Our SPX Express Product Team is currently seeking a dynamic and experienced Product Manager to join our team and spearhead our digital transformation efforts. Our vision is to create a seamless and efficient supply chain ecosystem that empowers businesses and delights customers. We aim to leverage cutting-edge technologies and data-driven insights to optimize operations, enhance visibility, and deliver exceptional value to our clients.
As a Product Manager, you will have the opportunity to analyze complex business challenges, generate creative product ideas, and deliver exceptional value to both internal and external customers. You will work closely with cross-functional teams to develop and execute product strategies that align with our mission of transforming the logistics landscape.
Job Description
Product Discovery
- Engage with both internal and external customers to understand their pain points and challenges.
- Conduct thorough market research to identify areas for improvement and potential opportunities.
- Analyze and extract relevant information from large datasets, both structured and unstructured, to streamline and enhance critical processes.
- Independently define business problems and propose solution approaches with minimal guidance.
- Scrutinize and validate data to ensure its quality and reliability, generating actionable insights.
- Collaborate with data teams to enhance data assets, quality, metrics, and insights.
- Utilize robust data analysis skills to systematically prioritize customer requirements.
- Develop comprehensive product roadmaps for relevant components on a yearly, monthly, and weekly basis.
- Propose business solutions from a product perspective to address customer needs.
- Offer creative and feasible technical solutions to meet customer requirements.
- Craft concise documents and utilize data visualization techniques to effectively communicate results to stakeholders and facilitate decision-making.
- Coordinate with the regional team throughout the product development process.
- Collaborate with the Product Support team to provide support to end users.
- Oversee projects to successfully deploy features for all customers.
- Measure the business impact of released features and gather feedback.
- Effectively manage the product lifecycle, ensuring continuous improvement and alignment with business objectives.
Must have
- Creative & Proactive: Curious and proactive in seeking insights and addressing market opportunities with critical thinking.
- Business Acumen: Prioritizes long-term business outcomes, skillful in product prioritization, and effective in stakeholder communication.
- Functional skills: Strong technical understanding and ability to analyze data effectively.
- Previous work experience as a business analyst or product manager
- Experience working with data/product teams
- Understanding of Business flow, Data flow, UX flow, UI Design, API, Project Management.
CÔNG TY TNHH SHOPEE được chính thức ra mắt vào năm 2015 tại Singapore với định hướng là sàn thương mại điện tử và hoạt động chủ yếu trên các thiết bị di động. Sàn giao dịch này đáp ứng đầy đủ nhu cầu mua sắm hàng hóa của người dùng mọi lúc, mọi nơi nhờ việc tích hợp hệ thống vận hành, giao nhận và hỗ trợ thanh toán.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng gói sức khỏe AON
- Bảo hiểm 24/7
- Hỗ trợ các chi phí nội trú, ngoại trú và điều trị nha khoa
Các hoạt động ngoại khóa
- Board games
- Bi lắc
- Cờ tướng
- Tham gia các lớp học yoga và học nhảy vào buổi tối
- Teambuilding hàng quý
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 2015: Shopee lần đầu tiên được ra mắt tại Singapore với định hướng là sàn thương mại điện tử phát triển chủ yếu trên thiết bị di động. Sau đó, sàn giao dịch này đã giới thiệu chính thức 7 thị trường trong khu vực gồm: Indonesia, Malaysia, Thái Lan, Đài Loan, Philippines và Việt Nam
- Tháng 12/ 2015, sự kiện Shopee University lần đầu được tổ chức ở Đài Loan
- Tháng 06/ 2017, Shopee Mall chính thức ra mắt tại Đài Loan. Tính đến thời điểm hiện nay, sàn giao dịch này đã có hơn 11.000 nhà bán hàng trên Shopee Mall tại 7 thị trường.
- Năm 2018, doanh nghiệp này đã đạt tổng doanh thu chạm ngưỡng 10 tỷ USD với hơn 600 triệu giao dịch tại sàn.
- Tháng 12/2019, sàn giao dịch này đã bán được 80 triệu sản phẩm trong chương trình sale mừng sinh nhật.
- Cũng trong năm 2019, đã có hơn 500 triệu lượt xem trên chương trình Shopee Live, hơn 1 tỷ lượt chơi các game ứng dụng.
Mission
Shopee tin vào sức mạnh của công nghệ và muốn thay đổi thế giới tốt hơn thông qua việc cung cấp nền tảng để kết nối người bán và người mua trong cùng một cộng đồng. Với xu hướng mua sắm trên thiết bị di động hiện nay, Shopee hướng đến mục tiêu nâng cao nền tảng giúp khách hàng có sự trải nghiệm mua sắm thú vị và trở thành nền tảng thương mại điện tử của khu vực.
Review Shopee
Yêu thích bầu không khí của nhóm thiết kế
Làm việc nhóm và lợi ích của nhân viên rất tốt
Trải nghiệm và rút kinh nghiệm thực tế.