Position: Assistant Manager, Business Development - [$1000 - 1500]
Location: Tan Binh, Ho Chi Minh City
Requirements: Minimum of 5 years of relevant experience.
Job Description
- Participate in setting business objectives and tracking the implementation progress, ensuring the plans are on the right track.
- Collect and prepare comprehensive reports on the company's activities to provide accurate and timely insights for regional directors for decision-making. Ensure seamless and timely communication between departments to help all sections understand and fulfill their tasks.
- Oversee the achievement of business goals, ensuring set targets are monitored and adjusted as necessary.
- Analyze business data to provide improvement advice: Gather and analyze data from business activities to propose improvements, aiding the regional directors in making strategic decisions.
- Represent the regional director in meeting clients and other duties: When required, represent the regional director in client meetings and engagements with agencies to maintain partnerships and handle necessary tasks. Prepare presentation content, translate documents, and assist the regional director with other duties such as client meetings or project presentations.
- Manage and develop business with major clients: Maintain long-term relationships with major clients, develop business opportunities, and propose strategies to approach and develop services/products that meet the needs of major clients, ensuring satisfaction and creating sustainable value for both parties.
Job Requirements
- Education: Bachelor’s degree or higher, with extensive knowledge in domestic express delivery and business.
- Language Skills: Proficient in English (both spoken and written). Additional language skills are a plus.
- Appearance: Neat and presentable, with a demeanor suitable for an assistant/secretarial role.
- Proficient in office computing, particularly in drafting documents and creating PPT presentations in both English and Vietnamese.
Policies
- Friendly working environment, rapid promotion opportunities, and annual performance and position evaluations.
- Bonus and commission policies.
- Social, health, and unemployment insurance as per regulations.
- Birthdays, team-building events, year-end parties, gifts for children on June 1st, etc.
- Friendly, cooperative, and enthusiastic colleagues.
Tập đoàn Kỹ nghệ gỗ Trường Thành là một trong những nhà sản xuất và xuất khẩu đồ gỗ hàng đầu ở Việt Nam được thành lập từ năm 1993 với 7 nhà máy và các dự án trải rộng khắp miền Trung, Tây Nguyên và Đông Nam Bộ: Phú Yên, Đak Lak, Bình Dương và Tp. Hồ Chí Minh, với lực lượng hơn 6.000 CBCNV năng động và chuyên nghiệp. Trong những năm qua, Tập Đoàn Trường Thành đã định vị mình trên thị trường quốc tế với nhiều giải thưởng: Sao Bạch Kim Chất Lượng Quốc Tế (Intrernational Platinum Star for Quality), Sao Vàng Chất Lượng Quốc Tế (international gold star award), Cúp Vàng Chất Lượng Quốc Tế (international trophy for quality), Cúp Vàng Chất Lượng Châu Âu (International Europe For Quality), Huy Chương Quản Lý Chất Lượng Toàn Cầu. Bên cạnh đó, Trường Thành cũng đã vinh dự đón nhận nhiều danh hiệu cao quý của Chính phủ và các tổ chức có uy tín và là một trong 30 thương hiệu quốc gia. Để đạt được những thành tựu như hôm nay, bên cạnh việc chú trọng đến những chính sách như: Quản Trị Chất Lượng, Bảo Vệ Môi Trường – Hoạt Động Xã Hội, Nghiên Cứu & Phát Triển chúng tôi đặc biệt chú trọng đến chính sách Nhân Sự & Đào Tạo, vì chúng tôi ý thức được Yếu Tố Con Người là cốt lõi của mọi sự phát triển.ành lập từ năm 1993 với 7 nhà máy và các dự án trải rộng khắp miền Trung, Tây Nguyên và Đông Nam Bộ: Phú Yên, Đak Lak, Bình Dương và Tp. Hồ Chí Minh, với lực lượng hơn 6.000 CBCNV năng động và chuyên nghiệp. Trong những năm qua, Tập Đoàn Trường Thành đã định vị mình trên thị trường quốc tế với nhiều giải thưởng