Mô tả công việc
Handle OOG and project-relating cargo mainly.
Dailly contact with agents, vendors, customers to follow up and handle cargo smoothly from beginning to completion
Resource rates and negotiate/bargain rates with third party provider (TPP)
Work with commercial person in charge to create quotation for clients
Arrange other documents relating to quotation offering/bidding process
Support commercial person in charge to take care current and new clients
Dailly operation with internal system to monitor shipments.
Follow instructions from commercial person in charge, BOD & HQ.
Assist with other ad-hoc duties as assigned.
Handle OOG and project-relating cargo mainly.
Dailly contact with agents, vendors, customers to follow up and handle cargo smoothly from beginning to completion
Resource rates and negotiate/bargain rates with third party provider (TPP)
Work with commercial person in charge to create quotation for clients
Arrange other documents relating to quotation offering/bidding process
Support commercial person in charge to take care current and new clients
Dailly operation with internal system to monitor shipments.
Follow instructions from commercial person in charge, BOD & HQ.
Assist with other ad-hoc duties as assigned.
Yêu cầu công việc
Bachelor's degree either in Marine Transportation or Foreign Trade or Economics or Logistics Management
Strong communication skills, both written and verbal
Good interpersonal skills with the ability to build strong relationships
Good listening skills, with high levels of attention to detail
Having knowledge of handling both free-hand and nominated shipments, including both import and export, especially project shipments
Good working knowledge of MS Office, Word, Excel.
Able to communicate and write well in English and and/or can speak additional foreign languages, particularly Mandarin
Knowledge on operations process and support commercial person in charge to coordinate with the accounting department to follow up payments.
Effective communication skill
Quyền lợi được hưởng
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.