At Edelman, we understand diversity, equity, inclusion and belonging (DEIB) transform our colleagues, our company, our clients, and our communities. We are in relentless pursuit of an equitable and inspiring workplace that is respectful of all, reflects and represents the world in which we live, and fosters trust, collaboration and belonging.
We are looking for an ambitious, motivated, and proactive individual to join our team. The Senior Client Executive role requires a candidate with excellent writing, attention to detail and media handling skills, and the ability to drive forward the day-to-day running of multiple accounts. The ability to act as a main point of contact for the client, support junior team members and collaborate and integrate with other parts of the business will also be key.
Responsibilities :
- Creating compelling media angles, handling and developing relationships with journalists, and media monitoring
- Producing content; writing/editing press releases, social media content, PR articles, briefing documents, media responses, PR proposals
- Handling media-related activities: inquiries, interviews, roundtables, press events, familiarisation trips, PR partnerships, PR booking
- Acting as a key point of contact for clients and to own and lead specific projects as well as day to day account activity
- Playing a key role in the research, planning and development of campaigns and driving these forward
- At least three years of relevant experience in Communications Marketing and/or related fields including research, advertising, management consulting, media and publishing
- A bachelor’s degree in a relevant field from an accredited college or university
- Excellent attention to detail, verbal and written skills, ability to articulate point of view with confidence and gravitas
- Desire to work as part of a large team in a busy, fast paced and highly motivated working environment
- Ability to service multiple clients and manage workload whilst supporting junior team members
- Team player that can manage both up and down and take overall responsibility of day-to-day client deliverables
- Experience of integrating and collaborating with different practices / teams on cross-business work
- Interest in current affairs, news, international business, and consumes media in all forms
- Solid and practical understanding of earned, owned, paid and social media, and how to incorporate these channels into communications programs
- Fluent in both Vietnamese and English
- Entrepreneurial spirit - willingness to ‘get stuck in’ and make the most of opportunities
Khởi đầu hoạt động từ năm 2002 với vai trò là một công ty giao nhận vận chuyển, Interlink Group đang nỗ lực phấn đấu trở thành một trong những nhà cung cấp dịch vụ hậu cần - tiếp vận (Logistics provider) đầu tiên tại Việt Nam và Đông Dương chuyên về dịch vụ 'một cửa' và trọn gói cho khách hàng.
Mục tiêu của Interlink Group là luôn cố gắng đem lại cho khách hàng những dịch vụ có giá trị thực sự, tạo lập bằng sự thông hiểu về thị trường nội địa kết hợp với sự tinh thông về nghiệp vụ quốc tế. Và bằng chứng rõ ràng nhất về sự quan tâm đến khách hàng là sự đầu tư mạnh mẽ vào kho bãi, đội xe pick up hàng, đội xe container, sự đầu tư về công nghệ thông tin, về đào tạo nhân viên, về việc mở rộng thêm 4 công ty thành viên dựa trên nền tảng tải chính ổn định. Bên cạnh đó là sự cam kết vê chất lượng dịch vụ được minh chứng thông qua Chứng nhận về ISO9001:2000 của tổ chức TUV - Cộng hòa liên bang Đức cho tất cả các thành viên.
Cuối cùng, để phấn đấu trở thành nhà cung cấp dịch vụ hậu cần - tiếp vận (logistics) chuyên nghiệp, xác định một cam kết kết rõ ràng về chất lượng dịch vụ là điều hết sức quan trọng đối với chúng tôi.