Tính chất công việc
Full-time
Vị trí/chức vụ
Nhân viên/Chuyên viên
Yêu cầu bằng cấp (tối thiểu)
Đại Học
Yêu cầu kinh nghiệm
Không yêu cầu
Ngày đăng tuyển
13/09/2024
Số lượng tuyển
Không giới hạn
Yêu cầu ngôn ngữ
Yêu cầu độ tuổi
Không
Yêu cầu giới tính
N/A
Kĩ năng
Mô tả công việc
This position is responsible for driving brand growth by developing innovative strategies and go-to-market plans for both new launches and core businesses with executional excellence. In addition, the marketing manager's primary responsibility includes owning and uncovering deep consumer insights to initiate breakthrough communications and data-driven marketing. Other responsibilities include but are not limited to performing business & competitive analyses, marketing budget/financial control, and preparing presentations for top management meetings.
Principal Accountabilities
1. Implement and Monitor Marketing Strategy
• Coordinate closely with HQ to develop strategic local marketing calendar and plan & implement optimal and appropriate local digital marketing communication strategies
• Work with and act as a point-of-contact with HQ, agencies to provide fruitful feedback about product, campaign and local market trends as well as answering briefs, relating to key seasonal concepts that are relevant
• Develop and implement the Trade Marketing strategy to contribute towards brand growth targets. Lead monthly trade promotions/activities which are aligned with brand strategy into impactful retailer programs, respecting and tracking budget and commercial targets
• Provide feedback on new products to determine whether to launch and select launching plans of each product based on strategic directions based on local needs
• Conceptualize strategic initiatives and implement details of a campaign
• Work with all relevant parties (cross-functional teams, partners) to have a full plan for new launch
• Implement, monitor and improve processes to link all marketing activities with the activities of the commercial team (Retail, MBS, EC)
• Manage the productivity of the marketing plans and projects
2. Coordinate and build strong working relations with various internal/external support departments
• Partner and build relationships with the sales team
• Provide product marketing and competitive analysis training to the sales force
• Manage external marketing partners such as advertising agencies, digital marketing firms and production companies
• Work closely with departments such as manufacturing and R&D to consult on package and product as it relates to branding
• New product release/Renewal/AD (Renewal plan) share/Exclusive product Idea share/VOC (Product Idea Share) with HQ
• Global TM/SCM (PO): Reviewing and tracking sales figures and checking stock levels
3. Product Management
• Analyze sales data to update a brand or category portfolio, determine new products and delete underperforming products
• Responsible for managing a portfolio of products, as well as defining the positioning strategies for those markets/products
• Manage customer inquiries on brand website/brand official social media
• Work with operations team to track and get the product and Ad license for the brands.
4. Promotions/Advertising/Media
• Work intimately with agency partners to create breakthrough consumer communications in all touchpoints, from traditional media to digital data-driven activations
• Coordinate and build strong working relations with various internal/external support departments
Yêu cầu công việc
Qualification and Experience
• A Bachelor's Degree
• 5+ years of business-related experience focused on marketing communication and digital marketing area
Consumer package goods or beauty industry experience is also highly desired
Skill Sets
• Proficiency in English
• Excellent presentation skill
• High level of numerical reasoning/analytical skills
• Project management skill is highly desired, but not required.
Quyền lợi được hưởng
13th-month Payment, Annual Performance Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Benefit Package, Health Care Insurance
Khác
Dynamic working environment with beauty brands
Innisfree là thương hiệu mỹ phẩm theo chủ nghĩa tự nhiên đầu tiên tại Hàn Quốc, với hệ thống hơn 1400 cửa hàng tại chính quê nhà và hàng trăm cửa hàng trên thế giới, đặc biệt các quốc gia Châu Á. Chúng tôi vô cùng cảm kích khi innisfree không chỉ được yêu thích bởi chất lượng và hiệu quả sử dụng sản phẩm, từ nguồn nguyên liệu trong lành tại đảo ngọc Jeju mà còn được biết đến như một trong những thương hiệu có nhiều hoạt động tích cực luôn biết ơn và bảo vệ thiên nhiên từ những ngày đầu thành lập.
Chính sách bảo hiểm
-
Chế độ bảo hiểm XH, YT, TN đúng và đầy đủ theo Luật lao động.
-
Chế độ bảo hiểm tai nạn 24/24 ngay trong thời gian thử việc.
-
Chế độ bảo hiểm sức khỏe cho nhân viên chính thức.
Các hoạt động ngoại khóa
-
Cơ hội đi du lịch Hàn Quốc dành cho nhân viên làm tốt và/hoặc gắn bó lâu dài với công ty.
Lịch sử thành lập
-
2000: innisfree - thương hiệu mỹ phẩm theo đuổi chủ nghĩa tự nhiên đầu tiên của Hàn Quốc
2003: Bắt đầu chiến dịch Thu gom lọ rỗng (Empty Bottle)
-
2005: Mở cửa hàng mặt phố đầu tiên của thương hiệu tại Hàn Quốc
2006: Ra mắt dòng sản phẩm dưỡng ẩm chuyên sâu chiết xuất từ quả Olive
-
2007: Mở cửa hàng thứ 100 tại Hàn Quốc
-
2008: Ra mắt dòng sản phẩm Green Tea làm từ trà xanh Jeju
-
2009: Bắt đầu tài trợ cho con đường Olle tại đảo Jeju
2010: Sinh nhật innisfree lần thứ 10
-
2011: Bắt đầu chiến dịch làm sạch Jeju
-
2012: Mở cửa hàng quốc tế số 1 tại Trung Quốc, con đường phía tây Thượng Hải Nam Kinh (tháng 4)
2015: Sinh nhật innisfree lần thứ 15
-
2016: Tiến vào thị trường Việt Nam
-
2017: Tiến vào thị trường Mỹ
-
2018: Tiến vào thị trường Nhật Bản
-
2019: Mở kênh bán hàng online chính thức tại Nhật Bản
Mission
Tinh thần & sứ mệnh: Thương hiệu innisfree là một thành viên của AMOREPACIFIC - Tập đoàn mỹ phẩm lớn nhất Hàn Quốc. innisfree tự hào đại diện cho tinh thần và sứ mệnh của đại gia đình Amorepacific.