Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
Please send your updated CV to email: [email protected] or Mobile 0985 656 299 (Mr. Sang) Zalo, Viber for further information.
JOB LOCATIONS
33A Truong Son Street, Ward 4, Tan Binh, Ho Chi Minh City, Vietnam
Đi vào hoạt động từ 2019, Teecom là một công ty phát triển vượt bậc trong lĩnh vực Thương mại điện tử xuyên biên giới (cross-border ecommerce) tại Việt Nam. Chúng tôi là nhà bán lẻ sở hữu nhiều thương hiệu và cửa hàng trực tuyến trên các sàn Thương mại điện tử tại thị trường Mỹ và Châu Âu như Amazon, Etsy, Woocommerce, Google Shopping, Tiktok Shop, vv…
Năm 2022, Teecom vinh dự được nhận danh hiệu “The Voice – Most Influential Seller” được bình chọn bởi Amazon Global Selling Việt Nam. Chúng tôi tự hào là một đội ngũ trẻ, năng động và không ngừng học hỏi để thích ứng với sự thay đổi không ngừng của môi trường thương mại điện tử.
Teecom là một tập thể những thành viên trẻ, luôn sẵn sàng học hỏi và phát triển. Hiện tại Teecom đã có hơn 100 nhân sự và vẫn đang tiếp tục mở rộng.
Review TEECOM
Tôi đã học được rất nhiều trong thời gian làm việc tại TEECOM, làm thêm giờ quá nhiều. (id)
Mọi người ở đây thật tuyệt vời, có sự cân bằng giữa công việc và cuộc sống, nhưng lương không cao bằng các công ty khác. (gl)