The job holder organize the implementation of strategic projects and take responsibility for the implementation results.
Key Accountabilities (1)
- Initiative Management
- Ensure the progress and results of the overall strategic project implementation during the design and pilot phases (including financial results, if any).
- Ensure progress and results during project implementation.
- Define scope, key deliverables, implementation timeline, required resources, project charter (principles) and ensure management of project scope changes, if any.
- Directing, guiding the implementation of diagnosis, design, pilot (1-2 rounds) of initiatives.
- Organize working programs on solving arising problems with the Division Director, Project Team and Executive Board.
- Solve difficult problems and report to the Block Manager and Project Implementation Team, if necessary.
- Provide technical support during the implementation phase (if required).
- Develop a professional training program to ensure that the project is implemented according to the original design.
- Report
- Report to Head of Digital Marketing and/or Chief Marketing Officer on project implementation progress and challenges that may arise during implementation (if any).
- Approve contents related to the initiative in internal communication, if necessary.
- Resource plananing và managment
- Develop resource plans for all phases of the project.
- Ensure the implementation of the financial objectives of the project.
- Determine the selection criteria and conduct interviews with project specialists.
- Building and improving the capacity of the group through training and mentoring programs.
- Conduct performance evaluation for project specialists.
- Build a culture and a healthy and cooperative working environment.
Head of Digital Marketing Performance & Management
Key Relationships - Direct Reports
Key Relationships - Internal Stakeholders
Marketing and all functional units in the bank: mainly with Business, RBG, CA, Strategy, Finance, Procurement, IT, Operations divisions.
Key Relationships - External Stakeholders
Service providers for TCB in media & digital marketing services, KOLs, online communities…
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- Bachelor degree or higher, major in Marketing, Business Administration, Economics or other relevant areas
- Understanding digital marketing và financial and insurance products/services
- Strong understanding of strategy and budgeting.
Specialization: at least 08 years of experience in marketing và communications, prefered in banking và fincaical service industry
- Management: at least 04 years of expereince in people managent or equivalent position
- Business English standard of proficiency as required for the role
True Digital Group, một công ty công nghệ đa quốc gia có trụ sở chính tại Bangkok, Thái Lan, ra đời nhờ tầm nhìn của True Corporation, được thành lập với mục tiêu trở thành công cụ hỗ trợ chuyển đổi kỹ thuật số tối ưu cho mọi người ở Đông Nam Á.
True Digital Việt Nam là một trong những công ty con của True Digital Group. Chúng tôi tồn tại để hỗ trợ toàn diện cho True Digital Group trong việc trở thành đơn vị hỗ trợ chuyển đổi kỹ thuật số hàng đầu của Đông Nam Á bằng cách mở rộng các giải pháp và dịch vụ của mình tới người tiêu dùng và doanh nghiệp tại Việt Nam. Chúng tôi mong muốn nâng tầm Việt Nam thông qua đổi mới kỹ thuật số và dịch vụ trong nền kinh tế kỹ thuật số đang phát triển nhanh chóng ở Đông Nam Á
Review True Digital Group
Tinh thần đồng đội đã thúc đẩy tôi hoàn thành tốt công việc
Đánh giá hoạt động trong True Digital Work
Có thể học hỏi nhiều điều từ Line Manager