About Knauf
Knauf is one of the world’s leading manufacturers of modern insulation materials, drylining systems, plasters & accessories, thermal insulation composite systems, paints, floor screed, floor systems, construction equipment and tools. With more than 250 production facilities and sales organizations in over 86 countries, 35,000 employees worldwide, and sales of 10 billion Euro (in 2019), the Knauf Group is offering a range of career opportunities – in Europe, the USA, South America, Russia, Asia, and Africa
Responsibilities
- Sales Performance:
Report to Regional Sales Manager – North to ensure the achievement of the agreed project sales volume, share for all KNAUF products and services/systems/solutions in the South market, including:
- Identify all project sales opportunities, follow up.
- Prepare and submit all related docs for the projects requirement.
- Ensure on time submission of project sales information and proposal.
- Fully understand market situation and sales performance and plan the corrective actions.
2. Market Information and Sales Analysis:
- Responsible for project sales database update.
- Responsible for on time submission of monthly market report which includes current and future project sales list, price monitoring and project sales analysis.
- To timely provide feedback and insight from the marketplace to Regional Project Sales Manager – Central & South, prepare the forecast that could be sold to potential projects.
- To actively participate to the monthly Team Solution Meeting – present sales performance, market information and recommended activity plan.
3. Customer Management:
- Ensure the maximum co-operation with the focused customer groups and efficient sales operation
- To identify customer development opportunities and propose customer development program
- Fully support trade marketing and technical team to roll out KNAUF value added service program including training to identify customer development opportunities and propose customer development program to the business
- To carry out joint working project with customers to enhance KNAUF Expertise image and promote KNAUF systems
- Identify customer business drivers (what is important for them to develop their business) and ensure that they are aligned with KNAUF vision and strategies
- Responsible for expansion of customer base in developers, main cons and influencer, installation customers
4. Demand Forecast:
- To ensure on time submission of sales forecast (potential volume) to Regional Project Sales Manager – Central & South
- To discuss and review sales forecast with Regional Sales Manager – North and agree action plan
Requirements:
- At least 5 years' experience in construction / building materials
- Exposure to international companies.
- Highly self-motivated. Able to communicate enthusiasm and inspire
- Broad overview of technical and building materials knowledge
- Good analytical skills
- Ability to work quickly and efficiently under pressure condition
- Be initiative and pro-active
- Quick conceptual thinker – able to grasp ideas and communicate them effectively
- Self-confident – challenges ideas and norms.
HumVentures là câu chuyện của những người Việt đam mê tìm kiếm vẻ đẹp tinh tế của tinh thần phục vụ. Chúng tôi khao khát chăm chút nên mỹ cảm cho đời sống ngày thường. Đó là sự ăn, sự uống, chăm sóc thân – tâm, vun vén không gian sống – làm việc – nghỉ ngơi, nơi kết nối các giá trị sống. Vẻ đẹp của tận hưởng đó, với HumVentures, cần được đặt hài hoà trong mối quan hệ với tự nhiên.
Chúng tôi làm việc với niềm tự hào sâu sắc về các giá trị văn hoá, tự nhiên bản địa của người Việt. HumVentures cũng muốn trở thành một không gian hàm dưỡng tình yêu và lòng tự hào với văn hoá Việt – kho báu tinh thần vô tận trong một thế giới mới thách thức mọi sự thích nghi và sáng tạo của con người.
Chúng tôi tối đa hoá nguyên liệu thực phẩm sạch – lành với việc theo đuổi nguồn sản vật hữu cơ, hướng hữu cơ hoặc nguyên liêu đạt chứng nhận tiêu chuẩn… đến từ các nhà cung ứng uy tín, hàng chục nông trại, mạng lưới nông dân canh tác sạch tại nhiều địa phương (Đồng Nai, Tiền Giang, Long An, Đà Lạt, Đắk Lắk, Đắk Nông, Hà Giang, Sapa…).
Hướng đến tinh thần tôn vinh nông sản bản địa, HumVentures không chỉ cam kết bao tiêu đầu ra dài hạn cho các nông trại canh tác sạch mà còn cùng tham gia vào quá trình quy hoạch sản xuất, đầu tư các khoản tài trợ cho các hộ nông dân có nguyện vọng từ bỏ lối canh tác lạm dụng hóa chất để theo đuổi con đường trồng trọt tự nhiên.
Văn hoá đặc trưng của Người Nhà Hum trước hết là sự hài hoà trong các mối quan hệ đồng nghiệp cùng sự gắn kết tương trợ ở mọi bộ phận vì các mục tiêu chung.
Trong ngành dịch vụ đầy áp lực và thử thách, chúng tôi hiểu trước hết mình cần trao nhau một môi trường làm việc bình an. Bởi những người làm dịch vụ hạnh phúc mới có thể trao đi hạnh phúc đến khách hàng của mình.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Team building
- Thăm quan, du lịch hàng năm
- Các giải thi đấu thể thao như : Đá bóng, bóng chuyền
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Party
- Tình nguyện
Lịch sử thành lập
- 2014: Công ty được thành lập
Mission
- Trở thành nhà cung cấp và phân phối các sản phẩm với chất lượng tốt nhất và đem đến sự hài lòng cho khách hàng