Involve in sales planning and performance management activities in CIBG through :
- Omni channel management
- Customer experience và Service excellence
- Business campaign for area
- Internal communication
- Sales planning và lead allocation
- Resource Planning and Capacity management for Frontline
- Sale target, KPI setting (HO và Frontline)
- Sales Performance và Productivity
- Cost Management
Support And Co-ordinate:
- Omni channel management
- Customer experience và Service excellence
Develop KPI of service quality for units
- Business campaign for area
- Internal communication
The focal point to collaborate with CA on external communication, investor relation, etc.
- Sales planning và lead allocation
- Analyze, measure, report business activities, manage conversions on the sales funnel, list of potential customers
- Develop methodology, orientation, methods, criteria for business planning and allocation of targets
- Allocate and implement activities to ensure right RM - right customer, right frontline – right role
Support And Co-ordinate:
- Resource Planning and Capacity management for Frontline
- Develop a resource plan for sales force
- Monitor and track the resource status of CIBG sales force
- Track and report productivity
- Develop compensation model
- Sale target, KPI setting (HO và Frontline)
- Sales Performance và Productivity
- Develop methodology và criteria to assess performance, productivity and efficiency of sales force.
- Monitor, track và analyze and business performance, efficiency and productivity, identify and recommend improvement
- Monitor, analyze and report the results of
- Cost Management
- Develop standard cost
- Monitor, manage cost of CIBG to ensure cost is within budget and optimized
- Contact point to develop cost budget and operational expenses
- Control cost proposal and participate in Cost Council for CIBG
- Support to Director to train, to build future team members and implementation specific duties and other duties as assigned
Key Relationships - Direct Manager
Director, Sales planning, Performance and Capacity Management; Senior Manager/ Manager, Sales Planning and Capacity Management
Key Relationships - Direct Reports
Not applicable
Key Relationships - Internal Stakeholders
Other units in CIBG, other units in TCB ( RBG, CSA, TO, DO…)
Key Relationships - External Stakeholders
Customers, organizations, business associations, state agencies (GSO, tax authorities ...)
Success Profile - Qualification and Experiences
- Bachelor's degree in Economics / Finance / Banking / Marketing / Business Administration
- Priority to have a master's degree or higher
- Prioritize work experience related to corporate customers
- Mimimum TOEIC 550 or equivalent
Công ty cổ phần thương mại Việt Hồng, tiền thân là doanh nghiệp tư nhân Việt Hồng được thành lập và hoạt động từ năm 1991, hoạt động trong lĩnh vực: cung cấp lắp đặt các sản phẩm nhôm thanh caocấp, khung nhôm cửa kính, hệ thống cửa tự động, tấm ốp hợp kim, tấm ốp nhôm Alucobond, cung cấp lắp đặt sản phẩm cửa cuốn San Yuan Hi!DOOR Đài Loan, cung cấp các linh phụ kiện cửa nhôm kính và cửa cuốn, sản xuất các sản phẩm kính hộp cách âm cách nhiệt trên dây chuyền hiện đại được nhập khẩu từ Châu Âu…, Công ty đã tham gia thi công và hoàn thành nhiều công trình xây dựng dân dụng, công nghiệp, hạ tầng kỹ thuật, …. trong phạm vi cả nước và đã được các đối tác đánh giá cao.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chế độ BHXH, BHTN và BHYT theo quy định
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Party
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
-
Tập đoàn Việt Hồng thành lập vào ngày 15 tháng 3 năm 1993, tiền thân là Công ty TNHH Việt Hồng. Trong quá trình phát triển cùng nền kinh tế, Việt Hồng chính thức đổi tên thành Công ty Cổ phần Tập đoàn Việt Hồng (VHG JSC) vào năm 2021. Từ ngày đầu thành lập, VHG tiên phong trong lĩnh vực tiếp thị và phân phối thiết bị nhiếp ảnh, kỹ thuật số, và KODAK là thương hiệu độc quyền đầu tiên tại Việt Nam.
Mission
Đất nước ta đang trên đà phát triển, với những thành tựu to lớn về mọi mặt Kinh tế - Xã hội mở ra những vận hội mới. Việt hồng không ngừng vận động, tìm tòi mở ra những hướng đi mới. Từ doanh nghiệp chủ yếu hoạt động trong lĩnh vực cung cấp lắp đặt các sản phẩm nhôm kính của các đối tác nước ngoài, Công ty đã mạnh dạn đầu tư nhập khẩu dây truyền sản xuất hiện đại từ Châu Âu chủ động sản xuất , đem lại doanh thu và lợi nhuận tăng trưởng cao …