He / She is an integral member of the team and is expected to contribute towards (but not limited to) strategy development, and strategy execution. As part of the role, they will work closely with Head of Strategy Development and Management, Senior Director, Senior Manager, Manager to:
- Develop the 5-year strategy for the bank
- Manage and monitor performance against the strategy
- Work on strategic deep-dives as required
- Develop communication plan, material and enable delivery
- Facilitate annual planning process and KRA formulation
- Strategy development and execution
- Participate in strategic planning process to develop overall bank-wide strategy, potential business model, CVP’s and financial model with clear drivers.
- Work on research, analysis, benchmark and possibly forecast:
- Macro-economic environment
- Competitor action (performance and actions)
- Revenue and profit pools
- Work on annual planning process with key stakeholders
- Work on strategic deep-dives on topics pertinent in that year
- Build and maintain financial model (5 year)
- Work on communication documents for internal and external audience, e.g., content, delivery in coordination with internal and external stakeholders
- Team player and self-development
- Ensure coordination and collaboration, both within the unit and the whole Bank
- Seek and provide feedback to foster a collaborative environment
- Ensure that the unit's activities comply with internal policies, regulations, processes, guidelines... and service quality commitments (SLAs)
- Participate in team and training related activities as required by the bank
- Proactively look for areas to develop and pursue training and coaching opportunities
- Perform other related tasks as requested by management
Head of Strategic Planning and Management
Key Relationships - Direct Reports
Senior Officer, Expert
Key Relationships - Internal Stakeholders
Chief Strategy Officer; Head of Strategy Development and Management, Strategy Division, Transformation Office, Digital Office, Finance, Head of Divisions and their segment / planning teams
Key Relationships - External Stakeholders
Consulting firms, e.g., management consulting, HR consulting, Tax consulting, marketing partners, data providers, etc., Partners, etc.
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- At least 12+ years of experience in banking and finance. Minimum 1 year of experience in an expert position
- Deep understanding of business management activities in the bank
- English level 3 (TOEIC 650 or higher or other certificates of equivalent value)
Qualifications:
- Graduated from university or higher, majoring in economics, finance, business administration. Preference will be given to candidates with master's/MBA degrees from foreign universities.
Năm 2009, Công ty TNHH AEON Việt Nam chính thức bắt đầu hoạt động tại Việt Nam dưới hình thức Văn phòng Đại diện. Trực thuộc AEON - Tập đoàn bán lẻ hàng đầu Nhật Bản, Công ty TNHH AEON Việt Nam chính thức thành lập vào ngày 07/10/2011, đầu tư vào nhiều lĩnh vực kinh doanh bán lẻ đa dạng. Với triết lý bất biến "theo đuổi hòa bình, tôn trọng con người, đóng góp cho cộng đồng với việc lấy khách hàng làm giá trị cốt lõi”, chúng tôi hướng đến nâng tầm phong cách sống cho khách hàng và đóng góp vào mục tiêu phát triển bền vững của Việt Nam thông qua việc mở rộng hoạt động kinh doanh bán lẻ. Chúng tôi đặt mục tiêu trở thành Nhà bán lẻ trụ cột không thể thiếu và Nơi làm việc tốt nhất ngành bán lẻ Việt Nam.
Kể từ khi khai trương Trung tâm Mua sắm đầu tiên AEON - Tân Phú Celadon vào năm 2014, tính đến nay, AEON Việt Nam đã mở rộng hoạt động kinh doanh tại 5 tỉnh thành, đầu tư vào 5 lĩnh vực với 2 Trung tâm phân phối và 4000 nhân viên trên toàn quốc. Để đáp ứng nhu cầu ngày càng cao và xu hướng không ngừng thay đổi của khách hàng, AEON Việt Nam trong thời gian tới sẽ chú trọng đẩy mạnh đa dạng hóa mô hình bán lẻ, tăng tốc chuyển đổi số trong vận hành, phát triển các sản phẩm đặc trưng (đặc biệt là Nhãn hàng riêng của AEON), đồng thời chung tay cùng cộng đồng địa phương kiến tạo các giá trị chung hướng đến mục tiêu phát triển bền vững tại những nơi AEON hiện diện.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách như BHYT, BHXH, BHTN, … theo chế độ của Nhà Nước
- Được tham gia bảo hiểm sức khỏe 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Tiệc thường niên của công ty
- Tiệc sinh nhật
- Teambuilding cuối tháng
Lịch sử thành lập
- Năm 2009, AEON chính thức bắt đầu hoạt động tại Việt Nam dưới hình thức Văn phòng Đại diện
- Ngày 07/10/2011, được sự chấp thuận từ UBND Thành phố Hồ Chí Minh, AEON thành lập Công ty TNHH AEON Việt Nam kinh doanh
- Năm 2017, Trang Thương mại Điện tử AEON Eshop chính thức ra mắt
- Tháng 8/2022, tại Việt Nam, AEON Việt Nam đã khai trương và đưa vào vận hành toàn quốc : 3 Trung tâm mua sắm, 4 Trung tâm Bách hóa tổng hợp và Siêu thị, 25 Cửa hàng chuyên doanh
Mission
- Tôn chỉ lấy Niềm tin và Ước muốn của khách hàng làm trọng tâm được AEON xem là yếu tố cốt lõi. Nhân viên AEON nỗ lực hết mình để thỏa mãn nhu cầu của khách hàng và xây dựng một cuộc sống tốt đẹp hơn.
Review AEON MALL
Môi trường làm việc toxic, sức khỏe tình thần bị ảnh hưởng
Không gian làm việc khá là ngột ngạt
Đúng luật, trả lương đầy đủ. Quy trình tuyển dụng đòi hỏi show bảng lương 3 tháng gần nhất để làm căn cứ deal lương