Mô tả công việc
Negotiate with carriers and shipping lines to achieve optimum freight rates with cost optimization for the company in mind.
Develop and maintain positive and close relationships as well as company image with carriers and shipping lines on behalf of MP Logistics.
Evaluate and analyze carriers and shipping lines cost as well as service performance on a weekly, monthly and quarterly basis.
Support and align with business development and sales teams to gain and achieve ocean and airfreight business for MP Logistics.
Inform and notify weekly market updates to customers as well as to internal teams at MP Logistics.
Responsible to oversee and manage the day-to-day forwarding operations at MP Logistics.
Manage, supervise and instruct junior operations and documentation staff.
Handle and track ocean and airfreight shipments according to the company's standard operating procedures.
Solve operational matters when they appear or are presented during or after any shipment.
Ensure that operations are closely followed according to company's standard operating procedures.
Report directly to line manager for any irregularity.
Report the task and performance on a weekly as well as monthly basis to management.
Perform other tasks as assigned by MP Logistics management.
Yêu cầu công việc
University Graduate majoring in Logistics, Supply Chain, Foreign Trade or Business Administration is required
Deep understanding of the ocean and air freight market
Own portfolio with relationship with carriers and shipping lines is a pre
Good communication and exceptional negotiation skills
Motivated with a strong commercial driven attitude
Fluent in both Vietnamese and English
Ability to work independently as well as within a team
Proficient in MS Office
Experience with any TMS is a pre
Quyền lợi được hưởng
• Professional working environment.
• 13th month bonus
• Laptop, insurance
Kể từ khi thành lập vào năm 1966, transcosmos inc. đã nỗ lực tăng cường khả năng cạnh tranh của các doanh nghiệp khách hàng bằng cách kết hợp những "con người" xuất sắc với "kỹ thuật" mới nhất nhằm đảm bảo giá trị dịch vụ và tính vượt trội. Hiện tại, công ty đang theo đuổi việc vận hành tối ưu, cung cấp các dịch vụ hỗ trợ quy trình nghiệp vụ của doanh nghiệp từ việc tối ưu hóa chi phí lẫn mở rộng kinh doanh tại 173 chi nhánh ở 30 quốc gia và khu vực trên thế giới, chủ yếu ở khu vực Châu Á ... nhằm theo đuổi triết lý "Vận hành Hoàn hảo"
Công ty TNHH Transcosmos Technology Việt Nam (TTV) được thành lập tại Việt Nam vào năm 2014 với vai trò là chi nhánh cung cấp dịch vụ / phát triển sản phẩm cho TCI Group, các công ty trong nước và khu vực APAC.
Chính sách bảo hiểm
- Đảm bảo đầy đủ chế độ phúc lợi: BHYT, BHXH, ngày nghỉ phép, lương tháng 13, thưởng lễ tết, hoạt động ngoại khóa, quà sinh nhật,...
Các hoạt động ngoại khóa
- Company trip, team-building event
Lịch sử thành lập
- 2014: Thành lập
- 2017: Chuyển đổi
- 2019: Tăng trưởng
- 2022: Thay đổi tên công ty
Mission
CUNG CẤP DỊCH VỤ GIÁ TRỊ CAO VỚI CHI PHÍ TỐI ƯU & ĐÚNG THỜI GIAN QUY ĐỊNH. Chúng tôi tự hào nhận được sự tin tưởng của các công ty toàn cầu vớinhiều dự án phát triển bởi những kỹ sư phát triển ưu tú.
Review Transcosmos Việt Nam
Công ty trả lương đúng ngày nhưng lương thấp, ngày nào cũng ot 10-11 tiếng, lúc xin nghỉ còn nhọc nữa (RW)
Lộ trình thăng tiến rõ ràng, mọi người đều có cơ hội ngang nhau (RW)
Công ty tốt đãi ngộ ổn, lương thì như mớ rau ngoài chợ y chang nhưng cty gia đình thu nhỏ. (RW)