Mô tả công việc
About The Job:
Our Merchandising Executive will play a pivotal role in managing and coordinating customer orders, serving as the primary liaison between clients and internal departments. This role involves handling customer inquiries, understanding client needs, and ensuring seamless order execution while fostering strong client relationships.
What You’ll Do:
· Customer Inquiry Management
o Receive, process, and provide necessary information to fulfill customer inquiries
o Accurately identify client needs and product requirements relating to technical specifications, quality standards, delivery expectations, cost parameters, and more.
o Assess internal capabilities, such as product technical feasibility, production capacity, quality standards, to determine if orders can be fulfilled to customer specifications
· Order Coordination and Execution
o Construct and coordinate comprehensive order execution plan, clearly identifying necessary milestones, timelines, and people-in-charge to fulfill customer orders
o Collaborate closely with internal departments such as Research & Development, Planning, Production, and Quality Assurance, to ensure customer requirements and delivery timelines are met
o Communicate promptly and transparently with customers to provide updates on progress, address any potential issues proactively, and maintain positive relationships
· Customer Demand Analysis
o Collect, consolidate, and maintain an overview of order details, ensuring alignment between customers’ requirements and factory resources and capabilities
o Collect and analyze customer data to identify trends and provide actionable insights that can inform strategic decisions, helping shape the company’s strategy to better meet customer needs and respond to changing demand patterns
Yêu cầu công việc
This role requires strong organizational, analytical, and communication skills, as well as a deep understanding of both customer needs and internal production capabilities. The ability to coordinate across departments and maintain a customer-focused approach is crucial to ensure timely and satisfactory order fulfillment.
- Bachelors’ degree
- 0-3 years of work experience
- Excellent written and oral communication skills in English and Vietnamese
- Outstanding academic performance and strong record of extracurricular activity
- Strong analytical, problem-solving skills
- Excellent communication and interpersonal skills
- Positive attitude and a willingness to learn
Quyền lợi được hưởng
- Saturdays off
- Competive salary
- 13th salary
- Laptop provided
- Transportation from HCM, Binh Duong, Bien Hoa to the plant
CTCP xây dựng Gốm Sứ Việt Hương được thành lập vào ngày 11/4/2016. Với sự năng động, sáng tạo, nỗ lực cố gắng của tập thể CBCNV, cùng sự hợp tác của Quý khách hàng, CTCP Xây dựng Gốm sứ Việt Hương đã và đang lớn mạnh không ngừng, trở thành một trong những doanh nghiệp hàng đầu trong lĩnh vực cung cấp gạch ốp lát nhập khẩu và thiết bị vệ sinh cao cấp.
Với hơn 20 cơ sở, đại lý phân phối và mạng lưới cung ứng rộng khắp cả nước cùng đội ngũ nhân viên giàu kinh nghiệm, am hiểu sâu sắc về sản phẩm, Việt Hương Ceramics vinh dự là đối tác tin cậy của nhiều tập đoàn lớn như BIM GROUP, COTECCONS, AA GROUP, HIM LAM, FICO… Sản phẩm nhập khẩu từ Ý, Tây Ban Nha, Ấn Độ, Trung Quốc,… đa dạng về mẫu mã, kích thước và chất liệu, đáp ứng yêu cầu của các công trình có quy mô từ nhỏ đến lớn tại Việt Nam.
Việt Hương Ceramics luôn tin tưởng vào những gì đã thực hiện và định hướng xuyên suốt cam kết của mình không ngoài mục đích đem lại sự hài lòng và niềm tin của Quý đối tác và Quý khách hàng!