The company:
WiFi is the new electricity. Outside the smartphone, it's the technology we depend on the most. The foundation for the modern home. The basement of Maslow's pyramid. It makes our favorite experiences -- Netflix, Spotify, FaceTime -- come to life.But at best, WiFi is like death by a thousand cuts: dead zones, painful setup, embarrassing passwords, equipment that’s a major eyesore. At worst, it’s complete failure -- usually right when you need WiFi most.eero is fixing all of that. It’s not easy, which is why we’ve built a world-class team and culture. We believe deeply in what we’re doing, and, more importantly, enjoy doing it together. Come join us.
Overview
The Materials Program Manager at eero is responsible for driving materials for NPI builds, including Prototypes, EVT and DVT. Your role starts from understanding the hardware build matrix at each phase and then manages both suppliers and CMs for component delivery. You will also need to drive the eero internal team for custom part production approval and flag any lead-time risks. You will be the owner to report Clear to build status to program Core team and eero leadership.
As an in-region Materials Program Manager, you are also expected to directly manage a few eero's strategic suppliers in order to align production schedule ultimately for delivery of parts to CM. You will be responsible to plan, monitor, and execute capacity and production to meet eero NPI and sustaining demands.
Key job responsibilities
What You'll Do
- Responsible to on schedule and commitment of custom materials to factory needed for NPI builds (P#, EVT, DVT), including variations on build matrix.
- Own the CTB at all levels (SMT, FAT, P) by verifying data from CM, sample shipments from suppliers, auditing POs from CM to Suppliers.
- Point of contact on POR material schedule
- Create and report stoplight of SMT, FAT, and Packout materials to Core Team and summaries for Leadership
- Prime the pump on handoff of long lead or trouble components from NPI to Supply Chain
- Work with Product, PD, and Sourcing to ensure clear part number, revision, and quantity are available according to BOM and build-matrix
- Manage procurement, scheduling, and delivery of supplier components for material readiness during NPI builds
- Flag lead-time risks on release schedules for made-to-spec parts requiring tooling (plastic injection molding, stamped metals, special modules, PCB)
- Create Purchase Orders for special order parts or out-of-cycle turnkey components and tooling costs
- Drive daily/weekly calls with suppliers and CM to ensure forward movement of parts and communicate status to cross-functional team.
- Work with Manufacturing Design Engineering and HW Engineering to align tooling schedule ultimately for delivery of parts to FAT
We're looking for someone with:
- 5+ years in packaging manufacturing with direct responsibility to manage manufacturing operations production line.
- Experience with package product life cycle in early design phases.
- Data driven systemic approach to driving issues to root cause.
- Demonstrated experience on production pack out line and qualifying end to end products which require pack out.
- BS degree in Engineering
- Exceptional communication skills via brevity and details; able to distill information to communicate to appropriate audience.
- Understanding of Asia business culture
- Attention to detail without becoming lost in the details
Chinese Language is a plus. Ability to onsite supplier side.
Our inclusive culture empowers Amazonians to deliver the best results for our customers. If you have a disability and need a workplace accommodation or adjustment during the application and hiring process, including support for the interview or onboarding process, please visit https://amazon.jobs/content/en/how-we-hire/accommodations for more information. If the country/region you’re applying in isn’t listed, please contact your Recruiting Partner.
Company - Amazon Corporate Services Vietnam Company Limited - K62
Job ID: A2847422
Công ty cổ phần TM&ĐT Đông Hiệp (DHTI), được thành lập năm 1999, là một trong những doanh nghiệp hàng đầu và có uy tín trên thị trường Việt Nam, chuyên cung cấp các sản phẩm khăn giấy ướt, khăn giấy khô và lĩnh vực mẹ và bé với thương hiệu số 1 Việt Nam là khăn ướt Mamamy (theo số liệu thống kê nghiên cứu đo lường bán lẻ của Nielsen từ 04/2016 đến 03/2017).
Công ty luôn cam kết mang đến cho người tiêu dùng những sản phẩm an toàn, đạt chất lượng cao và dịch vụ hoàn hảo nhất có thể, ngày càng mang lại cho khách hàng sự tin tưởng và hài lòng. Trải qua 23 năm xây dựng và phát triển, công ty đã khẳng định vững chắc được thương hiệu của mình đối với người tiêu dùng về các sản phẩm như Hoa Lan, Mamamy, Luck Lady, Kin Kin... Các sản phẩm của công ty luôn được khách hàng tín nhiệm và sử dụng thường xuyên trên khắp cả nước.
Cùng với tiêu chí luôn mang đến cho khách hàng những sản phẩm hoàn hảo nhất, công ty cũng tạo dựng một môi trường làm việc hiện đại, chuyên nghiệp, trẻ trung, nhiệt huyết, năng động, sáng tạo, luôn ghi nhận khả năng và sự đóng góp của mỗi cá nhân, đồng thời mở ra nhiều cơ hội phát triển nghề nghiệp cho cán bộ công nhân viên.
Chính sách bảo hiểm
- Các chế độ như BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch công ty 1 lần/năm
Lịch sử thành lập
- Công ty cổ phần TM&ĐT Đông Hiệp (DHTI), được thành lập năm 1999
Mission
Tầm nhìn
- Trở thành nhà sản xuất và OEM số 1 tại Việt Nam về khăn ướt, các loại sản phẩm chăm sóc em bé và gia đình cho các thương hiệu lớn trong và ngoài nước, các thương hiệu lớn từ thị trường Mỹ, Châu Âu, Nhật Bản, Đông Nam Á….
Sứ mệnh
- Theo đuổi mục tiêu tạo ra các sản phẩm “Tốt nhất & Tốt hơn nữa” trên cơ sở các quy chuẩn, nguyên tắc và tiêu chuẩn quốc tế.
- Tạo ra giá trị trên cơ sở cân bằng hài hòa lợi ích của tất cả các bên liên quan như người tiêu dùng, đối tác, khách hàng, người lao động và công ty.