Mô tả công việc
About AMOREPACIFIC
Founded in 1945, Amorepacific Group is a South Korean beauty and cosmetics company, operating more than 30 beauty, personal care, and health brands including Sulwhasoo, Laneige, Mamonde, Etude House, AMOREPACIFIC and Innisfree. Amorepacific writes new history with the unique beauty it creates. It continues its journey of beauty to achieve the mission of We make A MORE beautiful world.
Position Overview
In this role you will be the main product operator responsible for Product Strategy & Operation flow of over 600 SKUs from the HQ manufacturing plant to local counters.
Responsibilities
1. Product Strategy
• Establishment of SKU portfolio considering HQ and local operation direction.
• SKU selection suitable for multi-brand shop chain and product sales/operation planning (Trade Marketing).
• Sales analysis and inventory health indicator report and management for product operation status (Fast / Slow Moving Stocks by SKU Level).
2. Product Operation
• Forecast the supply and demand for sales quatities to prevent out of stock at SKU-level.
• Place orders to HQ for stock replenishment (weekly/bi-weekly).
• Support customs clearance and product registration.
• Conduct due diligence on the warehouse/store stocks.
• Demand Planning aligned with HQ and product demand forecasting and SKU management(SKU IN&OUT).
Our brand is a Multi Channel brand operates over 600 SKUs in the stores with yearly SKU in & out at 30-50%.
Yêu cầu công việc
Requirement
• Over 3 years of experience of Sales, logistics & warehouse management-related job.
• Experience in solving the problems related to local logistiscs, import customs clearance.
• Experience in Forecasting the supply and demand for in in view of retail shop sales.
• Experience in Placing an import order to HQ and managing warehouse/store stocks.
• Experience in managing inventory turn-over rate as a KPI / selecting and treating slow-moving SKU
• Preference will be given to those with experience in working with distributor and establishing product sales strategies.
• Bachelor's degree or higher, preferably in Trade Marketing, Statistics, Mathematics, Logistics, or a related field.
• Proficient in MS Office (Word, Excel, PowerPoint) especially Spread sheet software.
• Fluency in both written and spoken English is required.
• Proficiency in Korean, both written and spoken, is a plus.
Quyền lợi được hưởng
- Attractive Compensation and Benefit Package
- Opportunity to work in an environment that fosters professional growth and development
- Opportunity to explore beauty/cosmetics industry
Innisfree là thương hiệu mỹ phẩm theo chủ nghĩa tự nhiên đầu tiên tại Hàn Quốc, với hệ thống hơn 1400 cửa hàng tại chính quê nhà và hàng trăm cửa hàng trên thế giới, đặc biệt các quốc gia Châu Á. Chúng tôi vô cùng cảm kích khi innisfree không chỉ được yêu thích bởi chất lượng và hiệu quả sử dụng sản phẩm, từ nguồn nguyên liệu trong lành tại đảo ngọc Jeju mà còn được biết đến như một trong những thương hiệu có nhiều hoạt động tích cực luôn biết ơn và bảo vệ thiên nhiên từ những ngày đầu thành lập.
Chính sách bảo hiểm
-
Chế độ bảo hiểm XH, YT, TN đúng và đầy đủ theo Luật lao động.
-
Chế độ bảo hiểm tai nạn 24/24 ngay trong thời gian thử việc.
-
Chế độ bảo hiểm sức khỏe cho nhân viên chính thức.
Các hoạt động ngoại khóa
-
Cơ hội đi du lịch Hàn Quốc dành cho nhân viên làm tốt và/hoặc gắn bó lâu dài với công ty.
Lịch sử thành lập
-
2000: innisfree - thương hiệu mỹ phẩm theo đuổi chủ nghĩa tự nhiên đầu tiên của Hàn Quốc
2003: Bắt đầu chiến dịch Thu gom lọ rỗng (Empty Bottle)
-
2005: Mở cửa hàng mặt phố đầu tiên của thương hiệu tại Hàn Quốc
2006: Ra mắt dòng sản phẩm dưỡng ẩm chuyên sâu chiết xuất từ quả Olive
-
2007: Mở cửa hàng thứ 100 tại Hàn Quốc
-
2008: Ra mắt dòng sản phẩm Green Tea làm từ trà xanh Jeju
-
2009: Bắt đầu tài trợ cho con đường Olle tại đảo Jeju
2010: Sinh nhật innisfree lần thứ 10
-
2011: Bắt đầu chiến dịch làm sạch Jeju
-
2012: Mở cửa hàng quốc tế số 1 tại Trung Quốc, con đường phía tây Thượng Hải Nam Kinh (tháng 4)
2015: Sinh nhật innisfree lần thứ 15
-
2016: Tiến vào thị trường Việt Nam
-
2017: Tiến vào thị trường Mỹ
-
2018: Tiến vào thị trường Nhật Bản
-
2019: Mở kênh bán hàng online chính thức tại Nhật Bản
Mission
Tinh thần & sứ mệnh: Thương hiệu innisfree là một thành viên của AMOREPACIFIC - Tập đoàn mỹ phẩm lớn nhất Hàn Quốc. innisfree tự hào đại diện cho tinh thần và sứ mệnh của đại gia đình Amorepacific.