'The person holding the position is responsible for:
- Be the focal point for consulting, proposing and coordinating with related units on process optimization, forms, and operating methods.
- Support to improve design capacity for employees in the Process design and management department
- Improve operating process:
- Be the focal document contact point for operating procedures.
- Deep understanding on the business of core products: credit processing, payment, trade finance, cards... to identify areas for improvement in processes/forms/systems
- Ability to proactively identify operational risks of existing processes, evaluate and make recommendations, process improvements to prevent and minimize the risk/ damage.
- Advise and guide end users on how to use the newly improved processes, systems and documents
- Coordinate with other functional units to re design processes and implement system according to the approved design, timeline.
- Monitor, measure and evaluate the implementation of technology and process improvement activities post go live.
- Periodically review and improve the operating procedures
- Consult, advise the BOD on the organization and implementation of operational process improvements
- Design and provide training programs and sessions to share knowledge, tools as well as new trending technology to improve the design capability of team members.
- Risk management and compliance:
- Ensure process improvement and technology application comply with the bank and law's regulation
- Perform other related tasks at the request of the BOM
Head of Central of Operation Excellence
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Other units, divisions in TCB
Key Relationships - External Stakeholders
As requested per tasks
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications: Graduate from university of majoring in Finance/ Banking, Economic, Bussiness Administration, Technology
- Have certificate in Lean Six Sigma, Agile/Waterfall Project Management in advance
- At least 15 years of experience in process design and project management
- Experience in programs/projects to improve customer experience and operational efficiency
- Knowledge of core banking products: credit, card services, payment and trade finance...
- Knowledge of quality management models and process improvement methods
Công ty TNHH Khu Du Lịch Vịnh Thiên Đường (ALMA) hoạt động trong lĩnh vực du lịch nghỉ dưỡng. Chính thức ra mắt với công chúng từ năm 2013, trải qua quá trình phát triển, Công ty TNHH Khu Du Lịch Vịnh Thiên Đường – Công ty ALMA bao gồm 4 chi nhánh hoạt động tại các thành phố lớn là Hà Nội, Hồ Chí Minh và Nha Trang với tổng số hơn 500 nhân sự.
Với mong muốn mang đến cho các gia đình Việt Nam những phút giây đoàn viên hạnh phúc hằng năm, ngài Igal Ahouvi – Lãnh sự Danh dự Việt Nam tại Israel đã đầu tư xây dựng dự án Khu nghỉ dưỡng ALMA sang trọng bao gồm nhiều tiện ích cao cấp. Thông qua dự án ALMA, Công ty TNHH Khu Du Lịch Vịnh Thiên Đường là đơn vị tiên phong mang đến Việt Nam mô hình “Sở hữu Kỳ nghỉ” nơi các thế hệ gia đình có thể quây quần bên nhau và tận hưởng không gian nghỉ dưỡng đẳng cấp trong suốt nhiều năm
Sứ mệnh của chúng tôi là mang tới những kỳ nghỉ hạnh phúc trọn đời với tiêu chuẩn quốc tế cho các gia đình Việt Nam thông qua khu nghỉ dưỡng đặc biệt - ALMA.