Mô tả công việc
Post fixture, Spot, TCT for dry bulk.
Commercial management, chartering and operations, shipping agent, port operations,
Organizing and managing transportation including voyage order, supply schedule, loading/discharging instructions, solving the claims or dispute.
Calculation freight, estimated voyage (time/distance), in order to obtain TCE and researching rate market to determine the charter method: time charter, voyage charter, COA, commercial managements.
To arrange everything to accomplish a voyage such as the appointment of the shipping agent, bunker replenishment, weather routing appointment etc
To issue voyage instruction to vessel master in accordance to the governing CP
To check all shipping documents such as pre-stowage plan, B/L
Handling freight invoice, demurrage/despatch, hire payment and port disbursement accounts and so on
Communication with vessel's masters, owners/charterers or brokers, ports agent
Monitoring the vessel's movement and performance and report to related parties
In any dispute against counterparty such as cargo damage or shortage, lay-time, underperformance and so on, to communicate for a settlement based on charter party
Clerical work such as filing shipping documents, entering voyage data into business applications.
Yêu cầu công việc
Strong communication and organizational skills
Knowledge of the shipping industry and logistics
Ability to work well under pressure and in a fast-paced environment
Proficiency in relevant software and tools for marketing and vessel operations
Quyền lợi được hưởng
Benefits:
Transportation, equipment for work: Self-provided
After 2-month probation: Health Insurance, Social Insurance, International Health Insurance (medical examination and treatment at major hospitals)
Annual company trip & team building: After 1 year of employment
13th month salary: After 1 year of employment
Probation period salary: Get 85% of base salary
Social insurance contribution base Salary: ...VND/month x 11.5%, includes 10.5% for Social Insurance, Health Insurance, Unemployment Insurance & 1% union dues.
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.