Mô tả công việc
• Responsible for product recommendation, customized product applications, new product demonstration and troubleshooting for customers.
• Recommends solution and perform technical visits (meeting, audits, demonstrations, onsite trials, application tests & validation, field evaluation, troubleshooting, etc.) for customers with documentation.
• Reports quality issues / customers claims to relevant parts of the organization.
• Works with application equipment to provide solutions to enhance customer adhesives related processes.
• Reports technical results and contributes to customer presentations.
• Prepares and conducts internal and/or external technical trainings
• Works effectively on SBU and/or Regional specific projects. Contributes to project plans and helps the team to deliver project goals.
• Perform the laboratory work (incl. prioritization) for samples coming from customers and report technical results to customers.
• Prepares chemical reagents whenever necessary
• Quantifies, document and reports Henkel's solution's value to customers.
• Supports customer requirements and documentation such as TDS, MSDS, SGS testing report, RoHS warranty letter, etc
• Project management and coordination on technical aspects of product application. Is responsible to work closely with global/regional team and align on key projects and business priorities
• Responsible for directly communicating with sales, marketing, PD, Innovation, members of Application Engineering team or project team members.
• Promotes internal SBU Innovations and best learning cross accounts.
• Respects and promotes the internal Henkel SHEQ rules
Yêu cầu công việc
• At least 3 years working experience, preferably with knowledge and experience on process or products for metals cleaners and pre-treatment
• Fluent in English communication and presentation skills
• Project management skills
• Strong communication skills and interpersonal skills necessary
• Strong analytical and problem-solving skills
• Team player - Able to share knowledge, motivate and positively influence team members
• Knowledgeable in Power Point, Word, Excel, Microsoft Project, and Statistical Analysis Software is preferred
Quyền lợi được hưởng
Performance Bonus / Incentives, Employee Recognition Program
Chăm sóc sức khoẻ
Healthcare coverage, Wellbeing / Life / Disability Insurance
Đào tạo
Training & Development Opportunities, International Career Opportunities
Kể từ khi thành lập vào năm 1966, transcosmos inc. đã nỗ lực tăng cường khả năng cạnh tranh của các doanh nghiệp khách hàng bằng cách kết hợp những "con người" xuất sắc với "kỹ thuật" mới nhất nhằm đảm bảo giá trị dịch vụ và tính vượt trội. Hiện tại, công ty đang theo đuổi việc vận hành tối ưu, cung cấp các dịch vụ hỗ trợ quy trình nghiệp vụ của doanh nghiệp từ việc tối ưu hóa chi phí lẫn mở rộng kinh doanh tại 173 chi nhánh ở 30 quốc gia và khu vực trên thế giới, chủ yếu ở khu vực Châu Á ... nhằm theo đuổi triết lý "Vận hành Hoàn hảo"
Công ty TNHH Transcosmos Technology Việt Nam (TTV) được thành lập tại Việt Nam vào năm 2014 với vai trò là chi nhánh cung cấp dịch vụ / phát triển sản phẩm cho TCI Group, các công ty trong nước và khu vực APAC.
Chính sách bảo hiểm
- Đảm bảo đầy đủ chế độ phúc lợi: BHYT, BHXH, ngày nghỉ phép, lương tháng 13, thưởng lễ tết, hoạt động ngoại khóa, quà sinh nhật,...
Các hoạt động ngoại khóa
- Company trip, team-building event
Lịch sử thành lập
- 2014: Thành lập
- 2017: Chuyển đổi
- 2019: Tăng trưởng
- 2022: Thay đổi tên công ty
Mission
CUNG CẤP DỊCH VỤ GIÁ TRỊ CAO VỚI CHI PHÍ TỐI ƯU & ĐÚNG THỜI GIAN QUY ĐỊNH. Chúng tôi tự hào nhận được sự tin tưởng của các công ty toàn cầu vớinhiều dự án phát triển bởi những kỹ sư phát triển ưu tú.
Review Transcosmos Việt Nam
Công ty trả lương đúng ngày nhưng lương thấp, ngày nào cũng ot 10-11 tiếng, lúc xin nghỉ còn nhọc nữa (RW)
Lộ trình thăng tiến rõ ràng, mọi người đều có cơ hội ngang nhau (RW)
Công ty tốt đãi ngộ ổn, lương thì như mớ rau ngoài chợ y chang nhưng cty gia đình thu nhỏ. (RW)