Mô tả công việc
Position Summary:
The Senior Purchasing Officer plays a critical role in sourcing, negotiating, and managing the procurement of goods and services to support the operational and project requirements of the company. This position requires strong analytical, communication, and negotiation skills, with a focus on building and maintaining strong relationships with suppliers.
Key Responsibilities:
1. Sourcing & Procurement:
• Conduct thorough market research to identify and evaluate potential suppliers for HVAC-related components, including sheet metal, plastic injection, electric motors, insulation materials, etc.
• Leverage various sourcing channels, such as industry trade shows, online platforms, and professional networks.
• Manage the supplier selection process and conduct thorough supplier evaluations, including financial stability, quality systems, and delivery performance.
• Negotiate pricing, contracts, and terms with suppliers to achieve cost-effective solutions.
2. Cost Management: Actively seek cost-saving opportunities through cost analysis, "Make vs. Buy" evaluations, and the implementation of cost-reduction initiatives.
3. Supplier Relationship Management:
• Resolve any supply chain issues or disputes effectively and efficiently.
• Collaborate with internal stakeholders, including Engineering, Manufacturing, Quality Control, and Planning, to ensure smooth and timely procurement.
4. Project Support: Actively participate in new product introduction (NPI) projects and provide support throughout the product development cycle by identifying and sourcing alternative materias & outsourcing services.
Yêu cầu công việc
• Bachelor’s degree in supply chain management, business Administration, engineering, or a related field.
• Minimum 5 years of relevant procurement experience, with a strong focus on sourcing activities.
• Proven experience in international sourcing and procurement, especially in the HVAC industry or related fields (e.g., electrical motor, PCBA, sheet metal, plastic injection, insulation materials-closed cell PVC, EPDM, PU foam) is highly preferred
• Excellent written and verbal communication skills in English. Ability to speak Chinese is preferrable.
• Experience with ERP systems and procurement software is required.
• Good at negotiation, problem solving and communication skills.
• Result-oriented; good analysis
Willingness to travel within Vietnam and Southeast Asia as required.
Benefits:
• Attractive salary.
• Variable bonus scheme.
• Commercial Insurance for employees and spouse/ kids.
• 5 working days/ week.
• Annual leave: 15 days/ year.
• Other employee’s activities: Outing / teambuilding.
• Pension Fund : up to 6% monthly base salary
Quyền lợi được hưởng
Commercial Insurance for employees and spouse/kids.Other employee’s activities:Outing/teambuilding
Transportation:pick up points at Thu Duc and Bien Hoa City, 5 working days/ week, Annual leave: 15 days/ year.
Năm 2009, Công ty TNHH AEON Việt Nam chính thức bắt đầu hoạt động tại Việt Nam dưới hình thức Văn phòng Đại diện. Trực thuộc AEON - Tập đoàn bán lẻ hàng đầu Nhật Bản, Công ty TNHH AEON Việt Nam chính thức thành lập vào ngày 07/10/2011, đầu tư vào nhiều lĩnh vực kinh doanh bán lẻ đa dạng. Với triết lý bất biến "theo đuổi hòa bình, tôn trọng con người, đóng góp cho cộng đồng với việc lấy khách hàng làm giá trị cốt lõi”, chúng tôi hướng đến nâng tầm phong cách sống cho khách hàng và đóng góp vào mục tiêu phát triển bền vững của Việt Nam thông qua việc mở rộng hoạt động kinh doanh bán lẻ. Chúng tôi đặt mục tiêu trở thành Nhà bán lẻ trụ cột không thể thiếu và Nơi làm việc tốt nhất ngành bán lẻ Việt Nam.
Kể từ khi khai trương Trung tâm Mua sắm đầu tiên AEON - Tân Phú Celadon vào năm 2014, tính đến nay, AEON Việt Nam đã mở rộng hoạt động kinh doanh tại 5 tỉnh thành, đầu tư vào 5 lĩnh vực với 2 Trung tâm phân phối và 4000 nhân viên trên toàn quốc. Để đáp ứng nhu cầu ngày càng cao và xu hướng không ngừng thay đổi của khách hàng, AEON Việt Nam trong thời gian tới sẽ chú trọng đẩy mạnh đa dạng hóa mô hình bán lẻ, tăng tốc chuyển đổi số trong vận hành, phát triển các sản phẩm đặc trưng (đặc biệt là Nhãn hàng riêng của AEON), đồng thời chung tay cùng cộng đồng địa phương kiến tạo các giá trị chung hướng đến mục tiêu phát triển bền vững tại những nơi AEON hiện diện.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách như BHYT, BHXH, BHTN, … theo chế độ của Nhà Nước
- Được tham gia bảo hiểm sức khỏe 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Tiệc thường niên của công ty
- Tiệc sinh nhật
- Teambuilding cuối tháng
Lịch sử thành lập
- Năm 2009, AEON chính thức bắt đầu hoạt động tại Việt Nam dưới hình thức Văn phòng Đại diện
- Ngày 07/10/2011, được sự chấp thuận từ UBND Thành phố Hồ Chí Minh, AEON thành lập Công ty TNHH AEON Việt Nam kinh doanh
- Năm 2017, Trang Thương mại Điện tử AEON Eshop chính thức ra mắt
- Tháng 8/2022, tại Việt Nam, AEON Việt Nam đã khai trương và đưa vào vận hành toàn quốc : 3 Trung tâm mua sắm, 4 Trung tâm Bách hóa tổng hợp và Siêu thị, 25 Cửa hàng chuyên doanh
Mission
- Tôn chỉ lấy Niềm tin và Ước muốn của khách hàng làm trọng tâm được AEON xem là yếu tố cốt lõi. Nhân viên AEON nỗ lực hết mình để thỏa mãn nhu cầu của khách hàng và xây dựng một cuộc sống tốt đẹp hơn.
Review AEON MALL
Môi trường làm việc toxic, sức khỏe tình thần bị ảnh hưởng
Không gian làm việc khá là ngột ngạt
Đúng luật, trả lương đầy đủ. Quy trình tuyển dụng đòi hỏi show bảng lương 3 tháng gần nhất để làm căn cứ deal lương