, consistently, be it towards the company, our colleagues or our customers.
About The Department
We design and provide products and services that empower our customers to enjoy greater banking convenience while they extract more value from their money. In particular, we are focused on promoting and developing healthy saving and investment practices across generations.
Job Responsibilities
Accountabilities
Research and Insights
- Monitor research and insights gleaned through Net Promoter Score, Complaints trends to identify trends and ensure customer loyalty and achieve NPS targets.
- Provide insights and in-depth research analysis to stakeholder group to capitalize on or rectify themes
- Manage BU NPS surveys, monitor daily alerts and provide monthly performance reports to stakeholders
- Ongoing monitoring of competitor and market trends to drive innovation and continual improvement.
- Proactively lead the identification of customer experience enhancements and process simplification to deliver seamless, improved customer experiences.
- Engage key stakeholders on complaint trends to drive process changes and a culture of continuous improvements.
- Support on monthly key metrics report to Customer Advocacy team, ad-hoc reports, as assigned.
- Follow-up with Complaint Handling team and relevant business to track the status and completion timeline of any opportunity improvements identified.
- 3+ years in customer experience or related discipline.
- Ability to effectively collaborate with own team, internal stakeholders, suppliers and key stakeholders to deliver the task outcomes
- Strong communication skills in English and Vietnamese
- Creativity, initiative and drive: an advocate for innovative thinking, cultural development, with a results mindset
- Ability to think independently, analytically and logically
- Ability to adapt to change in a fast-paced environment.
UOB is an equal opportunity employer. UOB does not discriminate on the basis of a candidate's age, race, gender, color, religion, sexual orientation, physical or mental disability, or other non-merit factors. All employment decisions at UOB are based on business needs, job requirements and qualifications. If you require any assistance or accommodations to be made for the recruitment process, please inform us when you submit your online application.
Apply now and make a difference.
BTP Holdings được thành lập và kế thừa trên nền tảng của một Công ty quy mô ban đầu chỉ với 50 người được thành lập từ năm 2001. Trải qua hơn 20 năm hình thành và phát triển, BTP Holdings đã có những bước chuyển mình đáng kể góp một phần không nhỏ nâng cao chất lượng cuộc sống và chăm sóc sức khoẻ người Việt.
Ngay từ những ngày đầu mới thành lập, BTP Holdings đã xác định mục tiêu trở thành một Tập đoàn sản xuất – kinh doanh thương mại trong nước và quốc tế, tư vấn đầu tư nước ngoài và dịch vụ marketing chuyên nghiệp. Với sự đa dạng trong mô hình kinh doanh, hiện BTP Holdings đang quản trị và phát triển các nhãn hàng và các thương hiệu nổi tiếng tại thị trường Việt Nam trọng tâm về các ngành:
- Thiết bị chăm sóc sức khỏe
- Đồ gia dụng, sản phẩm tiện ích gia đình
- Đồ nội thất cao cấp
- Tư vấn đầu tư nước ngoài
- Dịch vụ marketing
Review BÁCH TƯỜNG PHÁT
Ở đây hầu như là các bạn trẻ 99,2k, các anh chị quản lý tính cũng thoải mái, teen không kém (rv)
Môi trường không quá trẻ nhưng với genZ chúng em vẫn cảm thấy phù hợp vì học hỏi được từ phía anh chị (rv)