Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Responsibilities
- Develop Food Delivery fundamentals
- Identify new potential customers (hits list) and have a hunting plan with the Hunting Team
- Work closely with the Farming Team to sustain FD coverage to secure loyalty & build up volume
- Build JBP with Strategic Partners' Food Delivery platforms
- Provide pre & post-execution evaluation of campaigns
- Monitor the Food Delivery Budget and optimize using it
- Identify new opportunities
- Generate channel/ customer/shopper insights in the Food Delivery channel,
- Make analysis and strategic channel development plans for nationwide Food Delivery Channel, identify new channel opportunities, and define the proper course of action to seize them
- Frequently do trade visits, and touch base with the market to understand it well
- Follow up and support the deployment and evaluate the success
- Channel lead & relationship management
- Channel lead:
- Build monthly/quarterly/yearly plans for online campaigns, promotion, sampling,…
- Conduct Business Reviews with senior managers from SPVB and the customers
- Monitor performance and compliance, taking corrective action where necessary
- Effectively communicate all plans to the Sales team & internal stakeholders, and have monthly/weekly tracking of the performance progress & keep all relevant functions updated
- Relationship management
- Build and nurture a working relationship with Food Aggregators
- Excellent in communication and building relationships with cross-functional departments and customers
- Work & collaborate closely with brand teams, and digital marketing to launch effective campaigns on Food Delivery platforms
- Collaborate well with ASM and Distributors to ensure sales order for customers
- Other tasks assigned by Line Manager
- Bachelor's degree, major in Marketing/ Economics/ Commerce is preferred.
- >2 years of sales/brand/trade experience in the FMCG industry
- >3 years experience in the online industry, related to FMCG products; must have proven experience in developing, digital transformation and partnership management
- Extensive experience with and deep understanding of online players (e-commerce, food platform, e-wallet) and their operation/ model
- Having direct experience or knowledge of ON channels in FMCG and Food Aggregators is a plus
- Ability to conceptualize and execute projects, with strong bias for action and delivering results.
- Track record of developing and managing multiple marketing programs simultaneously.
- Ability to organize, plan, prioritize and meet deadlines; proven track record in achieving set objectives.
- Pro-active, creative, smart, resourceful and resilient self-starter who thrives in a fast-paced environment where initiative and innovation are required.
- High energy level is essential, dedicated work ethic.
- Ability to adapt to evolving role and responsibilities; open to new learning opportunities.
- Strong desire to continually improve work processes, systems and deliver against agreed objectives
- Good knowledge of the industry, competitors, customers and trade dynamics
Kể từ khi thành lập vào năm 1966, transcosmos inc. đã nỗ lực tăng cường khả năng cạnh tranh của các doanh nghiệp khách hàng bằng cách kết hợp những "con người" xuất sắc với "kỹ thuật" mới nhất nhằm đảm bảo giá trị dịch vụ và tính vượt trội. Hiện tại, công ty đang theo đuổi việc vận hành tối ưu, cung cấp các dịch vụ hỗ trợ quy trình nghiệp vụ của doanh nghiệp từ việc tối ưu hóa chi phí lẫn mở rộng kinh doanh tại 173 chi nhánh ở 30 quốc gia và khu vực trên thế giới, chủ yếu ở khu vực Châu Á ... nhằm theo đuổi triết lý "Vận hành Hoàn hảo"
Công ty TNHH Transcosmos Technology Việt Nam (TTV) được thành lập tại Việt Nam vào năm 2014 với vai trò là chi nhánh cung cấp dịch vụ / phát triển sản phẩm cho TCI Group, các công ty trong nước và khu vực APAC.
Chính sách bảo hiểm
- Đảm bảo đầy đủ chế độ phúc lợi: BHYT, BHXH, ngày nghỉ phép, lương tháng 13, thưởng lễ tết, hoạt động ngoại khóa, quà sinh nhật,...
Các hoạt động ngoại khóa
- Company trip, team-building event
Lịch sử thành lập
- 2014: Thành lập
- 2017: Chuyển đổi
- 2019: Tăng trưởng
- 2022: Thay đổi tên công ty
Mission
CUNG CẤP DỊCH VỤ GIÁ TRỊ CAO VỚI CHI PHÍ TỐI ƯU & ĐÚNG THỜI GIAN QUY ĐỊNH. Chúng tôi tự hào nhận được sự tin tưởng của các công ty toàn cầu vớinhiều dự án phát triển bởi những kỹ sư phát triển ưu tú.
Review Transcosmos Việt Nam
Công ty trả lương đúng ngày nhưng lương thấp, ngày nào cũng ot 10-11 tiếng, lúc xin nghỉ còn nhọc nữa (RW)
Lộ trình thăng tiến rõ ràng, mọi người đều có cơ hội ngang nhau (RW)
Công ty tốt đãi ngộ ổn, lương thì như mớ rau ngoài chợ y chang nhưng cty gia đình thu nhỏ. (RW)