Line of Service
Internal Firm Services
Industry/Sector
Not Applicable
Specialism
IFS - Human Capital (HC)
Management Level
Manager
Job Description & Summary
The jobholder is responsible for working with all Line of Services in the firm to build up policies and schemes relating to performance and reward (P&R) and get them implemented successfully. To propose good P&R initiatives based on data analysis, staff surveys, feedback and relevant sources in order to improve the firm's pay and benefit position in the market. To lead HR transformations through system, process improvement and data centralization. To ensure the compliance of P&R and HR Information System (HR IS) policies of global and MYVN.
Requirements:
Qualification & Experience/ Knowledge & Skills/ Language:
- Bachelor degree holder in Business Administration, Human Resource Management, or other related business fields
- At least 6 years of HR experience with a minimum of 3 years in Performance and Reward. Experience in the finance industry would be an advantage
- Data analytic, reward and performance evaluation experience and skills
- Experience in working with stakeholder management to propose and deliver P&R initiatives in response to business needs
- Knowledge of related regulations and Labour code
- Good organisational, planning and problem-solving and communication skills
- Proactive with ability to be innovative and drive things forward
- Fluent in English and Vietnamese (both oral and written)
- Good IT skills
Main responsibilities include but are not limited to:
- Develop performance and reward policies and schemes in accordance with the global and regional (MYVN) approaches and local business direction at each stage. Evaluate P&R programs and recommend appropriate modifications in order to achieve business goals and to reflect business changes and market conditions.
- Develop a performance management framework which is aligned with global and MYVN and coordinate with HR BPs for the implementation in order to promote high performance culture in the firm.
- Be responsible for the firm’s pay and benefit positioning in the market:
- Participate in remuneration surveys, analyse survey results, get the market insights and propose remuneration plans to the Country Management Team.
- Lead annual/ mid-year/ ad-hoc pay review and bonus exercise including pay review/bonus framework, guidance and templates.
- Effectively propose and manage the annual HC and firmwide staff cost budget.
- Join reward forums as a PwC representative to get updates on market developments
- Supervise and handle the implementation and administration of job evaluation
- Coordinate with HR Business Partners to provide consultancy services to internal clients regarding P&R
- Utilise performance and reward data, analysis and platforms to provide meaningful insights to the management team
- Lead HR IS team to manage all aspects of PwC’s Human Capital technology, process improvement/transformation, metrics and MI reporting and risk & control in HC
- Direct responsibility for the day to day coaching and development of the P&R and HR IS teams.
- Engage with other HC teams in support of overall HR activities
- Perform other tasks assigned by the line manager/matrix manager.
Required Skills
Optional Skills
Accepting Feedback, Accepting Feedback, Active Listening, Analytical Thinking, Benchmarking Studies, Benefits Administration, Benefits Program Design, Bonus Program Design, Coaching and Feedback, Co-Creation, Communication, Compensation Strategy, Compensation Structuring, Compliance Awareness, Conducting Research, Creativity, Data Analysis, Data Analytics, Data-Driven Decision Making (DIDM), Data-Driven Insights, Data Storytelling, Embracing Change, Emotional Regulation, Empathy, Employee Compensation and Benefits {+ 32 more}
Desired Languages (If blank, desired languages not specified)
Travel Requirements
0%
Available for Work Visa Sponsorship?
No
Government Clearance Required?
No
Job Posting End Date
February 17, 2025
Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam) là một chuỗi siêu thị của Tập đoàn Central Group. Các siêu thị của Big C được điều hành ở nhiều quốc gia trong Đông Nam Á, bao gồm Việt Nam, Thái Lan và Lào. Công ty thành lập và mở siêu thị đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan năm 1994 và phát triển mạnh mẽ từ đó. Tại Việt Nam, Big C đã mở rộng hoạt động tại nhiều khu vực và trở thành một trong những chuỗi siêu thị phổ biến nhất ở đây. Ngoài bán lẻ, công ty cũng cung cấp các dịch vụ cho khách hàng như bảo hành và sửa chữa sản phẩm.
Kể từ tháng 12/2020, 5 Đại siêu thị Big C sẽ được tiến hành đổi tên thương hiệu thành Đại siêu thị GO! với thời gian dự kiến sẽ hoàn thành vào đầu tháng 01/2021. Sau đó các Đại siêu thị còn lại của tập đoàn sẽ được thay đổi hoàn toàn với tên thương hiệu mới là Đại siêu thị GO!.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách bảo hiểm như : BHYT, BHXH, BHTN
- Bảo hiểm Tai nạn 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Liên hoan tập thể
- Dã ngoại
- Team-building
- Tổ chức các hoạt động như dã ngoại, picnic, tham quan, du lịch, giải trí
- Tổ chức các buổi biểu diễn văn nghệ, cuộc thi tài năng để thể hiện sự sáng tạo và tài năng của nhân viên
Lịch sử thành lập
- Năm 1993, Tập đoàn Central Group thành lập công ty Tam Muội.
- Năm 1994, Mở siêu thị Big C đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan.
- Năm 1998, Big C mở rộng hoạt động tại Lào và Việt Nam. Mở siêu thị Big C đầu tiên tại TP. Hồ Chí Minh, Việt Nam.
- Năm 2010, Tập đoàn Casino trở thành chủ sở hữu của Big C.
- Năm 2016, Big C Việt Nam gia nhập Tập đoàn Central Group Thái Lan.
- Năm 2018, Central Group mua lại 49% cổ phần của Casino, trở thành chủ sở hữu đa số của Big C.
- Năm 2019, Big C Thăng Long ra mắt ngày 6/12 tại Hà Nội với quy mô lớn nhất Việt Nam.
- Năm 2023, Big C Thăng Long tổ chức sự kiện giới thiệu thực phẩm từ Canada tại cửa hàng vào ngày 28/7/2023
Mission
Điểm đến của người tiêu dùng và là nhà bán lẻ tốt nhất làm hài lòng quý khách hàng.
Review Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam)
Môi trường làm việc ổn, có thể xoay ca, đồng nghiệp hòa đồng, cần tăng thưởng (IT)
Văn phòng rộng rãi, môi trường yên bình, phù hợp người thích sự ổn định, đồng nghiệp vui vẻ (IT)
Nơi làm việc tốt môi trường hòa đồng, quản lý quan tâm nhân viên, cung cấp bữa trưa (ID)