Mô tả công việc
Financial accounting / Payable accounting
2. Key responsibilities and accountabilities:
2.1. Receive and check the accuracy and legality of the invoice following the
requirements from the regulation and internal policy.
• Make sure that the company name, tax code, and company address of each
invoice are corrected
• Check the description in invoices, the VAT tax rate to match the nature of the
transaction, be legal and deductible
• Contact the supplier for the illegal invoice, and follow up until receiving the
accurate invoice
• Make sure that all invoices are recorded in the Tax system of the Government
• Verify the supplier to avoid processing the invoice for block suppliers from the
tax department.
2.2. Collect the supporting document and follow up with the end-user to get the full set
of supporting documents. Ensure that all supporting documents follow company
policy and tax regulations. They should be accurate and clearly describe the
nature of the invoice.
2.3. Prepare the direct posting form (provide the account number and cost center) for
non-PO transaction
2.4. Prepare the documents to support weekly payment to the supplier on time and
accurately
2.5. Work with the Share Service Center team (Colombo - Sri Lanka) to make sure cost
properly and accurately classification
2.6. Review GRIR, track GRIR report, and work with the Procurement team and end
user to collect invoices
2.7. Prepare monthly VAT report.
2.8. Call vendors to verify the change/new creation of the vendor master for Internal
Audit purposes
2.9. Filing AP documents and contracts
2.10.Support to work with External Audit & Tax Audit to ensure a smooth audit.
2.11.Assist in implementing appropriate processes and guidelines to ensure compliance
with IFRS, and VAS requirements.
2.12.Other tasks and responsibilities as assigned
2.13.Adhere to Company quality systems
2.14.Adhere to Company Safety Rules
Yêu cầu công việc
- Prefer 1 year of experience in Accounting or Financial
- Skills: Analytical, Organizing & planning, Multi-tasking
- Intermediate communication in English (verbal and written)
- Proficient in Microsoft Office Word and Excel, SAP
- Eager to get the job done, exceeding expectations
- Strong work ethic: High integrity and honesty
Quyền lợi được hưởng
Attractive C&B package
Đào tạo
Career advance opportunity
Xe đưa đón
Shuttle bus provided from HCMC to Binh Duong
Công ty Cổ phần xuất nhập khẩu Y tế TPHCM tiền thân là Công ty cung ứng vật tư Y tế được thành lập năm 1984. Chuyên kinh doanh xuất nhập khẩu dược phẩm, dược liệu, bán buôn thuốc, kinh doanh xuất nhập khẩu trang thiết bị, vật tư y tế và dịch vụ xuất nhập khẩu ủy thác, lưu kho giao nhận hàng hóa, khai thuế hải quan.
Với hơn 35 năm không ngừng mở rộng kinh doanh và xây dựng thương hiệu, đến nay YTECO đã khẳng định vị thế dẫn đầu của mình trong lĩnh vực y tế ở Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1984
Mission
Lấy con người làm nền tảng phát triển doanh nghiệp, YTECO hướng đến xây dựng đội ngũ nhân viên vững mạnh, gắn bó bền vững với công ty thông qua các chương trình tuyển dụng, đào tạo và phát triển kỹ năng cho gần 100 cán bộ nhân viên, với phạm vi hoạt động trải dài từ Bắc đến Nam.