Mô tả công việc
revenue management manual.
To monitor day to day “daily pick up reports” and be able to suggest, advise and implement to ensure highest possible room nights, rate and occupancy in all segments in current month
and the forthcoming 3 months as well as to monitoring cancellation and no show to ensure the lowest figure in these areas and to ensure that the property processed the penalty as per
its policy.
Oversight with sales/marketing and the property teams to conduct/review/critique the “weekly revenue management strategy meeting” in all areas covered based on the revenue
management manual and be able to suggest restriction/ yield where necessary in order to ensure revenue for the property is being maximized and ensure that decisions are
implemented.
Ensure the proper, efficient and profitable functioning of room revenue.
Review and critique property “month end report” and be able to advise and suggest effective activity and adjustments going forward.
Plans, actions and inputs in the annual sales and marketing plan in conjunction with the property’s annual budget.
Support and advise property with annual room revenue budget.
Support property in effective room revenue forecast to ensure realistic, and reachable forecasts.
To monitor the competitor’s availability & pricing on daily basis using our rate shopping tool
Oversee property website/3rd party site to ensure rate and availability as well as hotel information is updated.
Support property in effective group sales control chart in relation to the rate offer, number of rooms available and validity of the holding of a tentative group block by using an option date.
Oversee the property reservation process including reservation release and allotments.
Support/advise property team as well as sales and marketing with decision made on what selling/revenue strategy should be changed or adjusted.
Develop and maintains standards and procedural manuals both SOP and best current practice related to revenue management which will be approved by the general manager.
Control/analyze/support property in the room inventory process by using necessary tools in controlling inventory as per revenue management manual.
Ensure that property is up to date with current information and data of the hotel product including room type, room rate, package and restrictions.
Maintain effective communication amongst the properties.
To ensure that training is carried out and results monitored.
Provide coaching and counseling, support and guidance to employees and management as required.
Guide and direct Online Sales team in ensuring each product gets maximum possible visibility on all Online Channels.
Ensure Channel management software is used on a regular basis by all property teams
Ensure Best Rate Guarantee Scheme is understood and followed, assist reservations where needed
Quyền lợi được hưởng
- chế độ làm việc 5 ngày/tuần
- Cơ hội đào tạo, học tập , taskforces
- BHXH, YT,TN full lương, gói bảo hiểm cao cấp và các chế độ phúc lợi khác theo chính sách công ty
Yêu cầu công việc
At least Bachelor degree in any field.
At least 2 years experience in revenue management leadership.
Results oriented, strong people management and leadership skills.
Understand all kinds of hotel distribution process.
Strong in analytical, problem solving skills and execution of work.
Strong in inter-personality skill and friendly.
Strong English communication skills and computer literate
Yêu cầu hồ sơ
Tại DSV Air & SEA Company Limited, chúng tôi cung cấp và quản lý các giải pháp chuỗi cung ứng cho hàng nghìn công ty mỗi ngày – từ doanh nghiệp nhỏ do gia đình điều hành đến tập đoàn toàn cầu lớn.Phạm vi tiếp cận của chúng tôi là toàn cầu, tuy nhiên sự hiện diện của chúng tôi là ở địa phương và gần gũi với khách hàng. 75.000 nhân viên tại hơn 80 quốc gia làm việc nhiệt tình để mang lại trải nghiệm tuyệt vời cho khách hàng và dịch vụ chất lượng cao.
Chúng tôi tin rằng thương mại thế giới thúc đẩy sự thịnh vượng của thế giới, nhưng thương mại liền mạch không phải là điều chắc chắn.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm xã hội
- Bảo hiểm y tế
- Khám sức khỏe định kỳ
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Các hoạt động từ thiện xã hội
- Phong trào thể dục thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2001, Công ty TNHH DSV Air & Sea có khoảng. 70 nhân viên với văn phòng có vị trí chiến lược tại Thành phố Hồ Chí Minh và Hà Nội.
Mission
- Chúng tôi giúp khách hàng phát triển bằng cách duy trì chuỗi cung ứng của họ. Chúng tôi tạo ra các giải pháp hiệu quả cho tất cả các doanh nghiệp, tập trung vào độ tin cậy, tác động môi trường và chi phí - bất kể ngành nghề và quy mô.
Chúng tôi cung cấp cơ hội phát triển bình đẳng cho tất cả nhân viên. Con người thúc đẩy sự thành công của công ty chúng ta, vì vậy chúng ta càng cung cấp nơi làm việc lành mạnh và an toàn – cũng như các cơ hội phát triển mạnh mẽ – thì cơ hội đạt được các mục tiêu tăng trưởng đầy tham vọng của chúng ta càng lớn.
Review DSV
Công ty khá trẻ, nên dễ lên làm lead nếu có năng lực(RV)
Môi trường trẻ, thoải mái, tự do trong công việc(RV)
Công ty có môi trường làm việc trẻ, thoải mái(RV)