Mô tả công việc
f the booking process.
The Ocean Booking Staff is responsible for delivering outstanding service to both internal and external customers, providing shipping schedule information and shipping instructions (bookings), updates on changes in destinations, and delays in transit, and checking the profit and loss for shipments. The staff must promptly respond to customer inquiries and complaints adhere to established quality guidelines, and coordinate closely with relevant departments to ensure the smooth and proper execution
• Cross- check carriers&039; debit notes or invoices and confirm payment.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information within 24 hours of receiving the initial inquiry.
• Maintain consistent, clear communication with all relevant parties.
• Make internal shipment instructions based on the Sales & Marketing&039;s information and quotation and provide timely handover to the Document Team.
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Maintain all booking- related data and update booking requests on daily App
• Work closely with the customer, Sales & Marketing, and Logistics departments to ensure proper booking procedures are followed.
• Notify customers and the Sales & Marketing of any schedule changes or booking delays.
• Place booking with carriers/co- loaders as directed by the Sales & Marketing and Procurement & Pricing Team/Ocean Booking Supervisor/carrier guideline from GPC
• Notify superiors of any irregular issues on time.
• Collaborate with the Sales & Marketing and Procurement & Pricing Team to handle any loss cases that require management approval.
• Ensure the smooth day- to- day operation of designated customer bookings and capacity.
• In collaboration with the team supervisor, establish a waitlist and rolling list as needed.
• Report to direct superiors as requested.
Yêu cầu công việc
► Education and experience:
• At least 01 year of experience in the forwarding and logistics industry with a solid understanding of its processes and practices.
• Working knowledge of all operational procedures and practices.
• College or Bachelor&039;s degree.
• Proficient in using systems for booking, documentation, shipping insurance, and intranet.
► Required skills and abilities:
• Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, etc.) is an advantage.
• Skilled in PC usage and familiar with business systems relevant to the role to effectively troubleshoot problems.
• Ability to work well under pressure and in a fast- paced environment.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place:
- HCM Office: Bluesky Office, 01 Bach Dang, Ward 2, Tan Binh District, HCMC
- HAN Office: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Insurance: 24 hours&039; Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Annual Salary Increase: once per year
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM
Quyền lợi
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Lương tháng 13 + Bonus
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Chăm sóc sức khoẻ
Thưởng
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-14 01:55:02
Chúng tôi, một tập thể đầy trăn trở và đầy đam mê khát khao
Chúng tôi trăn trở về chất lượng cuộc sống và sức khoẻ con người, làm sao để mỗi người có thể sống khoẻ, sống cân bằng và hạnh phúc hơn,
Chúng tôi trăn trở về giá trị năng lực con người Việt Nam, hàng năm chúng ta có hàng trăm công trình nghiên cứu công nghệ sinh học, dược liệu đỉnh cao được giới khoa học thế giới công nhận nhưng vẫn chưa thể ứng dụng sản xuất và thương mại hoá đến tay người dùng.
Chúng tôi trăn trở Việt Nam vựa dược liệu thế giới hàng năm vẫn nhập khẩu hàng triệu đô la dược phẩm, thực phẩm bảo vệ sức khoẻ, hoá mỹ phẩm...
Chúng tôi khát khao đam mê nâng tầm giá trị sản phẩm công nghệ sinh học, dược liệu Việt Nam trên bản đồ thế giới bằng chính khả năng, khát khao, trí tuệ con người Việt Nam.
Trên nền tảng tận dụng thế mạnh nguyên liệu, dược liệu phong phú , ứng dụng các công trình nghiên cứu khoa học của các chuyên gia đầu ngành trong lĩnh vực chăm sóc sức khoẻ và làm đẹp kết hợp với khả năng thương mại hoá (marketing/branding/ hệ thống phân phối…). Stella Kinetics tập trung xây dựng hệ sinh thái khép kín từ đầu tư vùng nguyên liệu, R&D, tối ưu công nghệ sản xuất, phát triển hệ thống phân phối đa kênh và tiếp cận thị trường thế giới thông qua marketing hiện đại.